door Kasper » wo jan 11, 2006 9:08 pm
LSD (in autobegrippen!) is om ervoor te zorgen dat de aangedreven wielen beperkt onafhanelijk van elkaar kunnen bewegen.
In de achterasconstructie zit normaal gesproken een tandwielstelsel dat er voor zorgt dat het wiel dat in een bocht de minste afstand aflegd, niet aangedreven wordt. Zdit wel gebeuren dan draaien beide wielen even veel, gaan de banden doorslippen, gaat het sturen zwaar en treedt er slijtage op. Een LSD (staat deze in de afkoringenlijst?) is ervoor om een betere verhouding te krijgen tussen de noodzakelijke voordelen van het diffferentieel en het voordeel dat met elkaar verbonden wielen betere tractie geven bij rechtdoor rijden en bij snelle bochten.
(exacte constuctie bij mij niet bekent; Je (T)F heeft er orgineel geen)
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel