En ik heb m'n TF weer terug. Waterpomp en distributieriem zijn vervangen. De waterpomp is voor onderzoek terug naar de leverancier verstuurd en zelf denken ze dat het stukje is afgebroken door metaalmoeheid. (op een nieuwe pomp? Mag ik hopen dat dit niet vaker bij nieuwe pompen gaat gebeuren

) Er heeft iets tussen de tandwielen en de distributieriem gezeten en door een bult die daardoor ontstaan is, is het schotje eruit gedrukt en door een opening van de omkasting eruit gevallen. Voordat het eruit viel heeft het klem gezeten en heb ik dat horen trillen/ratelen en heeft het de distributieriem beschadigd. Enorm veel geluk gehad dat dit niet 3 km eerder op de snelweg was gebeurd, dan had ik het nooit opgemerkt. Als ik ermee was blijven rijden was de D-riem ooit geknapt. De reparatie viel geheel binnen de garantie (ja, duh!) en na onderhandelen met de dienstdoende monteur ipv de receptionist over de ophaalkosten kwamen we elkaar tegemoet met 50/50 procent. Maarrrrr, nog niet einde verhaal.
Bijna thuis aangekomen bonzend geluid achterin en toen pas zag ik dat de temperatuur meter van de motor ver in het rood staan

Geloof het of niet, nu ook weer een paar honderd meter van mijn huis. Stoppen en gezien dat het koelwater ver gezakt is. Geen caramelvla aan de dipstick, geen lekkage. Ter plekke bellen met de garage en hun antwoord: dat kan met dit koude weer altijd een beetje zakken als er nog lucht in het systeem zit

Ik ben er echt helemaal klaar mee.