Monteren K&N 57 luchtfilter
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door ovi » wo mei 04, 2011 9:31 am

    Maupie schreefColonGoedenavond ik ben hier nieuw op dit forum.
    Ik ben sinds een week in het bezit van een mgf 1.8 16v met een kleine ton op de teller. En ik ben stapel op het herrie makende ding..
    Ik vind hem alleen een beetje traag. Dus ik zou graag wat info,ervaringen ,willen wbt het iets laten tunne van de auto. Heeft bv zo n open lucht filter zin. Met zeer vriendelijke groet Maup

    Je hebt de verkeerde auto gekocht dan! :devil-(
    Ik vindt de Tf ook maar een sloom bakje maar het plezier en de luxe maken dat allemaal goed. :thumbsup: Je weet toch dat dit niet echt een lichte auto is dus enkel door echt extreem te tunen zoals er hier een paar zijn zal je hem echt een pak sneller kunnen maken.
    Langs de andere kant heb ik de MGF altijd één van de mooiste autokes gevonden en nu dus één gekocht voor het vrouwke maar ik vindt het zelf ook een heeeeeel zalige auto en meer dan snel genoeg. Ik heb ook wel gezien dat deze 8.8 seconden nodig heeft om naar 100 te gaan dus je weet op voorhand toch dat je geen race auto koopt! :wink:
    Als je snel wil moet je een Elise kopen maar dan geef je eerst al veel te veel eurokes uit om daarna in een go kart rond te rijden waar je gebroken uit komt. Als je het nog sneller wil koop je een Super Seven replica maar dat is helemaal hardcore! :lol:
    Volgens Bruno geeft de K&N luchtfilter wel wat verschil en vooral het geluid wordt veel mooier want dat vindt ik bij onze TF wel wat zwakjes dus dat is toch iets dat ik stiekem ook ga doen. :devil-( De uitlaat mag ik van mijn vrouw niet veranderen en het is haar otoke dus... :no:
  • Maupie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON di mei 03, 2011 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON ede

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door Maupie » wo mei 04, 2011 10:16 am

    ja mischien ben ik wat verwend wbt auto's, (ik rij normaal gesproken met iets meer pk )
    het is de 120 pk versie remco..
    maar begrijp me niet verkeerd hoor ik vind het ding geweldig...
    alleen erg traag :wink:
    gr maup
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door ovi » wo mei 04, 2011 10:31 am

    120 of 136 maakt niet veel uit vindt ik! Ik heb een 6 jaar geleden eens met een 160pk gereden en zelfs deze vondt ik niet echt vooruitgaan. :? Je had natuurlijk wel een Lotus Elan kunnen kopen!
    165 echte pk's, snel, zalig om mee te rijden en voorlopig nog altijd goedkoop al beginnen ze nu stilaan meer waard te worden! :D
  • Maupie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON di mei 03, 2011 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON ede

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door Maupie » wo mei 04, 2011 10:39 am

    hoi remco

    ik heb echt in wat verschillende cabrio s proef gereden
    porsche boxer een z3 een z4 een 3.25i
    deze auto's gaan zeker harder van zijn plek.
    maar voor een auto erbij vond ik het gewoon wat over de top
    zo'n mg is gewoon weg velemalen goedkoper, en als ik
    heel erg eerlijk ben geeft net zoveel plezier..
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door ovi » wo mei 04, 2011 11:40 am

    Voila!
    Dat vondt ik dus ook en daarom dus heel veel auto voor heel weinig eurokes! :)
    Gewoon lekker genieten dus. :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door Bruno » wo mei 04, 2011 6:32 pm

    Ik heb mijn bedenkingen en een beetje een wrang gevoel bij de ondertoon van sommige van de vorige postings...
    Wat ik maar wil zeggen is, dat snelheid en van zijn plek komen geweldig relatief is. Ik hoor hier klagen over de zogezegde zwakkere performantie van een F, terwijl anderen net het tegendeel beweren. Ten eerste is een F helemaal niet sloom, maar moet je appelen met appelen vergelijken (geen F met een tiger van 600kg) :wink: . Een F weegt +-/ 1045 kg en heeft 120 pk. Elke pk moet dus 8.7 kg trekken (+/-7.2 kg voor een VVC en +/-6.5 kg voor een Trophy) , een zeer goed gemiddelde vergeleken met de meeste andere wagens, incl. een Z3 (want laat me niet lachen een 1.8 of 1.9 versie hierin is echt wel veel slomer -> 9 a 10 sec)). Zelfs een 325i van de vorigere generaties (gemiddeld rond de 7sec) vind ik nu niet echt snel te noemen en een Z4 in de gewone motorisaties al helemaal niet (2l +/- 8sec). Wat is snel ? Alles is relatief. Is een Lotus Elan snel ? Sneller dan een TF135 zeker en vast (Elan : net geen 7sec), maar is dit snel te noemen ? Mijn F doet waarschijnlijk net beter dan een standaard Elan, en is dat snel ? Alles is relatief. Zo reed ik onlangs een Elise 160 pk en eerlijk, hij voelde zeker niet sneller aan (maar zal dat waarschijnlijk wel zijn, cijfermatig gezien) en ook menig Boxter hebben me nooit overtuigd, integendeel zelfs. Onlangs knalde ik een dagje met een nieuwe 911 Turbo (3.8 sec), heel snel inderdaad en ik ben wel wat gewend, maar op het einde van de dag, leek het gewoon normaal, tot ik in mijn C70 stapte; Een heel vlotte wagen btw, maar oh zo sloom na de Porsche ervaring !

    De vraag, of je je F kan "tunen", want hij is sloom, vind ik dan ook een beetje een rare vraag. Mijn advies : Ga eerst op de dyno en check of je F wel presteert zoals zou moeten en je geen mankement hier of daar hebt, want als ik zie dat je Z3 etc. reed zou een F niet sloom mogen aanvoelen, tenzij het een M3 betreft, maar ik veronderstel dat je ook wel weet dat we over een andere klasse spreken dan. Wil je toch tunen, mag je rekenen op ongeveer 150 euro per pk op een non-turbo blok. Een luchtfilter, gasklep, uitlaatje, whatever helpen zeker, maar gaan je niet het gevoel geven alsof je F plots zoveel sneller is, zeker niet als er gewoon iets scheelt met je wagen.

    En wil je echt snel ? koop je uiteraard geen 1.8, maar wat was het te spenderen budget ?
    Anyway, uiteraard, zoals ook gezegd, is een F meer dan performantie : Je krijgt er het echte sportwagengevoel mee, gezien de architectuur. Dat allemaal gemixt met het "wind in de haren gevoel", de korte wielbasis en de duimpjes die steenvast omhoog gaan, maken er een geweldige auto van...die echt niet traag zou mogen zijn.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door ovi » do mei 05, 2011 9:58 am

    :lol:
    Ik vergelijk de MG ook niet met een Tiger, Elan of Elise hé Bruno! :oops:
    Ik wil gewoon zeggen dat als je een MG koopt je toch gewoon weet wat de prestaties hiervan zijn das al! :wink: Als je ziet dat een Elise met dezelfde motor 5.9 seconden nodig heeft tegen de TF 8.8 ga ik daarna niet klagen dat ik een trage auto gekocht heb maar daarmee ga ik ook niet zeggen dat ik hem snel vindt! :roll: Een Elise is gewoon een lichte go-kart en een Super Seven is helemaal een ramp (maar wel leuk speeelgoed) maar kan je eigenlijk niet vergelijken met het aangenaam rijden van een MG.
    Als je dus echt iets snel wil koop je iets anders maar moet je weer inboeten in het genot dat je krijgt van het rijden in een MG en dat meen ik echt. Ook krijg je heel veel auto voor belachelijk weinig eurokes! :thumbsup:
    Als je een MG dus echt snel wil maken zoals die van u ben je een pak eurokes kwijt of moet je heel veel zelf kunnen doen en dan wordt het wel een dure auto. :?
    Bij mij is dit helemaal niet de bedoeling van deze auto die trouwens vooral voor mijn vrouw is en gisteren mocht ik nog eens met de TF op stap en ik vindt het echt een auto die zalig rijdt zoals hij is maar zo'n K&N voor een wat toffer geluidje wil ik er toch nog op hebben! :mrgreen:
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door BlackFox » do mei 05, 2011 10:56 am

    Supersnel is 'ie niet, maar als je hem op de juiste manier rijdt is toch op zijn minst vlot te noemen :)

    Zeker met wat aanpassingen aan het geluid krijg je ook nog de bijkomende sensaties zodat het lijkt of het snel gaat 8)

    En als dat niet genoeg is ga je maar eens een topspeed runnetje doen, sensatie genoeg :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door Ronald MG TF » do mei 05, 2011 11:26 am

    Ach, om te beginnen is snelheid relatief...
    200 in een Porsche oogt niet zo snel terwijl diezelfde snelheid in een 2 pk ( indien mogelijk ) bangelijk moet zijn...
    Vergeet ook niet dat alles went...als je dagelijkse auto 400 pk heeft, ben je dat in afzienbare tijd ook weer gewoon.
    Nu wat de F/TF aangaat... standaard is hij zeker niet de snelste maar traag zou ik het nu toch ook niet noemen.
    (Ben meestal toch eerst weg aan de lichten... :mrgreen: )
    Persoonlijk geniet ik meer van de wegligging en zeker in het betere bochtenwerk...daar kunnen er veel achterkomen :twisted: .
    Trouwens, met weersomstandigheden zoals nu is 't gewoon genieten van 't open rijden en is snelheid voor mij ondergeschikt. :wink:
    Maar, ivm de K&N... zeker doen, alleen 't geluid maakt dit het al zeker waard :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door Kachel » do mei 05, 2011 11:38 am

    Maar, ivm de K&N... zeker doen, alleen 't geluid maakt dit het al zeker waard



    Helemaal mee eens, dit geeft echt een fantastisch geluid bij accelereren en bij constante snelheid is het bijna niet aanwezig wat ik persoonlijk wel weer prettig vind bij rustig cruisen.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door ovi » do mei 05, 2011 12:12 pm

    Da rustig cruisen wordt je in de Elan en de Tiger dus gewoon zot van! Heel eentonig gebrom dus dat is ook de rede dat ik zeker geen andere uitlaat mag steken maar een K&N heb ik op al mijn andere otokes al gehad dus dat mag ik nog monteren v/d baas! :devil-(
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door Ronald MG TF » do mei 05, 2011 12:15 pm

    ovi schreefColonDa rustig cruisen wordt je in de Elan en de Tiger dus gewoon zot van! Heel eentonig gebrom dus dat is ook de rede dat ik zeker geen andere uitlaat mag steken maar een K&N heb ik op al mijn andere otokes al gehad dus dat mag ik nog monteren v/d baas! :devil-(


    Ja, en 't is het beste dat we naar de vrouw luisteren....( soms welteverstaan... :lol: )
  • Maupie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON di mei 03, 2011 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON ede

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door Maupie » do mei 05, 2011 12:16 pm

    Haha van de baas!
    Ben blij om te zien dat het eigenlijk overal bijna het zelfde is :thumbsup:
  • Maupie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON di mei 03, 2011 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON ede

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door Maupie » do mei 05, 2011 12:18 pm

    Conclussie ik heb een k&n filter besteld..
    Iemand nig tips over het plaatsen van de paddestoel??
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

    Re: Monteren K&N 57 luchtfilter

    door jaapieooo » do mei 05, 2011 12:20 pm

    Ik ga weer even on topic, is er iemand in de buurt van Enschede met een T4 voor het uitlezen van mijn auto?
    De storing krijg ik niet verholpen en heb geen zin de auto naar een gewone garage te brengen want die doen er toch te lang over.

    Wil de auto erg graag inruilen en zolang hij niet rijdt lukt dat gewoonweg niet
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten