Straf hé, maar de TF gaat NIET weg
Ik moest naar de controle en reed vlug even naar mijn zoon zijn werk (werkt in een garage) om de lichten en bandenspanning even te laten controleren. Lichten OK, maar bandenspanning, ik durf het bijna niet te zeggen, vooraan 1 bar en achteraan 1,2 bar. Toen ik met de moto reed controleerde ik elke 2 weken mijn bandenspanning, en met de auto zeer weinig. Dom van me. De spanning staat nu correct en de wagen rijdt uiteraard HELEMAAL anders, VEEL betere wegligging en vooral veel comfortabeler. Lijkt misschien onlogisch, maar net door die te lage bandendruk wobbelde de wagen erg veel en dat zette zich voort in mijn nek. Ik heb Spax schokdempers en heb die door een specialist laten afregelen en dat is ook een enorme veruitgang.
Verder ben ik bezig met een smid om een custom onderstel te maken voor de bestuurderstoel. Dat wordt met een kleine veer/schokdemper (wordt in de States wel eens gebruikt om een zadel mee af te veren) De veerweg zal ongeveer 4 cm zijn en de stoel zal ongeveer 1,5 cm hoger staan, maar natuurljk, met mijn gewicht zal die direct in normaalstand komen bij het neerzitten
Het geheel wordt gebouwd op de originele slede's en ik zal, als de constructie op punt staat, wel eens wat foto's nemen.
Ik ben blij dat we de TF toch niet moeten weg te doen, het is zulke mooie wagen, ik had er eerlijk gezegd hartzeer van. Binnenkort bestel ik de ZandF en nog wat spullen en verder wordt de bodem helemaal behandeld met anti roest. Kortom, de wagen is een blijver en zal met veel liefde behandeld worden. Nog ene maandje en we gaan er een dag of 10 mee op vakantie, richting Frankrijk. Joepie..........
