BUTTON_POST_REPLY 707 berichten
[Project : 8 On Track] MG/ZR vgk 200+ Racer
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door BlackFox » di jun 14, 2011 1:16 pm

    Bruno schreefColon Dat vermogen heb ik ook in de F en die is echt wel trager.

    Sprintje met Dave in de ZR en jij in de F? :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door Bruno » di jun 14, 2011 4:11 pm

    Sander schreefColonDe ZR weegt standaard 1090kg leeg. Standaard opgeven is 0-100 in 7,8seconden. Om dan sub 6sec te komen met alleen een gewicht reductie ? Of zou de opgave van MG-R te hoog zijn ? Een Elise van 757kg doet er 5,1sec over met het zelfde blok. Heb je je G-tech niet meer ? Die meet het best aardig.


    Dat is het hem nu juist. Op circuit rijdt een Elise, caterham whatever dan ook geen meter uit op onze ZR op de rechte stukken.
    Enfin, 0-100 sprintjes boeien weinig, t'zijn de ronde tijden die het hem doen en stapje voor stapje hopen we die scherper te stellen door meer ervaring op te doen en de wagen technisch beter en beter te maken. Performantie was even minder belangrijk dan ophanging en banden om de tijden fors naar beneden te krijgen. De schokdempers zitten er nu onder, enkel nog de hulpveren even boven de ophangingsveren plaatsen, waardoor we hem lager kunnen schroeven. Volgende upgrade zijn remmen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door Ronald MG TF » di jun 14, 2011 4:23 pm

    Dan zal ik even de Elise de baan opsturen, dan weten we dat zo...maar heb toch twijfels hoor...
    Gaan die gasten wel voluit....durven misschien niet... :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door Bruno » wo jun 15, 2011 12:58 am

    Daarstraks hulpveren willen monteren en dus, op aanraden van Erik, op pad naar één van de bekenste ophangingsboeren van Belgie, die tussenhaakjes op 5km van mijn deur zit (en dat wist ik niet :oops: ): Crauwels Begijnendijk.
    De hulpveren waren in voorraad, maar voor de zekerheid toch maar even een veerpoot gedemonteerd en meegenomen naar ginder. Gelukkig maar: De AVO veren zijn 1/10 mm kleiner, waardoor de ringen die beide veren moeten scheiden net niet pasten. Terug naar huis om de andere 3 veerpoten even onder de auto uit te halen en een half uurtje later terug bij Crauwels. We waren ondertussen al een half uur over sluitingstijd. De ringen hebben we afgedraaid en het uiteinde van de veren een beetje uitgehoond. Na veel pas- en meetwerk het geheel in elkaar gekregen. 2 uur later terug thuis. Erik was ook komen binnenwaaien en samen zaten de veerpoten er in "no time" terug onder. De wagen even laten zakken om dan te zien dat het nog veel lager mocht. Achteraan staat hij nu bijna op zijn minimum hoogte, vooraan kunnen we nog een 2cm zakken, maar zoals hij nu staat afgeregeld staat hij prima op zijn pootjes, zoals het een circuitracer betaamt. nog even gaan proefrijden (sssttt :no: ) en ja hoor, hij rijdt superhard :wink:
    Nog snel even met de spons over de wagen gegaan, zodat hij morgen klaar staat om te vertrekken, t.t.z., nog even eerst laten uitlijnen en dan richting Zolder.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door Kevin » wo jun 15, 2011 1:18 am

    mooi om te lezen dat er zoveel mensen aan meewerken en dat alles steeds beter, sneller en professioneler word! hopelijk kunnen de chauffeurs en toeschouwers morgen (in de droogte) genieten van een prachtige ZR.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door Sander » wo jun 15, 2011 8:20 am

    :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door ovi » wo jun 15, 2011 8:36 am

    Bruno schreefColonDat is het hem nu juist. Op circuit rijdt een Elise, caterham whatever dan ook geen meter uit op onze ZR op de rechte stukken.
    Enfin, 0-100 sprintjes boeien weinig
    Volgende upgrade zijn remmen.


    Een standaard Elise is snel tot 100 maar ook met mijn veel zwaardere Elan rij ik die los op het rechte stuk maar ik moet ze echt ver achter laten of ze remmen mij er terug uit omdat ze veel later kunnen remmen dan ik met die klote remmen die op dat ding staan!

    Maar dat je een Super Seven kan los trekken is er wel wat over hoor Bruno! :roll: Het is nu eenmaal niet omdat die in een heel snelle auto zit dat hij hem ook kan of durft gebruiken! :wink:

    Op Zolder zijn het trouwens vooral de remmen en de baanligging die het verschil maken en natuurlijk het manneke dat aan het stuur draaid! :lol:

    Ik zal straks uw rijkunsten is komen bewonderen zie! :mrgreen:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door ErikB » wo jun 15, 2011 10:41 am

    "geen meter uit rijden op" is wat anders dan "los rijden" ...
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door ovi » wo jun 15, 2011 11:28 am

    ErikB schreefColon"geen meter uit rijden op" is wat anders dan "los rijden" ...


    Als ik een Elise "los" reed op het rechte stuk kwamen al die kitcars mij toch nog voorbij gevlogen :cry: dus heb ik er nu zelf één gekocht! :lol:
    Lijkt mij dus heel onwaarschijnlijk dat de ZR sneller is dus een beetje relativeren denk ik! :wink:
    In ieder geval zullen we het straks weten want normaal zullen er wel een paar Seven replica's zijn en zodra dat mijn trekhaak op de motorhome staat kom ik mijn Tiger ook eens loslaten! :devil-(
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door RemcovanKuilenburg » zo jun 19, 2011 11:36 am

    Na een leuke dag op Zolder ben ik op zoek gegaan naar een nieuw Timer gebeuren. Wij maakte gebruik van een oude timer, pen en papier en oud Belgisch hoofd rekenen by Erik. Gisteren al de timer van de I Phone gebruikt en we lagen erg dicht naast elkaar met de tijden. Daarna ontstond het idee voor de I Pad bij ons te introduceren. Vandaag even timers gezocht en een aantal kunnen wij zo gaan gebruiken.

    Verder moet hij gemakkelijk mee te nemen zijn dus een I Pad standaard van König & Meyer (Waar Sennheiser importeur van is :lol: en waar ik werk dus ik hoop gratis te krijgen)

    Afbeelding

    Na verder spitten viel mijn oog op deze app.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Het systeem is uitgerust met een kastje voor in de auto die via WiFi de gegevens naar de I Pad of I Phony stuurd. En wij, in de pitlane, kunnen de gegevens zien. Te gekke App maar dan is het jammer
    Supported car brands so far: BMW, Mercedes Benz and Volkswagen


    http://www.caraudio-systems.de/eng/Home.html
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door Bruno » zo jun 19, 2011 6:09 pm

    Dat zou pas cool zijn...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door Ultimate » zo jun 19, 2011 6:15 pm

    Inderdaad, als je een ipad in je auto hebt ben je echt super cool :devil-(
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door Bruno » zo jun 19, 2011 6:19 pm

    Uiteraard niet IN de auto, maar aan de pitmuur. In de auto heb je er niks aan, integendeel. Je hebt gewoon de tijd niet er naar te kijken, en t'is alleen maar gewicht.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door RemcovanKuilenburg » zo jun 19, 2011 6:36 pm

    Het gaat er ook komen. Druk op zoek naar een systeem
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door ErikB » zo jun 19, 2011 8:29 pm

    Er zijn aardig wat systemen beschikbaar
    - van eenvoudige laptiming tot hele datalogging systemen met bijhorende analyse software
    - van specifieke hardware, via OBD2 en GPS interfaces tot apps voor iPhones e.a.
    - van redelijk goedkoop tot geschift duur

    Hou er rekening mee dat
    a) iemand het moet betalen (of wordt Sennheiser onze 2de hoofdsponsor)
    b) theoretisch er niet getimed mag worden tijdens een trackday
    c) prioriteit nu weer bij veiligheid ligt
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 707 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten