BUTTON_POST_REPLY 40 berichten
Foutje bedankt...
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » di maart 17, 2009 10:58 am

joengenduvel schreefColon
    Bruno schreefColonZe zitten gewoon vastgemaakt onder de T-bar met 4 bouten. Zuiver optisch dus. Als je stevigheid wil zouden ze toch wel iets anders bevestigd moeten zijn en op een andere plaats dan onder de T-bar.

Ik kan je verzekeren dat ze met meer dan 4 bouten vast zitten. Als ik de foto's van mijn rollbeugels nog vindt zal ik ze even plaatsen.

Heeft Bruno het over de T-bar zelf die met 4 bouten vast zit. :wink:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di maart 17, 2009 11:27 am

Ik heb er al heel wat moet losschroeven hier op "de Berg" en heb nog nooit een veilig type gezien, integendeel sommigene zelfs onveilig (wat niet wil zeggen dat ze niet bestaan). Als je de constructie van die dingen van dichtbij bekijkt snap je dat ze er op een F niet om de veiligheid erop zitten. Wat de foto van Dieters' site betreft: Niks bewijst dat de rolhoops daadwerkelijk contact hebben gemaakt met de grond. Weet immers dat bij een koprol een F/TF geen hoops nodig heeft daar de A-stijl fungeert als rollhoop. Niks zegt dus dat deze hoops (in het geval van de Duitse foto) ook maar iets hebben bijgedragen.
    Weet ook dat het aantal bouten er niet toe doet, maar wel de plaats waar de rollhoops zijn bevestigd in combinatie met de boutsterkte en de sterkte/vorm van de hoop.
    Zolang een rollhoop geen keuring heeft ondergaan in een crashtest, is er trouwnes ook niks bewezen en blijf ik het wel mooi, maar zeker niet veiliger vinden (ze moeten maar eens in je nek plooien bv.)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » di maart 17, 2009 11:52 am

Oftwel de conclusie is dus eigenlijk dat het materiaal waarop en/of waarmee de rolhoops zijn bevestigd, te zacht is en dus niet geschikt is om echt veiligheid te bieden. Daar komt dan ook nog eens bij dat het niet altijd voldoende geteste exemplaren zijn.

Van de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat zo'n ding in je nek mag kunnen klappen, dus ja....
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » di maart 17, 2009 11:59 am

Mr. Dj M. schreefColonVan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat zo'n ding in je nek mag kunnen klappen, dus ja....

Met een ongeval gebeuren juist de dingen waarvan je het niet verwacht. Ligt er net aan hoe de beugel geraakt word. Dus de kans is altijd aanwezig als hij dus zo slecht is, dat hij in je nek komt.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707

door Mr. Dj M. » di maart 17, 2009 12:09 pm

Snap ik Remco, maar doelde op het feit dat die dingen ook door Mg/Rover zelf zijn verkocht en het lijkt me dat dat niet zomaar kan als het gevaar kan opleveren :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di maart 17, 2009 10:16 pm

Die dingen zijn niet van Rover MG zelf. Enkel de X-power hoops zijn van Rover/Mg. Deze zijn zeer degelijk gemaakt en zijn IMO nog het sterkst (ze wegen ook als lood) de bevestiging is redelijk , maar ook hier zit geen veiligheidskeuring op, dus ben je hier ook niet zeker van.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707

door Mr. Dj M. » wo maart 18, 2009 10:06 am

Oh ik had meer mogelijkheden verwacht, maar goed geen veiligheidskeuring op een officieel merk product, vreemd...maar bedankt voor de verduidelijking Bruno :thumbsup:
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707

door Mr. Dj M. » wo maart 18, 2009 10:49 am

Hoe staat het met je Martijn? Toch nog achteraf last van het ongeluk? Wat gaat er nu met de auto gebeuren?
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

door StevenMG » wo maart 18, 2009 7:52 pm

wow :cry: :cry: :cry:

heel spijtig van je wagen, maar het voornaamste is dat je zelf weinig/niets hebt. Het moet een serieuze klap geweest zijn...
    Ik begrijp hoe je je voelt, het is niet alleen materiële schade, maar ook emotionele schade. Ik hoop voor je dat je in je gelijk word gesteld en dat je nog veel centjes mag trekken zodat je snel een nieuwe F kan kopen.

Sterkte :!:
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do maart 19, 2009 1:04 am

euhm... durf haast niet meer te vermelden dat het jammer is, maar dat ik blij ben dat je zelf de foto's hebt kunnen posten.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 40 berichten