BUTTON_POST_REPLY 492 berichten
Rename Daytona groupbuy
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do jan 11, 2007 1:48 pm

    Ik heb via een ander kanaal vandaag ook een prijsopgave van de Daytona van MS ontvangen.

    De prijs is € 499,= en de verzendkosten inclusief verzekering zijn € 25,= naar Nederland. :D Dat is dus € 524,= bij een bestelling van één stuks.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do jan 11, 2007 1:58 pm

    :shock:
    Je bent toch geen VAT en omrekening van GBP naar EUR vergeten (ik gebruik 1.666 tot de transactie volbracht is) :wink:

    Anyway, bij deze mogen ze bij Ad besteld worden.
    Laatst bijgewerkt door 1 op ErikB, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do jan 11, 2007 2:01 pm

    Het lijkt wel een estafette... steeds het stokje doorgeven..

    Ad, je eerste groupbuy.. zet hem op..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do jan 11, 2007 2:31 pm

    ErikB schreefColonJe bent toch geen VAT en omrekening van GBP naar EUR vergeten.


    Alles inclusief en thuis bezorgd voor € 524,= :D
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do jan 11, 2007 4:44 pm

    Bruce schreefColonHet lijkt wel een estafette... steeds het stokje doorgeven..

    Ad, je eerste groupbuy.. zet hem op..


    Daarom ben ik er dus zelf maar om gereden... :wink:
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do jan 11, 2007 6:36 pm

    Bruce schreefColonAd, je eerste groupbuy.. zet hem op..


    Ik organiseer zeker geen groupbuy. Dan zou ik nu moeten gaan onderhandelen om nog wat van de prijs af te krijgen. Dat gaat ook weer een tijdje duren.
    Ik heb er nu gewoon één besteld voor € 499,= en laat hem voor € 25,= thuisbezorgen.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jan 11, 2007 6:39 pm

    Je kan er toch gewoon meer bestellen en je moet toch helemaal niks meer extra van de prijs krijgen. Ik vraag me af via welke weg je de uitlaten hebt gekregen, dat ze goedkoper zijn dan bij Mike, goed gedaan, dat wel. Wij doen het louter als vriendendienst zonder er zelf één voor onszelf nodig te hebben en zonder er een euro aan te verdienen. Als iedereen zelfstandig op zoek gaat vind ik dat helemaal geen probleem, maar waarom ons dan de moeite laten doen. Nogmaals, we doen dit louter als service voor het forum, dus Ad, bestel er gewoon enkele extra, nu je toch een bestelling plaatst. Je hebt iedereen nu toch gek gemaakt met die prijs, een prijs die wij niet kunnen waarmaken. 1 of meerdere bestellen is toch geen probleem, als je dan toch een Daytona moet bestellen voor jezelf. Wij moeten dat niet !
    Laatst bijgewerkt door 3 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do jan 11, 2007 6:41 pm

    Ach hoe noemen ze dat ook al weer? O ja... team player..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jan 11, 2007 7:09 pm

    Met alle respect, maar dat idee kwam bij mij ook een beetje op :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do jan 11, 2007 7:21 pm

    Voor die prijs te bestellen bij roadsterhouse

    Vrees dat de Groupbuy geen succes meer wordt. Er wordt niet echt meer ingetekend door de ex-Phoenix gegadigden.

    Morgen laatste dag intekenen, voor hen die nog mee willen doen?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do jan 11, 2007 7:30 pm

    Bruno schreefColonJe kan er toch gewoon meer bestellen en je moet toch helemaal niks meer extra van de prijs krijgen. Ik vraag me af via welke weg je de uitlaten hebt gekregen, dat ze goedkoper zijn dan bij Mike, goed gedaan, dat wel. Wij doen het louter als vriendendienst zonder er zelf één voor onszelf nodig te hebben en zonder er een euro aan te verdienen. Als iedereen zelfstandig op zoek gaat vind ik dat helemaal geen probleem, maar waarom ons dan de moeite laten doen. Nogmaals, we doen dit louter als service voor het forum, dus Ad, bestel er gewoon enkele extra, nu je toch een bestelling plaatst. Je hebt iedereen nu toch gek gemaakt met die prijs, een prijs die wij niet kunnen waarmaken. 1 of meerdere bestellen is toch geen probleem, als je dan toch een Daytona moet bestellen voor jezelf. Wij moeten dat niet !


    Ik maak van de leverancier geen geheim. Is inderdaad Roadsterhouse, en de prijs is bevestigd. Iemand die belangstelling heeft moet even z'n mail adres met een PM versturen. Dan kan ik namelijk de bevestigingsmail van leverancier en prijs doorsturen. Als ieder voor zich besteld kan ook ieder voor zich de betaling regelen.
    Ik begrijp wel dat er nu meerdere de nodige inspanning hebben gedaan voor de groepsaankoop. Maar met de overgang van de Phoenix naar de Daytona is de belangstelling flink afgenomen. Met mijzelf erbij was de stand nog steeds 3 belangstellenden. Na de laatste afhakers was voor mij eigelijk de groepsaankoop van de baan, anders gezegd: mislukt. Hierna, enkele dagen geleden ben ik pas zelf op zoek gegaan.
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Zedelgem [B]

    door Cédric » do jan 11, 2007 8:45 pm

    Ergens is het jammer, vind het idee van een groupbuy een mooie opzet. Natuurlijk als er ergens een goedkopere leverancier opduikt tja wie is daar dan niet voor te vinden. Zelf zal ik m'n daytona dan ook bij roadsterhouse bestellen. Vind het een beetje jammer dat het zo moet lopen. Bedankt voor de moeite Erik, Bruno en Bruce!. Er rest mij nog een vraag voor ik tot de koop overga, Ad, het gaat toch over een daytona van het 2e type? Ik moet echt het phoenix geluid hebben :)
    MGF
    Brooklands
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jan 12, 2007 12:39 am

    Brooklands schreefColon. Na de laatste afhakers was voor mij eigelijk de groepsaankoop van de baan, anders gezegd: mislukt. Hierna, enkele dagen geleden ben ik pas zelf op zoek gegaan.


    Bedankt voor het vertrouwen :? :x

    Wat mij betreft denk ik dat groupsbuys voor de toekomst wel wat in de kiem zijn gesmoord door enkele akties van sommigen. Mij niet gelaten, maar ik denk niet dat er nog veel moet gerekend worden in de toekomst op groupsbuys door Erik, Bruce of mij. We deden het allemaal voor de groepsgeest, want zelf hoefden we zelfs geen uitlaat, of verdienste. Jammer dat niet iedereen diezelfde inzet wil plegen voor dat groepsgevoel. :cry:
    Ik begrijp natuurlijk wel dat er beter bij Roadsterhouse wordt aangekocht, ik zou op dit moment trouwens hetzelfde doen, maar t'is te gang van zaken die me niet bevalt.
    Sorry, t'moest van m'n hart. No hard feelings voor de rest, want t'bespaart ons vanaf nu alleen veel werk. Sorry voor zij die nog op de groupsbuy hoopten, alhoewel dat ik de anderen enigszins ook wel versta hoor.... :wink:

    Ach, laat mij af en toe ook eens zagen zeker :wink:
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr jan 12, 2007 12:55 am

    Ach, 't is allemaal een kwestie van vertrouwen.... en dat is hier blijkbaar helemaal zoek.... goed bezig !!!

    De door mij opgegeven intekenprijzen waren de volgende:
    MGF Mk2/MGTF incl. VAT, incl. Shipping (5 stuks): 545 eur.
    MGF Mk2/MGTF incl. VAT, incl. Shipping (8 stuks): 540 eur.
    MGF Mk1 incl. VAT, incl. Shipping (5 stuks): 580 eur.
    MGF Mk1 incl. VAT, incl. Shipping (8 stuks): 575 eur.
    Met een indicatieve koers van 1.666 EUR/GBP (die een tijd meer dan reëel is geweest) en aangezien ik niet weet wat VISA/Bank op de ongekende datum van afrekening gaat zijn. Vandaar een ruime estimate. Stel dat ik nu ook de idioot ga uithangen en alvast een lage koers neem, en die van de website van de KBC neem (1.4925 EUR/GBP), dan krijgen we de volgende prijzen
    MGF Mk2/MGTF incl. VAT, incl. Shipping (5 stuks): 488,24 eur.
    MGF Mk2/MGTF incl. VAT, incl. Shipping (8 stuks): 483,76 eur.
    MGF Mk1 incl. VAT, incl. Shipping (5 stuks): 519,60 eur.
    MGF Mk1 incl. VAT, incl. Shipping (8 stuks): 515,12 eur.
    Nog een stuk goedkoper als je het mij vraagt.... maar vooraleer ik die prijzen verkondig bij een GroupBuy die wel wat tijd nodig heeft (mensen hoeven voor mij niet over ca. 500 EUR te beslissen op 2 dagen tijd), neem ik een marge. Bij de eindafrekening meld ik liever dat het uiteindelijk 40 EUR minder is dan dat het 40 EUR extra kost, wegens gestegen wisselkoersen. Een groupbuy heeft een open boekhouding, niets in de handen, niets in de zakken.

    Kijk, als we (Bruno en ik) ons engageren om een groupbuy over te nemen en zeggen dat we wel goede prijzen kunnen aanbieden door de relaties dankzij MG-SP (en de jarenlange vriendschappen), dan zijn we er niet op uit om iemand te naaien, en dan mag er gerust wat vertrouwen zijn dat je goed zit op mgf.be/mg-sp.

    zoals men pleegt te zeggen
    --nuff said--
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr jan 12, 2007 1:02 am

    Bruno schreefColonJammer dat niet iedereen diezelfde inzet wil plegen voor dat groepsgevoel. :cry:


    Ik weet niet of ik mijzelf aangesproken moet voelen, maar ik voel mij (op dit moment) niet aangesproken. Heb ik de groepsaankoop verstoord maak er dan gewoon melding van.
    Ik waardeer de inzet van Bruce, Erik en Bruno. Ik geef mij niet op, en loop daarna weg. De belangstelling nam alleen maar af en het loopt toch al een hele tijd. Misschien met nog eens een weekje uitstel hadden zich uiteindelijk vijf belangstellenden gemeld.
    Maar ik kijk dan ook met een scheef oog naar de moeizame groepsaankoop van Jarno, en hoe lang het gaat duren voor er uiteindelijk betaald is en besteld kan worden.
BUTTON_POST_REPLY 492 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten