Vandaag de wagen terug gaan halen van de uitlijning. De wagen rijdt terug goed, dus de camberset werkt (hoera), echter ook een minpuntje. De "chasse" (caster) van de voortrein is met een graad verminderd. Dat wil zeggen dat de cambersets in eerste instantie toch goed stonden

. De veerpoten moeten inderdaad naar voor wijzen, en niet loodrecht op de onderste draagarm staan (dat staat zelfs nog in mijn cursus automechanica van het eerste jaar)

. Vergelijk het met de wieltjes van een winkelkarretje, die steeds naar achter wijzen als je rijdt. Als de wielen dus te weinig "chasse" (caster) hebben, heb je een veel minder direkt gevoel bij het sturen (alsof de servo te hard werkt). De wagen zal dan wel niet slechter zijn qua baanligging, maar het sturen gaat lichter worden en dat willen we uiteraard niet op een racer.
Dit wil zeggen, dat we de boel terug uit elkaar gaan gooien, en de cambersets terug van links naar rechts gaan switchen. Vervolgens is het retour uitlijner.
Zaterdag is het alweer klusdag, dus gaan we o.a. dat doen aan de racer. Daarenboven gaan we een nieuwe stoel plaatsen voor de piloot, en gaat de huidige pilootstoel fungeren als bijrijdersstoel voor de circuitaxi (neen dit is niet plug en play, we moeten het frame van een bestaande stoel verwijderen , deze herlassen en de nieuwe stoel er op trachten te monteren). Volgend jaar verplaatsen we deze stoel dan denkelijk naar de ZS.