BUTTON_POST_REPLY 147 berichten
mgf vvc probleem
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » wo apr 28, 2010 4:12 pm

    ErikB schreefColon1) luchtbel ontstaat niet zomaar. Er moet bvb. koken of waterverlies aan voorafgaan
    2) de rook die je bedoelde was waarschijnljk "stoom"
    3) koelvloeistof moet en is buiten het koelcircuit geraakt ... alles via de overdruk van de expansievatdopje lijkt me sterk, zeker omdat er aardig wat stoom moet zijn geweest (afgaand op je omschrijving)
    4) zoals eerder aangegeven moet er een oorzaak zijn, zelfs al was het maar een luchtbel
    5) VVC is geen ******motor: er zijn niet meer problemen met een VVC dan met een non-VVC. Werken aan het VVC systeem is niet makkelijk, maar dat is geen reden om een staaltje technolgie af te kraken.


    ja die zei dat hij de wagen een half uur ofzo liet draaien, en hij heeft er ook mee gereden, en niets op aan te merken zegt de garagist...

    ik heb hem gezegd dat ik op internet zag ( hier op deze prachtige forum ) dat het dopje misschien niet meer goed is ofzo... die zei dat dat kan, en dat hij die zal veranderen...
    ik hoop dat ik er morgen om kan... duimen dat er niets gebeurd onderweg terug naar huis ( 115 km )
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo apr 28, 2010 8:32 pm

    Stoom uit de auto, koeltankje leeg, en dat allemaal door een luchtbel ? Ik geloof er niks van.
    Building >200BHP K-series
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » wo apr 28, 2010 10:11 pm

    nasredinho schreefColonoké mensen

    net belleke gehad met anthonis...

    die zegt dat er luchtbel ofzo in zat...
    die heeft dus ontlucht, vanavond zal hij die ook onder druk zetten ofzo om te zien of er geen lek is...

    wat denken jullie ervan? kan dat de oorzaak zijn?
    ook dat de geur zo straf was? en rook?
    hij zei ook dat de vvc een strondmotor is :p

    gr



    een vvc een s***moter, dacht het niet de mijne heeft er al 165000 gedaan zonder één probleem en doet het nog altijd zeer goed.

    en bij garage ruys hebben we voor het moment imens druk.

    enfin succes met je vvc.

    grtz
    mrcarribean (mecanicien garage ruys)
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » wo apr 28, 2010 11:41 pm

    mrcarribean schreefColon
    nasredinho schreefColonoké mensen

    net belleke gehad met anthonis...

    die zegt dat er luchtbel ofzo in zat...
    die heeft dus ontlucht, vanavond zal hij die ook onder druk zetten ofzo om te zien of er geen lek is...

    wat denken jullie ervan? kan dat de oorzaak zijn?
    ook dat de geur zo straf was? en rook?
    hij zei ook dat de vvc een strondmotor is :p

    gr



    een vvc een s***moter, dacht het niet de mijne heeft er al 165000 gedaan zonder één probleem en doet het nog altijd zeer goed.

    en bij garage ruys hebben we voor het moment imens druk.

    enfin succes met je vvc.

    grtz
    mrcarribean (mecanicien garage ruys)
    8) 8) 8)


    ja ik heb jullie vandaag gebeld maar jullie hebben het druk zoals u zelf zegt, en ik heb geen tijd... kan je me wat tips geven in verband met de wagen? op wat moet ik letten enzo? en kan dat allemaal zijn door een luchtbel?

    gr
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo apr 28, 2010 11:56 pm

    hmm ik zou de motor toch niet echt vertrouwen. was enkel je koelvloeistof oververhit of ook de olie? Mij heeft het op deze manier ooit al eens een nieuwe motor gekost. en geloof me, die kosten wil je niet hebben...

    Anderzijds kan het ook een lekke darm zijn geweest...
    Zou toch in ieder geval informeren op garantie op het uitgevoerde werk...
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » do apr 29, 2010 12:07 am

    Remieme schreefColonhmm ik zou de motor toch niet echt vertrouwen. was enkel je koelvloeistof oververhit of ook de olie? Mij heeft het op deze manier ooit al eens een nieuwe motor gekost. en geloof me, die kosten wil je niet hebben...

    Anderzijds kan het ook een lekke darm zijn geweest...
    Zou toch in ieder geval informeren op garantie op het uitgevoerde werk...



    olie bleef op normale temperatuur ( wijzerke in het midden )

    de verkoper zei tegen me dat hij de wagen dagelijks gebruikte voor naar werk te gaan, hij zweerde dat hij nooit een probleem heeft gehad ermee.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do apr 29, 2010 12:10 am

    Da's in ieder geval positief :)

    Als je slechts weinig koelvloeistof meer hebt, zal dit al heel snel te warm worden.

    Mocht je overigens de auto inderdaad weer aanschaffen, zou ik beslist een low water level kit installeren. Die waarschuwt je voor een te laag nivo koelvloeistof en kan je nog tijdig stoppen om gevolgschade te voorkomen.
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » do apr 29, 2010 12:13 am

    Remieme schreefColonDa's in ieder geval positief :)

    Als je slechts weinig koelvloeistof meer hebt, zal dit al heel snel te warm worden.

    Mocht je overigens de auto inderdaad weer aanschaffen, zou ik beslist een low water level kit installeren. Die waarschuwt je voor een te laag nivo koelvloeistof en kan je nog tijdig stoppen om gevolgschade te voorkomen.


    waar kan ik dat kopen, normaalgezien heb ik die gekocht ( morgen moet ik de verkoper gaan betalen ) en derna naar de garagist gaan waar de wagen zich bevindt.

    die heeft dus de wagen ontlucht en onder druk gezet ofzo om te zien of er lek is... benieuwd hoeveel me dat zal kosten
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do apr 29, 2010 12:19 am

    Kit kan je kopen bij Brown & Gammons: klikkerdeklik
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » do apr 29, 2010 12:39 am

    oké bedankt...

    man man, ik zal vannacht waarschijnlijk niet kunnen slapen... hele tijd denken aan de wagen! het zou een droom zijn dat die dus degelijk vermaakt is... dan lekker terug naar huis, en foto's nemen om ze dan hier te posten

    gr
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do apr 29, 2010 6:30 am

    Ga er maar gewoon vanuit dat hij nu weer in orde is, het ontneemt je alle plezier van het rijden als je steeds denkt dat hij wel eens kapot zou kunnen gaan..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » do apr 29, 2010 8:56 am

    oké zal ik doen! bedankt!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do apr 29, 2010 9:26 am

    gewoon lekker genieten van het Dakloos rijden en vertrouw erop dat als de garage zegt dat het in orde is, het ook echt goed zit.

    Ze hadden ook gewoon de koppakking kunnen vervangen en meer geld kunnen verdienen...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » do apr 29, 2010 9:28 am

    uhu hier heb je een punt... ik ben nu aan het denken hoe ik daar moet geraken, is redelijk ver, en ik heb de nummerplaten nodig van mijn wagen
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do apr 29, 2010 9:35 am

    met de duim omhoog langs de weg gaan staan ;)
BUTTON_POST_REPLY 147 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten