schrokke schreefColonZoals u het nu uitlegt: stuur los laten>auto rijdt rechtdoor, doch stuur staat een beetje naar links, is dat duidelijk een onjuist gecentreerd stuurhuis fenomeen. .
Dus de auto rijdt wél proper rechtdoor als je het stuur loslaat?
In dat geval kan je gewoon het stuur herpositioneren op de as van de stuurkolom. De vertanding is vrij grof en je zal dus nooit perfect uitkomen.
Het best wordt dit opgelost tijdens het uitlijnen zelf, waarbij je moet uitkijken dat het stuur ongeveer recht staat als het stuurhuis in de middenste positie staat (links en rechts even veel uitgeschoven).
Het kleine verschil nadat je het stuur grofweg goed gezet hebt kan makkelijk opgelost worden tijdens het uitlijnen.
Wel goed in't oog houden dat je geen situatie creert waarbij je meer naar één kant dan naar de andere kant kan sturen. Het is even puzzelen maar met wat gezond verstand geraak je er zeker uit.
eventueel kan je ook de koppeling aan de voetruimte losmaken en terug vastmaken op een betere positie. Het voordeel is dat je de airbags niet moet afschakelen, het nadeel is dat je een beetje lenig moet zijn om eraan te geraken. (let op: understatement)

