BUTTON_POST_REPLY 36 berichten
spelen met filters (Nu met geluid :-)
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » do nov 27, 2008 6:07 pm

    hoe kunnen we de k&n filter eigelijk luidruchtiger maken? Zwaarder geronk bedoel ik. Door mssh een andere soort van buis er tusse te steke?
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » do nov 27, 2008 9:14 pm

    Pete schreefColonDie bus kan ook 200kmh? :D :wink:
    Pete


    Ik heb een camionnetje (9 Ton) dat vlotjes 130 haalt (niet legaal) maar dan is het toch wel afgelopen....
    Voor 200km /u zal ik het eens moeten laten tunen bij Bruno: als die 180pk haalt uit 1800 cc zal hij een motor van 6000 cc wel iets spectaculair kunnen laten doen :-)
    By The Way : 90 km/u is economischer, dan lukt het met 18l/100km, bij 130 km/u heb ik geen idee van verbruik, maar wel het idee dat de naald zakt per minuut!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » vr nov 28, 2008 1:00 am

    TL-Rev schreefColonHoe lang is de std. K&N buis? Zit het filter nu direct op de TTB?

    Ja, ik heb de geluids opname gemaakt met het filter direct op de TTB. Dat kan omdat de diameter van TTB en filter gelijk is (70mm) Mijn veronderstelling was dat deze niet gelijk waren omdat de KN buis aan de TTB kant dikker is (lijkt?)
    De lengte van de buis is ongeveer 20cm (ik heb dat niet opgemeten)

    Ian schreefColonhoe kunnen we de k&n filter eigelijk luidruchtiger maken? Zwaarder geronk bedoel ik. Door mssh een andere soort van buis er tusse te steke?

    Een andere buis (langer of korter) zal het geluid zeker veranderen. Dat is ook duidelijk hoorbaar als je de twee opnames beluisterd. Als je een koptelefoon opzet hoor je het laag veel beter en zal je zien (euh... horen) dat de eerste opname (met buis) een stuk lager en minder schel klinkt.
    My guess... is dat als je de buis verlengd, dat je een lager geluid zal krijgen. Moet gezegd worden dat bij een maximaal hard en laag geluid de airflow ver van optimaal zal zijn en navenant vermogen zal verliezen. Maar ik hoor graag wat je ervaringen zijn.

    Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » vr nov 28, 2008 12:36 pm

    en pete, wss ook het materiaal waaruit de buis gemaakt is? Degene van k&n is van rubber als ik me niet vergis? Mssh als we een ander soort buis pakken, krijgen we een betere resonantie?
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » vr nov 28, 2008 5:18 pm

    De resonantie frequentie is alleen afhankelijk van de lengte van de buis en de geluidsdruk is afhankelijk van de lengte en de diameter. De diameter van de buis kan je effectief niets aan veranderen, dus blijft alleen het veranderen van het resonantie punt over (door het varieren van de lengte van de buis)
    Verandering van het materiaal van de buis zal alleen invloed hebben op de nevengeluiden die ontstaan. Deze zijn afhankelijk van de eigenfrequentie van het materiaal... Bij rubber dus zo laag dat je ze niet hoort, en bij een metalen buis is de stijfheid zo hoog dat je dit ook niet hoort... enfin, keuze van materiaal zal dus niet veel invloed hebben verwacht ik :-)

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » vr nov 28, 2008 6:33 pm

    mmh uitlaatje dus aanschaffe :lol:
BUTTON_POST_REPLY 36 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten