K&N 57i + 52mm TB
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » ma mei 25, 2009 6:58 am

    RacingGreen schreefColonMaar hoe zit het nu met de luchtaanzuigbuizen en de bodemvrijheid?
    Of is dit verwaarloosbaar?


    verwaarloosbaar,
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 25, 2009 11:10 am

    T'is hier al een aantal keer de revue gepasseerd, maar ik zal het nog even kort samnevatten :

    De luchthappers opzij krijgen weinig lucht binnen via rijwind. Men heeft ooit geexperimenteerd met scoops en dergelijke, welke de luchttoevoer verbeteren, maar perfect is het zeker nog niet. Er is aangaande dit issue ooit een test gedaan met papiersnippertjes die in de luchtinlaat werden gelegd, en er vrolijk nog lagen na een ritje.
    Echter zijn deze zij-luchtinlaten wel heel handig bij een gesloten filterhuis. Daar zuigt de motor als het ware de lucht, via de darm in de luchtinlaat.
    Dat is uiteraard niet zo bij een de 2 buizen van bv. een K&N, welke een free air filter is, da's logisch.
    De meest bewezen geschikte plaats dus voor deze buizen is onder de wagen, waar de lucht wel mooi wordt aangevoerd. (je ziet dit trouwens heel mooi na enkele duizende km's op de filter zelf, aan de vervuiling)
    De bodemvrijheid wordt er niet minder door, daar de buizen bijna ter hoogte van de wielen hangen (en niet in het midden bv. van de wagen. Daarenboven zijn er onderdelen die zelfs nog lager hangen onder een F/TF.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » ma mei 25, 2009 12:01 pm

    Bruno schreefColonT'is hier al een aantal keer de revue gepasseerd, maar ik zal het nog even kort samnevatten :

    De luchthappers opzij krijgen weinig lucht binnen via rijwind. Men heeft ooit geexperimenteerd met scoops en dergelijke, welke de luchttoevoer verbeteren, maar perfect is het zeker nog niet. Er is aangaande dit issue ooit een test gedaan met papiersnippertjes die in de luchtinlaat werden gelegd, en er vrolijk nog lagen na een ritje.
    Echter zijn deze zij-luchtinlaten wel heel handig bij een gesloten filterhuis. Daar zuigt de motor als het ware de lucht, via de darm in de luchtinlaat.
    Dat is uiteraard niet zo bij een de 2 buizen van bv. een K&N, welke een free air filter is, da's logisch.
    De meest bewezen geschikte plaats dus voor deze buizen is onder de wagen, waar de lucht wel mooi wordt aangevoerd. (je ziet dit trouwens heel mooi na enkele duizende km's op de filter zelf, aan de vervuiling)
    De bodemvrijheid wordt er niet minder door, daar de buizen bijna ter hoogte van de wielen hangen (en niet in het midden bv. van de wagen. Daarenboven zijn er onderdelen die zelfs nog lager hangen onder een F/TF.


    ok nu ben ik gerust :D
    Zondag is de d-day hé Bruno :-)
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma mei 25, 2009 9:26 pm

    Ik heb het topic even afgesplitst.
    Topic over Ziptuning staat hier: http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=8293
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » zo mei 31, 2009 6:06 pm

    Heb vandaag de 52mm TB en de K&N laten plaatsen door Bruno. Plaatsing ging vlotjes; ik had trouwens niet anders verwacht van 'the man' van het forum. Steven en een ander forumlid waarvan de naam me ontglipt zijn ook nog langsgekomen dus het was een mini MG treffen bij Bruno thuis. Ik moet zeggen, Bruno en Steven hebben een mooie gepersonaliseerde F/TF in hun bezit! Over de filter -> Het verschil in geluid bij vol gas is inderdaad opmerkelijk :-) Je hebt nu meer het gevoel met een sportwagen onderweg te zijn.

    Op de terugweg eerst rustig gereden tot aan de autostrade. Toen even alle registers open getrokken :-) Een BMW wou ook meespelen - kon mij niet voorbij maar toen de teller 210 aanwees (zal ongeveer 200 'echte' km/h geweest zijn denk ik) moest ik afremmen.
    Op een gegeven moment reed een andere BMW mij voorbij (ik reed toen terug rustig) en de vrouwelijke bijrijdster draaide haar hoofd om toch eens te checken wat voor auto dat was naast hen...

    Ben nog een TF tegengekomen ook. Even naar 4e teruggeschakeld en toen laten genieten van het mooie geluid van mijn K&N hehe

    Kortom, alweer een tevreden F rijder!

    Bedankt Bruno voor de hulp en het advies (oa over mijn garage) :-)
    Ze mogen van mij een telefoontje verwachten ivm olie verversen/bijvullen!!!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo mei 31, 2009 10:26 pm

    Graag gedaan, t'was best gezellig. T'lijkt hier soms wel een clubhuis. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » vr jun 05, 2009 9:55 pm

    Ik heb zo even mijn 52mm TTB geplaatst. Deze heb ik besteld bij Elise-shop.com. Echt complimenten voor de service.

    Mijn bestelling bleek niet goed te zijn doorgekomen (technisch probleem op de website). Heb woensdag gebeld en zij hebben hem gelijk dezelfde dag nog verstuurd. Zo even ontvangen met de post en vervolgens geplaats.

    Nu heb ik een vraagje: hoeveel toeren moet de F maken als hij stationair draait? Maak er nu zo'n 900.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » vr jun 05, 2009 9:57 pm

    das wel ongeveer de het normaal toerental (als hij warm is tenminste). Als de mijne koud staat begint hij iets boven de 1000.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » za jun 06, 2009 9:15 am

    ik heb de mijne ook gisteren geplaatst en voorheen draaide hij 900 toeren en na montage ook 900 toeren,alleen lijkt het of mijn k&n filter minder geluid produceert na montage van de 52mm tb kan ook vebeelding zijn
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » za jun 06, 2009 10:28 am

    etienne schreefColonik heb de mijne ook gisteren geplaatst en voorheen draaide hij 900 toeren en na montage ook 900 toeren,alleen lijkt het of mijn k&n filter minder geluid produceert na montage van de 52mm tb kan ook vebeelding zijn


    Dat ervaar ik niet zo. Misschien moet je je K&N reinigen?
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » zo jun 07, 2009 9:09 am

    ik zal hem eens schoon maken kijken of dat helpt
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » ma jun 08, 2009 10:20 am

    Deze morgen toen ik naar het werk reed nog eens de mooie sound mogen ervaren. Zo rond de 4500rpm maakt hij echt een sportief, rauw geluid :-)
    Nu kan ik geloven als ze zeggen dat je door de K&N sneller aan de pomp staat (ook al rij je nu zuiniger) -> je wil gewoon die sound horen keer op keer en het gaspedaal intrappen!
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma jun 08, 2009 11:11 am

    RacingGreen schreefColonDeze morgen toen ik naar het werk reed nog eens de mooie sound mogen ervaren. Zo rond de 4500rpm maakt hij echt een sportief, rauw geluid :-)
    Nu kan ik geloven als ze zeggen dat je door de K&N sneller aan de pomp staat (ook al rij je nu zuiniger) -> je wil gewoon die sound horen keer op keer en het gaspedaal intrappen!


    lol, na een jaar met de K&N rijden is dat wel voorbij.. maar dan moet je niet met de ttb beginnenn.. want dan ga je weer meer verbruiken.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » ma jun 08, 2009 3:27 pm

    Nem58 schreefColon
    RacingGreen schreefColonDeze morgen toen ik naar het werk reed nog eens de mooie sound mogen ervaren. Zo rond de 4500rpm maakt hij echt een sportief, rauw geluid :-)
    Nu kan ik geloven als ze zeggen dat je door de K&N sneller aan de pomp staat (ook al rij je nu zuiniger) -> je wil gewoon die sound horen keer op keer en het gaspedaal intrappen!


    lol, na een jaar met de K&N rijden is dat wel voorbij.. maar dan moet je niet met de ttb beginnenn.. want dan ga je weer meer verbruiken.


    Ja ze zeggen dat alles went, zelfs de dikste bak met honderden pk's. Ik rij niet elke dag met mijn F dus wie weet duurt het wel wat langer dan een jaar vooraleer ik het geluid beu ben gehoord...Voorlopig ben ik dus nog even blij als een kind wanneer ik de F hoor schreeuwen hehe
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » do jun 11, 2009 1:39 pm

    Gisteren heb ik de sterke indruk gekregen dat mijn F echt wel wat beter optrekt nu met de K&N en de 52mm TB... Ik reed flink door op een stuk waar ik al 1000x ben langsgekomen. Zat aan 130 toen ik moest remmen. Er ligt daar een verkeersdrempel en die kwam veel te snel dichterbij! Ik had dus het gevoel dat ik op een even lang stuk een hogere snelheid haalde... Of is dit gewoon gevoelsmatig dankzij de harde sound?

    Wie zal het zeggen...
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten