BUTTON_POST_REPLY 51 berichten
motor onregelmatig na start
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » vr jul 16, 2010 12:23 am

    schrokke schreefColon
    Tukker schreefColonIk begrijp ook niet dat de auto na een minuut dus geen enkel probleem meer heeft tijdens het rijden, Ik zou toch denken dat met een lekke inlaat hij ook neigingen heeft om af te slaan bij het remmen. toch?


    .


    Lekkage kan ook dichttrekken als het blok warm wordt
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » vr jul 16, 2010 8:53 am

    Murphy schreefColonLekkage kan ook dichttrekken als het blok warm wordt


    Ook als ik een paar uur heb gereden en na 10 minuten de motor weer start heb ik de eerste minuut hetzelfde probleem. Het blok is dan nog heter dan na 1 minuut bij een koude start.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » vr jul 16, 2010 10:29 pm

    al geprobeerd:
    massa kabel motor chassis gecontroleerd.
    kabel dynamo na getrokken.
    kabel startmotor nagetrokken
    accu kabels nagetrokken.
    massa accu chassis opnieuw vast gezet
    bougie kabels vervangen
    bobines vervangen
    bougies vervangen
    inlaat afdichting vervangen
    stepper vervangen
    Distributie gecontroleerd (tijd &spanning)
    T4 controle ,geeft geen storingen
    snelstart rond de inlaat gespoten maar de motor geeft geen reactie
    olie en koelvloeistof zijn schoon.
    compressie tussen 12 & 14 bar.
    gasklep er af gehaald en gereinigd.

    co meting. HC waarde is 1800 :cry:

    Vandaag de co laten meten en op het moment van beroerd lopen loopt de HC-waarde naar 1800, daarna loopt deze terug naar normaal en loopt de auto goed en zijn de CO waardes prima.


    Is het mogelijk om een gewone ecu aan mijn steptronic te hangen?
    Hij hoeft niet te kunnen rijden, alleen stationeer draaien is voldoende om te kijken of het probleem uit de ecu komt.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » do jul 22, 2010 9:30 pm

    Tukker schreefColon

    co meting. HC waarde is 1800 :cry:

    Vandaag de co laten meten en op het moment van beroerd lopen loopt de HC-waarde naar 1800, daarna loopt deze terug naar normaal en loopt de auto goed en zijn de CO waardes prima.


    Amaai, dan komt toch even de benzine zo uit je motor gelopen. Heb je op dat moment ook hoge CO waarde's of eerder hoge O2 waarde's?
    Meest logisch is dan toch een lekkende verstuiver.

    Maar misschien kun je best toch eens de inspuitduur meten tijdens start en terwijl de motor beroerd draait.
    Tijdens het starten moet de inspuitduur maximaal zijn( kan daar geen getal op plakken :? ), als de motor aanslaat moet deze naar de standaardwaarde regelen (ongeveer 2milliseconde).
    Eens je weet hoe het daar mee staat, kan je verder zoeken.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » do jul 22, 2010 10:53 pm

    Dank voor de tip.

    Ik heb de motor ruimte dicht gemaakt en ga eerst toeren met mijn vakantie. :lol:

    Als ik de auto 10 seconden laat draaien zet ik hem af en start op nieuw. Het probleem is dan weg en kan ik normaal weg rijden.

    Gezien de HC waarde klinkt een lekke verstuiver niet zo gek, ik ga dit na de vakantie zeker onderzoeken of ik gooi er morgen nog eerst even een cleaner in.

    Eerst genieten want als je rijd vergeet je alle ellende gelijk weer. :P
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do jul 22, 2010 11:51 pm

    Tukker schreefColonEerst genieten want als je rijd vergeet je alle ellende gelijk weer. :P


    Het blijft toch vaak een haat/liefde verhouding met MG Roadsters. Maar geniet als je kunt genieten. :)
BUTTON_POST_REPLY 51 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten