BUTTON_POST_REPLY 42 berichten
Midzomertour 2009 BIS....19 JULI 2009
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma jul 20, 2009 1:26 pm

    De route in de ochtendrit was prachtig. mooie wegen en het weer zat ook mee. Kapjes open dus :)

    Helaas hebben we de middagrit laten schieten. We zijn met 2 auto's vanuit Nederland vertrokken en sollidair ook na de lunch huiswaarts gekeerd.

    Reden: een hele trieste :cry:

    Auto in het decor :?
    Op een mooi kronkelend weggetje doemde er vanuit het niets een volume bak op in een rechtse bocht, die dankzij begroeiing niet te overzien was.

    Met een ferme stop heb ik een aanrijding weten te voorkomen. Echter Mike achter me niet. Heeft mij en de volumewagen ontweken, maar de betonnen paaltjes van het naastgelegen weiland niet.

    Resultaat: voorbumper + KH, spatscherm, koplamp en sideskirt aan rechterzijde stuk.

    gelukkig zijn Mike en Ilona ongedeerd gebleven. Enkel wat last van schouder.
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » ma jul 20, 2009 1:28 pm

    Pfff, ik ben er nog niet goed van! Wij hebben het in onze spiegel zien gebeuren. Ik ben nog nooit zo snel uit de auto geweest als gisteren!

    Maar goed, al bij al is het nog redelijk goed afgelopen.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jul 20, 2009 1:39 pm

    :cry:

    Echt wel zonde....
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma jul 20, 2009 2:03 pm

    De schade op zich is zo op het eerste zicht goed te herstellen. Met het rijden geen nadelige gevolgen qua weggedrag ondervonden. Echter staat zijn stuur wat scheef bij rechtuit.

    De stuurstang heeft hoogst waarschijnlijk het betonnen paaltje geraakt.

    overigens heeft deze paal een erger ongeval waarschijnlijk voorkomen. pal achter het paaltje ging het toch een kleine meter naar beneden.
    het voorwiel is op het platgereden paaltje boven het lager gelegen land blijven staan. (deze werd weer ondersteund door de pindraad)

    een geluk bij een ongeluk... ?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jul 20, 2009 2:15 pm

    huh :shock:

    Dat is geen vrolijk nieuws !!

    Hopelijk is er inderdaad niet te veel schade aan Mike's F en kan ie het hele verhaal snel vergeten. Mocht ie het lezen: ook veel beterschap met de schouder !!
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » ma jul 20, 2009 5:55 pm

    Ja, wat moet ik hier nog aan toevoegen.
    De weergoden waren ons heel goed gezind ... de voor en namiddagrit
    (toch goed voor een 5 rij-uren) hebben we volledig open gereden.
    Geen spatje regen tijdens de ritten.
    Het gezelschap was heel goed.
    De wegen lagen er uitstekend bij en weinig of geen tegenliggend verkeer gehad.
    En dan, ... op een weg waar we zelf dagelijks !!! gebruik van maken ... het spijtige ongeval van Mike.
    Gelukkig geen gewonden maar toch...
    Het zet toch een dumper op het verdere verloop.
    Deze Midzomertour is en blijft een beetje "verdoemd"
    Toch bijzondere dank aan de deelnemers... en ja, we hebben er toch nog van genoten en hebben de eindbestemming met 4 wagens bereikt.
    @ Mike en Ilona : we duimen dat de materiële schade meevalt en zijn bijzonder blij dat jullie zelf op en top OK zijn.
    ...
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma jul 20, 2009 6:15 pm

    Gelukkig zijn Mike en Ilona er goed vanaf gekomen. Beterschap met de schouder en succes met de herstelling.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    GeregistreerdCOLON za dec 29, 2007 9:59 pm
    WoonplaatsCOLON Heense Molen, NB, NL
    CONTACTCOLON

    door SundayOnline » ma jul 20, 2009 6:34 pm

    Allen zeer bedankt voor het medeleven :thumbsup: :thumbsup:

    Het is gelukkig allemaal goed afgelopen want we hadden het erger kunnen treffen...
    Ik vind het belangerijker dat Erwin & Aline en wij natuurlijk niks hebben..
    Het schoudertje en de nek zijn wat stijfje maar dat komt wel weer goed ;) ;)

    Zojuist de F weg gebracht richting de schadeherstel om te laten taxeren en even afwachten wat hier uitgaat komen natuurlijk...
    Ik ga jullie natuurlijk allemaal op de hoogte houden van de ontwikkelingen want IEDER NADEEL HEEFT OOK ZIJN VOORDELEN ;) :)))

    Enne, Volgend jaar gewoon weer erbij met de Midzomerrit of deze nu
    "verdoemd" is of niet ;)

    Nogmaals bedankt voor het medeleven!!! Super :thumbsup:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jul 20, 2009 7:00 pm

    Niet best........ :cry:

    Gelukkig zijn jullie er zelf allemaal goed vanaf gekomen. Veel succes met de afhandeling en reparatie zodat je F weer gewoon op de volgende rit aanwezig kan zijn.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » ma jul 20, 2009 7:18 pm

    Ik kan dit enkel beamen...mooie rit, mooi weer, tof gezelschap.
    Erg jammer van dat ene spijtige voorval...maar zoals gezegd, het had veel erger kunnen zijn...

    Nogmaals bedankt aan de organisatoren... en aan de pechvogels...hou de moed erin... :wink:


    Een sfeerbeeldje...

    Afbeelding
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » di jul 21, 2009 7:53 pm

    Huh? :shock: (sorry voor deze "late" reactie, ik lees dit nu pas) dat is echt balen en jammer van zo'n dag. Maar ik neem aan dat alles weer goed komt. Mike sterkte met je schouder en de schade. Ik hoop dat je alles weer snel kan vergeten.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    oei das minder

    door mgf_stefke » di jul 21, 2009 8:33 pm

    :? hopelijk valt de schade aan de MG van sundayonline mee.

    midzomertoer heeft al enkele gebeurtenissen gehad zoals de vorige toer
    met de motor panne's. :cry:

    mike en ilona succes met de mgf reparatie!
    0472770333
BUTTON_POST_REPLY 42 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten