schrokke schreefColon Ik heb lang een correct ingeschreven Ritter buggy' welke ook een kitcar is, gehad en nog steeds ingeschreven voor dagelijks gebruik. Maar in het buggy wereldje zag je meer en meer buggy's vanuit Nederland naar België overkomen. Er is in Europa nu een wet die zegt dat een voertuig legaal ingeschreven in een EU staat niet mag geweigerd worden in een andere EU staat. Als alles mooi geregistreed was in Nederland, waar duidelijk meer mag, kunnen ze dat hier niet meer afkeuren.
Negatief beste vriend! Het geen ik gekocht had was een Riot http://www.thunderranch.com/riot.html en dit is een Amerikaanse kitcar op het chassis v/e kever maar dus GEEN buggy want anders had ik zonder problemen ingeschreven gekregen.
Ik had dat verhaaltje dus ook al 100 keer gehoord maar die wet van Europa is dus blijkbaar bulshit en ook Mr. Schoolmeesters die toen denk ik de grote baas was voor zo'n toestanden kon niet helpen.
Toen Lotus met hun 2-Eleven uitkwam heb ik aan de hand van de documentatie van deze auto nog een laatste poging gedaan aangezien hier toch ook geen deuren aan zijn en dat één van de redenen was dat ze hem niet wilde keuren maar ook dat heeft niet geholpen en heb hem dus terug verkocht aan iemand die er de getunede motor en de speciale velgen ging afhalen en dan de auto ging verkopen aan iemand die er in Nederland ook één had.
Ik heb nu een vriend die een turbo op zijn Super Seven gezet had en ook deze is afgekeurd en kan hem er dus terug afhalen! We zijn hier niet in Nederland waar zoveel meer mag dus heel goed opletten wat je onder uw motorkapje monteerd!
