BUTTON_POST_REPLY 45 berichten
slot bestuurderskant weigert alle medewerking :(
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za feb 28, 2009 11:09 am

    RSV schreefColonEr lopen er spijtig genoeg veel rond die dat slot zo voor je open hebben.
    Spijtig zijn die niet op dit forum om je te helpen.Waarschijnlijk omdat ze meestal uit het oostblok vandaan komen................... :)

    Daar zeg je zo iets:
    pechhulpdiensten worden regelmatig bij auto's geroepen die afgesloten zijn met de sleutels in het contact, zij hebben vaak wat tools bij om langs de sponning tussen de raam en het portier het slot open te krijgen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » za feb 28, 2009 3:07 pm

    ik denk dat ik eens de "darkside" van het internet ga opzoeken ;)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » za feb 28, 2009 4:41 pm

    Ramen laten zakken en met een zaklamp boven in de deur gluren wat er nog wel gebeurd, van hieruit kan je ook nog iets met ijzerdraad proberen. :idea:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » zo maart 01, 2009 7:27 pm

    helaas, geen oplossing gevonden. Ik vrees dat het sloopwerk zal worden en de beide sloten vervangen (ondertussen is de mittrailleur naar boven gekomen in het slot langs de passagierskant :( )
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » ma maart 02, 2009 8:46 pm

    En dan denk ik nog ergens aan. Allemaal goed en wel dat ik het deurpanneel sloop, maar als de deur dicht is kan ik het slot nog niet vervangen. Er zitten nog 3 torx schroeven langs de kant van de deur die onbereikbaar is...
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    door Jager » ma maart 02, 2009 9:31 pm

    Voordat je gaat slopen. Maak nou eerst een afspraak bij "De Berg"
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » ma maart 02, 2009 9:41 pm

    Bij "Bruno" bedoel je?
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    door Superboer » ma maart 02, 2009 10:25 pm

    philipvanv schreefColonBij "Bruno" bedoel je?

    Inderdaad: Bruno schijnt op een berg in België te wonen :D
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Herbie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 536
    GeregistreerdCOLON di aug 22, 2006 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Bremen (D)

    door Herbie » ma maart 02, 2009 10:27 pm

    Ik begreep niet alles in het thread, maar:

    Wen het slot in superlock is dan hulp slechts kracht. Sorry ik heb reeds achter me jammer genoeg :cry:

    Sleutelwoord: lange schroevedraaier en hamer, vernietig slot van onderaan met het volgende resultaat:

    Afbeelding

    Aandacht !
    Als u een gebruikt slot koop denk na dat er 2 versies zijn (kabeleinden) alvorens u een verkeerd koopt :)

    http://www.mgfcar.de/door_lock/index.htm

    Ik hoop dat het iets anders is en wens u veel veel succes :)

    Edit: test de nieuwe slot altijd slechts met een schroevedraaier, alvorens u de deur sluit !!!
    MGF 1.8i / 1998 MK1 / Nightfire Red
    Daytona - 52mm TB - TF Steering Rack - Compliance Washers - Clear Indicators - Assorted Bling
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » ma maart 23, 2009 2:55 pm

    Ok, vandaag heb ik me even bezig gehouden met "mijn slot". Begonnen met het zijpaneel los te maken (lees sleuren). Terwijl ik het paneel over het staafje van het slot trek aan de bovenkant van de deur, hoor ik ineens het slot openen... Ik versta er echt niets meer van. Is het slot nu plots weer tot leven gekomen?!? Bon, swat, ik trek het mij nie aan, na een paar weken over de middenconsole te moeten kruipen ben ik een gelukkig mens.

    Maar nu heb ik weer iets raar meegemaakt (allez, ik vind het toch raar, misschien dat dit voor de "habitués" de normaalste zaak van de wereld is). Ik heb bij Mike Satur nieuwe sloten gekocht, spijtig genoeg stuurde hij er mij wel 2 voor een RHD, maar in al mijn feestvreugde dacht ik: laat ons da hier eens proberen aan te sluiten, kwestie van de elektrische kant er van eens te bekijken. Nu dat ik alle sites op internet heb afgesurft op zoek naar een oplossing voor mijn "slot-probleem" ben ik er achter gekomen dat er 2 versies van sloten zijn: de die met de aansluitingen op het slot zelf en de die met de aansluitingen die aan kabeltjes hangen die uit het slot komen. Op Dieter zijn site zegt hij dat je dan het oude kabeltje moet lossnijden om dit dan in het nieuwe slot te krijgen, maar bij mij past dit er wel in. Is dit normaal of niet?
    Ik dus een beetje beginnen prutsen, en toen ik probeerde met de afstandsbediening het slot te sluiten is de zekering van de centrale vergrendeling gesprongen. Ligt dit aan het feit dat dit RHD sloten zijn, of ligt het probleem bij mijn F?

    Kweet het, het zijn vragen die nogal redelijk onbenullig zijn, maar het kwam bij mij op...
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma maart 23, 2009 6:11 pm

    Ik verdenk direct de kabels : onderbrekingen lijken me perfect mogelijk.
    Heb dit ook voor bij de achterklep
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di maart 24, 2009 12:15 am

    Bij de achtreklep is dit wel de normaalste zaak van de wereld. Ik koop mijn krimpkousjes tegenwoordig in zakken van 50 kilo :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » di apr 21, 2009 10:00 pm

    Ik heb ook het probleem dat mijn slot (waarschijnlijk) in superlock is blijven steken.

    Alles werkt gewoon. De pinnetjes gaan omhoog/omlaag. De motortjes klikken ook bij uitschakelen van de superlock maar de deur gaat niet open.

    Ik heb inmiddels het deurpaneel met een gesloten deur kunnen demonteren (Zonder schade :D ) maar weet niet waar ik moet gaan "rammen".

    Kan iemand dit aangeven bij onderstaande foto (herbie??) . Dit is wat ik ongeveer zie zitten.

    Afbeelding
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » di apr 21, 2009 10:31 pm

    :idea: Ik zou er eerst eens wat vettigheid inspuiten en rustig kloppen terwijl je het slot bediend.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » wo apr 22, 2009 8:40 am

    Ik heb uiteindelijk het deurpaneel losgekregen met gesloten deur.

    Zonder schade :D

    Het oude slot kapot gemaakt en de deur weer geopent.

    Bij Weusthof een slot en twee nieuwe "deurpaneelvasthoudklemmen" besteld. En lang zitten pielen om alle stangetjes weer vast te krijgen.

    En paar keer flink moeten %56$$%^$ :x

    Maar mijn deur gaat weer open en het nieuw slot werkt weer perfect. :lol:


    Een tip die Herbie al eerder gaf. Zorg eerst dat je een nieuw slot in huis hebt, voordat je het oude slot kapot maakt. Deze zijn namelijk niet heel makkelijk te vinden.

    Mocht iemand nog een slot nodig hebben. Ik heb nog wat adressen waar ze nog te krijgen zijn.
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
BUTTON_POST_REPLY 45 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten