BUTTON_POST_REPLY 230 berichten
Mijn MGF VVC
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » ma mei 01, 2006 4:41 pm

    38.6.. haha :lol: ik zie je al rijden :roll:

    je hebt wel wat off-road gereden neem ik aan? je moet er dan wel van profiteren he.. :P
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma mei 01, 2006 4:55 pm

    had dus echt niet het gevoel in een roadster te zitten. Keek gewoon bij voorgangers door de achterruit heen. Nu is het meer naar de nummerplaat kijken :wink:

    Voor de liefhebbers is hier wat meer info te vinden.
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » ma mei 01, 2006 11:49 pm

    Ik had de auto inderdaad op laten pompen bij Damen in Boxtel.

    Maar als ik hem doe verlagen wil ik toch wel graag die lowering knuckles aangezien ik niet wil dat de hydrogas wordt leeggepompt, hoeveel zou dat kosten bij een garage om de lowering knuckles eronder te laten zetten?

    Ohja, heb ook 2 nieuwe achterbanden besteld, toyo's.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma mei 01, 2006 11:50 pm

    bakel schreefColonIk had de auto inderdaad op laten pompen bij Damen in Boxtel.

    Maar als ik hem doe verlagen wil ik toch wel graag die lowering knuckles aangezien ik niet wil dat de hydrogas wordt leeggepompt, hoeveel zou dat kosten bij een garage om de lowering knuckles eronder te laten zetten?

    Ohja, heb ook 2 nieuwe achterbanden besteld, toyo's.


    De Toyo Proxis T1-R 215-40-16?
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma mei 01, 2006 11:52 pm

    Coen schreefColon
    bakel schreefColonIk had de auto inderdaad op laten pompen bij Damen in Boxtel.

    Maar als ik hem doe verlagen wil ik toch wel graag die lowering knuckles aangezien ik niet wil dat de hydrogas wordt leeggepompt, hoeveel zou dat kosten bij een garage om de lowering knuckles eronder te laten zetten?

    Ohja, heb ook 2 nieuwe achterbanden besteld, toyo's.


    De Toyo Proxis T1-R 215-40-16?

    Ik hoop voor hem van niet, want hij heeft 15-inchers.
    Ken uw klassiekers Coen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma mei 01, 2006 11:54 pm

    ErikB schreefColon
    Coen schreefColon
    bakel schreefColonIk had de auto inderdaad op laten pompen bij Damen in Boxtel.

    Maar als ik hem doe verlagen wil ik toch wel graag die lowering knuckles aangezien ik niet wil dat de hydrogas wordt leeggepompt, hoeveel zou dat kosten bij een garage om de lowering knuckles eronder te laten zetten?

    Ohja, heb ook 2 nieuwe achterbanden besteld, toyo's.


    De Toyo Proxis T1-R 215-40-16?

    Ik hoop voor hem van niet, want hij heeft 15-inchers.
    Ken uw klassiekers Coen.


    :oops: :roll:

    (De MKII VVC Velgen zijn wél 16 inch ;))
    Lotus Elise S2 111s
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » di mei 02, 2006 12:04 am

    Type weet ik zo niet, zal ik morgen wel zeggen,

    Maar de maat is iedergeval 205/ 50 r15 :)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di mei 02, 2006 12:07 am

    Ben je nog van plan om op korte termijn meer aan je F te gaan doen?
    Lotus Elise S2 111s
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » di mei 02, 2006 12:24 am

    Het enigste wat ik in korte tijd nog wil doen is de Lowering Knuckles..

    Maar ik weet niet hoeveel het gaat kosten om ze te laten plaatsen bij een garage, aangezien het toch best veel tijd kost denk..
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di mei 02, 2006 12:53 am

    De benodigde tijd valt best mee: 1 - 1,5 uur moet het zeker in orde zijn.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » di mei 02, 2006 12:57 am

    Hmz en wat zou het dan gaan kosten ongeveer?

    Want ik was al alleen voor het oppompen van de wagen en een lakstif ongever 70 euro kwijt, terwijl het werk niks voorstelde :(
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di mei 02, 2006 12:50 pm

    Arbeidsloon is vaak erg hoog. Een garage hier vlakblij vraagt nog 40 euro per uur wat weinig is in tegenstelling tot sommige dealers waar je van 60 à 70 euro per uur mag uitgaan.
    Lotus Elise S2 111s
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » di mei 02, 2006 2:39 pm

    Hmz, en dat is zeker in Overijssel?

    Maar het is jammer dat een kennis van me niet zo pomp heeft, want die doet als bijhobby monteur :(..

    Maar als je de auto verlaagt met vloeistof eruit laten lopen 3cm, slijten de banden dan harder?en is de vering dan nog goed?
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » di mei 02, 2006 4:24 pm

    Hmz, ik had net gebeld naar Rover garage in Tilburg, en die meneer vertelde dat het slecht is om de wagen te verlagen, maar volgens mij maakt 3cm toch niks uit?

    Dus als ik hem doe verlagen ben ik wel van plan om Lowering Knuckles aan te schaffen.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di mei 02, 2006 4:38 pm

    Bink is niet zo volledig geweest in zijn antwoord. Als de wagen wordt verlaagd door enkel hydrolische vloeistof eruit te laten lopen, kan ik hem enigszins gelijk geven. Door de lowering knuckles wordt het weer een ander verhaal. Het systeem blijft gewoon op druk.

    Door het verlagen gaan de wielen schuin staan en hierdoor slijten je banden niet zozeer sneller, maar wel schuin af. Je komt dus meer op de wangen te rijden ipv het loopvlak. Met alle gevolgen voor je wegligging, grip e.d. Vandaar dat we je aanraden om na het verlagen een dagje later de wagen uit te lijnen.

    Niet gelijk laten doen! De rijhoogte is nog niet helemaal correct. Na een halve dag ofzo staat de wagen lager, dan toen hij afgesteld werd. De wagen moet zich nog even zetten.
BUTTON_POST_REPLY 230 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten