door philipvanv » ma maart 23, 2009 2:55 pm
Ok, vandaag heb ik me even bezig gehouden met "mijn slot". Begonnen met het zijpaneel los te maken (lees sleuren). Terwijl ik het paneel over het staafje van het slot trek aan de bovenkant van de deur, hoor ik ineens het slot openen... Ik versta er echt niets meer van. Is het slot nu plots weer tot leven gekomen?!? Bon, swat, ik trek het mij nie aan, na een paar weken over de middenconsole te moeten kruipen ben ik een gelukkig mens.
Maar nu heb ik weer iets raar meegemaakt (allez, ik vind het toch raar, misschien dat dit voor de "habitués" de normaalste zaak van de wereld is). Ik heb bij Mike Satur nieuwe sloten gekocht, spijtig genoeg stuurde hij er mij wel 2 voor een RHD, maar in al mijn feestvreugde dacht ik: laat ons da hier eens proberen aan te sluiten, kwestie van de elektrische kant er van eens te bekijken. Nu dat ik alle sites op internet heb afgesurft op zoek naar een oplossing voor mijn "slot-probleem" ben ik er achter gekomen dat er 2 versies van sloten zijn: de die met de aansluitingen op het slot zelf en de die met de aansluitingen die aan kabeltjes hangen die uit het slot komen. Op Dieter zijn site zegt hij dat je dan het oude kabeltje moet lossnijden om dit dan in het nieuwe slot te krijgen, maar bij mij past dit er wel in. Is dit normaal of niet?
Ik dus een beetje beginnen prutsen, en toen ik probeerde met de afstandsbediening het slot te sluiten is de zekering van de centrale vergrendeling gesprongen. Ligt dit aan het feit dat dit RHD sloten zijn, of ligt het probleem bij mijn F?
Kweet het, het zijn vragen die nogal redelijk onbenullig zijn, maar het kwam bij mij op...