F RHD
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo feb 21, 2010 7:38 pm

    Dat is een TF met potentie. Staat cool die team dynamics velgen.

    Ook nog bij Weusthof geweest, zo te zien.:wink:

    Hoe zitten de stoelen?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo feb 21, 2010 11:34 pm

    Het lijkt op het eerste gezicht wel een copy van die van Steven MG....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma feb 22, 2010 8:23 am

    Leuke auto die duidelijk wat TLC nodig heeft.

    - de Team Dynamics velgen moeten zowat de populairste after market velgen voor de F/TF zijn. Leuke (en positief) is dat ze de goede maten hebben en dat er dus niet met adaptors is gewerkt.
    - de zetels van de MGF Centre zijn een mooie reclame (not) ...
    - de F achterlichten staan er ook super op. Normaal ben ik fan van de jongere/frissere TF lichten, maar een gepersonaliseerde X-Power mag best de F lichten hebben.
    - ook goed dat de rode remklauwen weer mooi rood zijn... afgaand op de eerste foto's dacht is dat ze behoorlijk vervagd gingen zijn, maar 't is zeker in orde.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma feb 22, 2010 9:51 am

    Zet je de auto's ook op het forum te koop mocht je import bussiness op gang komen?
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » ma feb 22, 2010 11:36 am

    Ik vind die witte wijzerplaten ook mooier dan het oorspronkelijke gele licht.
    Werkt de dimmer op je instrumenten verlichting ook met LED's?
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma feb 22, 2010 4:15 pm

    Alleereerst welkom terug in Nederland Waterpistool!

    Leuk dat je gelijk begint met de handel! Mooie Tf heb je gehaald, maar inderdaad eentje die nog wel aandacht verdiend. Ik zie wat schade op de wielen en helaas ook wat deuken.
    De achterlichten heb je dus al aangepakt (Die achterlichten staan inderdaad niet verkeerd de F achterlichten bij deze kleur.) en ook het schoonmaken doet veel! De wielen vind ik ook erg mooi, al lijkt het wel alsof die ook nog wat aandacht gaan verdienen!

    Nog een beetje fout is dat MGF center op de stoelen, maar ja een koopje was het echter zeker!
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » ma feb 22, 2010 9:47 pm

    Mr. Dj M. schreefColonIk zie wat schade op de wielen en helaas ook wat deuken.


    Stoeprandschade is idd opvallend. Ik zag op de foto's ook wat deuken, maar dat lijkt zo. Er zitten totaal geen deuken in behalve onderaan de achterbumper en onder de skirts.

    Murphy schreefColonIk vind die witte wijzerplaten ook mooier dan het oorspronkelijke gele licht.
    Werkt de dimmer op je instrumenten verlichting ook met LED's?


    :lol: Die F is immers verkocht. In mei 2009. De dimmer werkte ook met de leds ja.

    Nem58 schreefColonZet je de auto's ook op het forum te koop mocht je import bussiness op gang komen?


    Als de beheerders het toestaan. :lol: Begreep dat het forum niet voor commerciele doeleinden is.

    ErikB schreefColonLeuke auto die duidelijk wat TLC nodig heeft.
    - ook goed dat de rode remklauwen weer mooi rood zijn... afgaand op de eerste foto's dacht is dat ze behoorlijk vervagd gingen zijn, maar 't is zeker in orde.


    Ze zijn inderdaad wat roder geworden na het schoonmaken, maar op de plek vlakke plek van de klauw is het rood wel vervaagd. Waarschijnlijk met te agressieve middelen schoongemaakt.


    Vandaag bij de RDW geweest voor de invoer. Heb besloten om dit keer de APK ook door de RDW te laten doen. Ik wist van te voren dat een band versleten is en het 3e remlicht nog moest worden aangesloten.

    De band werd uiteindelijk niet afgekeurd, maar als aandachtspunt erop gezet. De TF werd wel afgekeurd op de volgende punten:
    -Kapotte aandrijfashoes links achter
    -3e remlicht werkt niet
    -Handrem links achter werkt niet goed
    -Linker koplampbeeld niet goed

    Dat van die linker koplamp vond ik wel vreemd, omdat ik hem dacht ik al versteld had. Ik heb begrepen dat de koplampen niet vervangen hoeven te worden voor de apk, maar slechts gesteld met het lipje. Morgen maar eens informeren en even de lamp met het afstelapparaat bekijken.

    De aandrijfashoes en handrem heb ik gelijk laten doen bij de hobbyhal. Van de handrem weet ik niet zeker of hij wel optimaal functioneert voor de APK, hij is in ieder geval eenstuk gangbaarder gemaakt. De kabel kwam niet terug van het linkerachterwiel wanneer de handrem werd uitgeschakeld.

    3e remlicht is inmiddels aangesloten. Tevens zei de keurder dat de accu los zat en dat dat ook een punt zou worden, maar dit heeft hij niet op de lijst gezet. Hij vertelde er ook bij dat hij deze lijst aanhoudt bij de herkeur die morgen plaatsvindt.

    Keuring bij de RDW
    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Op de brug bij de hobbyhal
    Afbeelding
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » ma feb 22, 2010 10:56 pm

    Mooie foto's. probeer niet te verliefd te worden op de auto he :wink:

    (of juist wel? :P)
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma feb 22, 2010 11:10 pm

    Of wel en verkoop je je F :P :roll:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di feb 23, 2010 8:01 am

    Mr. Dj M. schreefColonOf wel en verkoop je je F :P :roll:

    vs.
    waterpistool schreefColonDie F is immers verkocht. In mei 2009.


    :wink:
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » di feb 23, 2010 6:55 pm

    De TF is inmiddels goedgekeurd.

    Wel wat gezeik gehad. De linkerkoplamp bleek niet op engels te staan maar stond gewoon te hoog afgesteld. Dit kon bij de rdw ter plekke wel gedaan worden.

    Tevens was de klem van de aandrijfhoes los, omdat deze tegen de spoorstang aankwam. Dit is uiteindelijk wel weer gefixt. De handrem vond de keurder toch nog matig, maar hij kon het door de vingers zien.

    Wil ik BPM gaan betalen, bleek dat er het een en ander is veranderd. Dat de tarieven zijn veranderd wist ik, maar tegenwoordig doe je aangifte bij de belastingdienst, en voorheen bij de douane. De BPM forumulieren moeten nu zelf ingevuld worden aan de hand van de gegevens die autotelex hanteert. 16 euro kost dat per auto. Krijg je direct alle gegevens + een ingevuld formulier waarmee je BPM aangifte kan doen. Ook laten ze direct zien of je het voordeligst uit bent met de nieuwe of oude bpm regeling.

    Bij opties heb ik de 16 inch velgen niet aangevinkt, omdat de team dynamics velgen niet origineel zijn. Het zou kunnen dat de belastingambtenaar hier het niet mee eens zou zijn, maar ik kreeg geen steekproef van controle van de auto. Voorheen kreeg je altijd controle.

    Kenteken komt nu ook pas binnen als de belastingdienst het bpm-bedrag heeft ontvangen, dus het kenteken krijg je tegenwoordig wel een paar dagen later.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di feb 23, 2010 7:43 pm

    Goed om te horen dat de TF goedgekeurd is.

    We hebben nog mooie kentekenplaathouders te koop waar je de nieuwe platen in kan zetten. :wink:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » di feb 23, 2010 8:28 pm

    Rick schreefColonGoed om te horen dat de TF goedgekeurd is.

    We hebben nog mooie kentekenplaathouders te koop waar je de nieuwe platen in kan zetten. :wink:


    Zou ze graag willen bestellen, maar ik gebruik eigenlijk nooit kentekenhouders. Dit omdat de kentekenplaat dan 'groter' wordt. Ik knip zelfs de zwarte rand van de plaat af :lol: zodat de plaat nog kleiner wordt.
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » zo maart 07, 2010 1:57 pm

    De grijze TF is inmiddels verkocht en gisteren heb ik een zwarte TF 1.8 135 meegenomen. Dit is echt een prachtexemplaar. Velgen helemaal top, nergens schade of roest, ook geen kleine krasjes. Interieur super netjes. Motor loopt netjes. Enige herkenbare probleem is dat de temperatuurmeter bij bebouwde kom rijden wel omhoog komt, maar zodra je harder gaat rijden(waardoor er meer gekoeld wordt) gaat de tempmeter helemaal omlaag.

    Ik vraag me dan ook af of dit ook de sensor is die de injectie gebruikt want het benzineverbruik bij 120/130 op de teller was wel erg hoog. Zo rond de 1:12, terwijl ik meestal 1:15 haal. De toerenteller bleef ook wijzen naar 900 a 950 rpm terwijl dat bij een warme motor toch meestal 750 is? Iemand een idee of dit dezelfde sensor is?

    Als er iemand geinteresseerd is in hardtops kan ik de volgende keer wel een meenemen. Ik vraag er rond de 600 a 700 euro voor.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » zo maart 07, 2010 6:39 pm

    Prachtige auto heb je weer gekocht.

    Zou je ons willen vertellen voor welk bedrag je de grijze TF hebt verkocht`?
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten