door LEBLAR » wo jul 08, 2009 11:25 am
Ik weet niet of de versterker die je in gedachte hebt verbruikt wanneer de radio niet speelt. Indien wel is het een extra verbruiker die je accu belast.
Zelf haal ik liever de spanning achter het contactslot of de zekeringen kast weg. Weet je zeker dat de versterker geen stroom kan verbruiken indien contact af. Wel even opletten dat je dan geen zekering of kabel gaat overbelasten.
Het contactslot heeft een garage (of radio) stand. Als je deze gebruikt kun je bv naar de radio luisteren zonder dat het contact aan staat.
Als alternatief, voor zware stroomverbruikers, kun je een relais in de spanningskabel (die direct van de accu komt) zetten welke door contactslot of radio wordt aangestuurd.
En ja een voedingskabel altijd zekeren. Liefst zo dicht mogelijk bij de accu. Vwb de massa aansluiting; deze hoeft niet naar de accu maar kun je ook op een schroef of bout aansluiten die aan de carrosserie zit. (bv een bout van de stoelbevestiging). Moet wel goed contact aan het metaal maken. Zo hoef je maar één draad te trekken.
Ronald Leblanc
1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
Upcomming: PU bussen voor.
Next: Cool-air induct Tenza.