BUTTON_POST_REPLY 91 berichten
Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door ErikB » di jun 28, 2011 3:16 pm

    Hoeveel voor de softtop en velgen ?


    zonder gekheid, kan je eventueel een foto posten van de bougies ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » di jun 28, 2011 3:44 pm

    Ik heb er helaas geen foto van genomen, en ik ben ook niet van plan om weer heel die nest open te gooien binnenkort :oops:

    Maar de witte kern zag er dus gewoon licht oranje uit ipv bruin, alle 4 de bougies waren echter zowat hetzelfde, dus maakte ik me niet meteen zorgen...

    En de F gaat idd niet in onderdelen weg :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » za jul 02, 2011 11:51 am

    En deze morgen was het weer prijs....

    De afgelopen dagen totaal geen last gehad, ook niet na langer stilstaan. Wel de hele tijd rustig gereden.

    Gisterenavond nog even weggeweest en goed doorgereden, deze morgen de eerste seconden had ik weer een 3 cilinder :?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Ian » za jul 02, 2011 8:43 pm

    Gewoon binnendoen in de garage en volledig laten checken. Kan zijn dat hij soms goed rijdt maar voordat je het weet is je motor kapot.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Tukker » ma jul 04, 2011 5:05 pm

    BlackFox schreefColonEn deze morgen was het weer prijs....

    De afgelopen dagen totaal geen last gehad, ook niet na langer stilstaan. Wel de hele tijd rustig gereden.

    Gisterenavond nog even weggeweest en goed doorgereden, deze morgen de eerste seconden had ik weer een 3 cilinder :?


    Stel je hebt een lekkage op de luchtinlaat dan heb je bij een hete motor meer druk op je koel systeem en dus meer kans dat hij lekt. Systeem laten afpersen, dit kan via het tankje.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door schrokke » ma jul 04, 2011 8:37 pm

    ovi schreefColon
    schrokke schreefColonOranje leunt dicht aan tegen roest bruin maar ik lees verder geen symptonen van een lekkende koppakking.



    Koppakdichting is meestal op 1 cilinder en dan is meestal de bougie zwart!


    Klopt, maar ik heb toch ook al roest gezien op betreffende bougie in zo'n geval.

    @ Blacfox,
    Als je verder geen last ondervind wacht dan gewoon nog een tijdje af en hou het koelwaterpeil goed in 't oog. Als dat niet meer zakt heeft het niets met lekkage te maken en kun je dat al uitsluiten.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door ovi » di jul 05, 2011 9:44 am

    Ja maar zoals ik al scheef op één bougie of als je dan echt de boel deftig naar de kl... gereden hebt op 2 maar nog nooit een koppaking gehad die op de 4 bougies water had binnen gelaten dus... :wink:
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » di jul 05, 2011 11:14 am

    schrokke schreefColon@ Blacfox,
    Als je verder geen last ondervind wacht dan gewoon nog een tijdje af en hou het koelwaterpeil goed in 't oog. Als dat niet meer zakt heeft het niets met lekkage te maken en kun je dat al uitsluiten.

    That's the plan ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door schrokke » di jul 05, 2011 9:14 pm

    ovi schreefColon nog nooit een koppaking gehad die op de 4 bougies water had binnen gelaten dus... :wink:


    Ik ook nog niet, ik was even verdwaald :oops:
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » wo jul 06, 2011 8:58 am

    BlackFox schreefColon
    schrokke schreefColon@ Blacfox,
    Als je verder geen last ondervind wacht dan gewoon nog een tijdje af en hou het koelwaterpeil goed in 't oog. Als dat niet meer zakt heeft het niets met lekkage te maken en kun je dat al uitsluiten.

    That's the plan ;)

    Tot zover the plan :lol:

    Afgelopen weekend al alarm gehad onderweg na een stevige rotonde, dacht wel dat het door de G-krachten kwam want op Spa is dat ook gebeurd.
    Stond niet helemaal vanboven het peil, maar zeker ook niet te laag.

    Gisteren ook weer flink wezen doorrijden, deze morgen even het niveau gechecked en jawel... gezakt.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door ttdesign6 » wo jul 06, 2011 11:25 am

    Da's geen goed nieuws!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door ovi » wo jul 06, 2011 3:59 pm

    Houston we have a problem! :-s
    Kijk nu nog eens even naar uw bougiekes dan weet je het misschien zeker en anders even laten testen. :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Bruno » wo jul 06, 2011 8:39 pm

    In het betere bochtenwerk kan je inderdaad soms vals alarm krijgen van de low water level sensor kit. Een oplossing is een expantievatje van een VW (Golf) te gebruiken. Dat is een rond bolletje dat perfect past op de plaats van een F/TF .... Gezien op een Duitse TF onlangs.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door schrokke » do jul 07, 2011 7:58 am

    Zolang het niveau nog niet te laag staat zou ik niets bijvullen. Je kan gerust blijven rijden, ook fors, zolang de LLW kit niet constant alarm geeft.

    Of anders idd koelwatercircuit eens (laten) afpersen, dan kun je een lek uitsluiten.
    Met een compressieverliestest kun je ook de koppakking testen.

    Uiteindelijk vind ik dat plastic inlaatspruitstuk toch een spijtige zaak aan de MPI.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Tukker » do jul 07, 2011 7:15 pm

    schrokke schreefColon
    Uiteindelijk vind ik dat plastic inlaatspruitstuk toch een spijtige zaak aan de MPI.


    Is er een oplossing voor?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
BUTTON_POST_REPLY 91 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten