RacingGreen schreefColonMaar hoe zit het nu met de luchtaanzuigbuizen en de bodemvrijheid?
Of is dit verwaarloosbaar?
verwaarloosbaar,


Bruno schreefColonT'is hier al een aantal keer de revue gepasseerd, maar ik zal het nog even kort samnevatten :
De luchthappers opzij krijgen weinig lucht binnen via rijwind. Men heeft ooit geexperimenteerd met scoops en dergelijke, welke de luchttoevoer verbeteren, maar perfect is het zeker nog niet. Er is aangaande dit issue ooit een test gedaan met papiersnippertjes die in de luchtinlaat werden gelegd, en er vrolijk nog lagen na een ritje.
Echter zijn deze zij-luchtinlaten wel heel handig bij een gesloten filterhuis. Daar zuigt de motor als het ware de lucht, via de darm in de luchtinlaat.
Dat is uiteraard niet zo bij een de 2 buizen van bv. een K&N, welke een free air filter is, da's logisch.
De meest bewezen geschikte plaats dus voor deze buizen is onder de wagen, waar de lucht wel mooi wordt aangevoerd. (je ziet dit trouwens heel mooi na enkele duizende km's op de filter zelf, aan de vervuiling)
De bodemvrijheid wordt er niet minder door, daar de buizen bijna ter hoogte van de wielen hangen (en niet in het midden bv. van de wagen. Daarenboven zijn er onderdelen die zelfs nog lager hangen onder een F/TF.


Het verschil in geluid bij vol gas is inderdaad opmerkelijk 



etienne schreefColonik heb de mijne ook gisteren geplaatst en voorheen draaide hij 900 toeren en na montage ook 900 toeren,alleen lijkt het of mijn k&n filter minder geluid produceert na montage van de 52mm tb kan ook vebeelding zijn

je wil gewoon die sound horen keer op keer en het gaspedaal intrappen!
RacingGreen schreefColonDeze morgen toen ik naar het werk reed nog eens de mooie sound mogen ervaren. Zo rond de 4500rpm maakt hij echt een sportief, rauw geluid
Nu kan ik geloven als ze zeggen dat je door de K&N sneller aan de pomp staat (ook al rij je nu zuiniger)je wil gewoon die sound horen keer op keer en het gaspedaal intrappen!

Nem58 schreefColonRacingGreen schreefColonDeze morgen toen ik naar het werk reed nog eens de mooie sound mogen ervaren. Zo rond de 4500rpm maakt hij echt een sportief, rauw geluid
Nu kan ik geloven als ze zeggen dat je door de K&N sneller aan de pomp staat (ook al rij je nu zuiniger)je wil gewoon die sound horen keer op keer en het gaspedaal intrappen!
lol, na een jaar met de K&N rijden is dat wel voorbij.. maar dan moet je niet met de ttb beginnenn.. want dan ga je weer meer verbruiken.

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.