BUTTON_POST_REPLY 94 berichten
MGF en baby's
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma jun 15, 2009 10:53 pm

Kasper schreefColon(...)
    Deze module is heel eenvoudig te vinden zodra je het dashboardklepje hebt verwijderd. Nu nog even checken of de stekkers op beide units gelijk zijn.
    (..)

Volgens de EPC is hij te vinden in het middenconsole:

http://www.mgfcar.de/epc/1309.htm

Dit geeft overigens wel aan dat je dus niet via een T4 kunt switchen tussen één of twee airbags.
    Laatst bijgewerkt door 1 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma jun 15, 2009 10:53 pm

Bruno schreefColon
    Kasper schreefColonDeze module is heel eenvoudig te vinden zodra je het dashboardklepje hebt verwijderd. Nu nog even checken of de stekkers op beide units gelijk zijn.

Achter de middenconsole zal je bedoelen, meer bepaald helemaal onderaan, iets boven de middentunnel en dus achter de middenconsole. als je één van de de driehoekjes opzij aan het voet einde weghaald, zie je de besturingsmodule zitten. Er hangt een grote geel/witte sticker op met de letters "SRS".

Yep Your right :oops: je was me even voor met corrigeren.

Het gekke is dat deze vraag heel veel in de periode 1999 - 2002 gesteld is, daarna zijn blijkbaar alle kids groot genoeg gegroeid :wink:

De goeroes van die tijd: Ted Newman, Rob Bell. Hebben ook allemaal geen eensluitend antwoord. Dieter vult wel de gegevens in van de ECU's maar geeft ook geen uitsluitsel over de bekabeling.

Lijkt mij dat als de bekabeling over te zetten is en NA controle met de T4, het relatief eenvoudig moet zijn om met de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen de ECU uit te wisselen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma jun 15, 2009 10:56 pm

Ik kan overigens op de website van Dieter geen partnumber vinden van de bekabeling van de passagiersairbag naar de ECU. Weet iemand hoe dit zit?

Misschien een beetje off-topic, maar is het dus mogelijk om een passagiers airbag te plaatsen in een F af-fabriek voorzien van één airbag als je..

- Een airbag plaats.
    - De ECU vervangt voor een exemplaar voor twee airbags.
    - De bekabeling van de airbag naar de ECU monteert.
    - Met de T4 aangeeft dat de auto nu voorzien is van twee airbags.

..?
    Laatst bijgewerkt door 1 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » ma jun 15, 2009 11:02 pm

Dieter is daar ook duidelijk over:

"de nummers van de bakabeling is zoals gebruikelijk een puinhoop"

Beter dus beide ECU's naast elkaar leggen en dan bezien.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma jun 15, 2009 11:04 pm

Het beste is dus om die ECU maar meteen van een donorauto af te halen dus?

Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » di jun 16, 2009 10:05 am

Toch even op wijzen dat je nooit aan deze dingen mag werken zonder eerst 10 minuten eerder de batterij af te koppelen.
    In de manual staat dit steeds uitvoerig beschreven!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » di jun 16, 2009 12:16 pm

Het rare is dat ik in geen van de auto postings iets terug vind van: "Eureka, oplossing gevonden"
  • Vanessa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

door Vanessa » di jun 23, 2009 10:52 pm

jammer dat er geen goede/ duidelijk oplossing is. Ik hoop dat, als ik jullie tips uitprint, de garage er raad mee weet en het wil doen. in ieder geval heel erg bedankt voor jullie moeite om me tips te geven! Nu maar hopen dat het lukt en dat ik gewoon m'n F kan houden. groetjes Vanessa
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » wo jun 24, 2009 12:52 am

Vroeger werd toch dikwijls de passagiersairbag uitgeschakeld door de stekker uit te trekken, de rest van het systeem blijft dan gewoon verder werken.
    Het lampje blijft wel branden,als je dat niet wil moet je een vervangingsweerstand plaatsen, maar dat is al eens gezegd.
    Plaats je achteraf de airbag terug gaat bij de oudere systemen het lampje terug uit, bij nieuwere systemen moet je het werkelijk terug resetten met de geschikte apparatuur. Ik ben geen MG/Rover kenner, dus hoe dat op uw MG zal zijn weet ik niet.

Sommige merken plaatsten een speciale schakelaar om de airbag simpel uit te schakelen, die schakelde op een veilige manier een vervangigsweerstand in. Ik denk niet dat je zo'n schakelaar gaat kunnen kopen. Die moet dan specifiek voor een MG/Rover zijn.

Tegenwoordig worden airbag's software matig uitgeschakeld.
    Vroeger kon dat niet, daarom werd het uittrekken van de stekker aanvaard op de technische controle. Op de APK zal dat dan ook wel zo zijn zeker? Anders eerst daar eens vragen hoe zij de airbag uitgeschakeld willen zien.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » wo jun 24, 2009 1:45 pm

Vanessa schreefColonjammer dat er geen goede/ duidelijk oplossing is. Ik hoop dat, als ik jullie tips uitprint, de garage er raad mee weet en het wil doen. in ieder geval heel erg bedankt voor jullie moeite om me tips te geven! Nu maar hopen dat het lukt en dat ik gewoon m'n F kan houden. groetjes Vanessa

Een oplossing is er altijd. Of een garage daaraan mee wil werken is de volgende vraag. Bedenk wel dat een garage verantwoordelijk gehouden kan worden voor datgene wat ze doen. Wil je toch in je F blijven rijden dan is er vast wel iemand te vinden die je hier verder mee wil helpen.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Vanessa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20

door Vanessa » do sep 10, 2009 9:06 pm

volgens mij had ik iets verkeerd gedaan bij het stellen van mijn vorige vraag, mocht het dubbel zijn dan sorry!

ons dochtertje Lauren is intussen al geboren, maar we hebben helaas nog geen garage gevonden die ons airbag probleem kan/wil oplossen. Ik heb er nog even over nagedacht om mijn F te verkopen, maar kan toch niet echt afstand doen. Nu hoop ik via het forum iemand te vinden die ons verder wil helpen. (zie tekst hierboven). Alvast bedankt in ieder geval!

groetjes Vanessa
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » vr sep 11, 2009 11:59 am

Rare combinatie MGF en baby's , het is meer kinderwagens en baby's :shock:

voor babys heb je gewoon familie wagens in de handel

8) :wink:
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » za sep 12, 2009 8:36 am

Iemand heeft hier ooit iets gepost over de juiste weerstand die op de stekker van de airbag geplaatst dient te worden, wie was dat? Das al lang geleden een jaar of 4 denk ik, en de zoekfunctie levert niks op maar ik vraag me af of die wel helemaal jofel is.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Vanessa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20

door Vanessa » zo sep 13, 2009 1:20 pm

thnx Demor, hoop dat die persoon snel reageert!
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » zo sep 13, 2009 1:44 pm

Is het niet zo dat er twee verschillende computers zijn voor de airbag? Toen ik een nieuwe airbag kocht voor in het stuur toen zat er een computer bij die helemaal niet leek op die er bij mij in zat (dubbele airbag)

Wat is kan vinden op de EPC is dit

YWJ100940 - Kit-control & diagnostic air bag
    - driver airbag superceeded by YWJ101220

YWJ100950 - Kit-control&diagnostic air bag
    - Driver and passenger air bag superceeded by YWJ101230

Er zit dus een verschil tussen de module.

Ik heb er nog een voor een eenpersoons maar ik weet niet of de aansluit pluggen anders zijn voor deze. Dan zou ik de F open moeten halen om te kijken.
BUTTON_POST_REPLY 94 berichten