BUTTON_POST_REPLY 44 berichten
Zweverig
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do sep 25, 2008 12:28 am

    laatste keer bij zjagoear (of zoiets ;) ) idd niet gelift maar op een brug zoals je net beschreef :mrgreen:
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do sep 25, 2008 7:42 am

    Bruno schreefColon
    Sander schreefColonHet probleem is dat om een F op een uitlijn bank te krijgen deze 9 van de 10 keren uit de veren getild zal worden.


    Merkwaardig, alle uitlijncentra die ik ken hebben gewoon een brug waar je op rijdt en die ter hoogte van de wielen draaibare platen heeft. De wagen wordt dus niet getild in de meeste gevallen.
    Daarenboven kan je indien de wagen toch getild is, dit vrij snel zelf corrigeren, door op de wagen zijn hoeken wat te gaan hangen. Meet desnoods de hoogte voor en na, en je weet dat het dan terug ongeveer ok is.

    Wat natuurlijk wel zo is is dat de meeste mensen nieuwe banden laten plaatsen en meteen laten uitlijnen, dan is hij wel opgetild geweest.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do sep 25, 2008 1:40 pm

    Dat klopt, maar ik ben er toch van overtuigd dat tussen het bandenplaatsen en uitlijnen, een korte rit, met goed afremmen en optrekken, de wagen direkt weer op de oorspronkelijke hoogte brengt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do sep 25, 2008 4:32 pm

    Bruno schreefColonik ben er toch van overtuigd dat tussen het bandenplaatsen en uitlijnen, een korte rit, met goed afremmen en optrekken, de wagen direkt weer op de oorspronkelijke hoogte brengt.


    Klopt. Wellicht komt het omdat ik steeds bij de kleinere bandencentrale kom. Volgens mij is de bank die jij kent Bruno redelijk modern.

    Voor race wagens gebruiken ze een "flat patch" oid dus vergelijkbaar.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » do sep 25, 2008 4:42 pm

    Net stad en land afgeweest om een uitlijner te vinden die ten eerste de getallen door jullie gegeven in zijn systeem te zetten. En ten tweede iemand die verstand van zaken heeft. Nu heb ik iemand gevonden die 3D uitlijn gebeuren heeft en die gaat morgen de auto onderhanden nemen met de gegevens die ik aan hem ga vertellen. Hij is ook op de hoogte van het probleem van de F. Maar volgens hem gaat het goed komen. Hij vertelde mij ook van het probleem met eerst nieuwe banden er op zetten en dan uitlijnen. Hij gaat altijd eerst even een stukje rijden en dan pas uitlijnen. Dat is morgen niet nodig aangezien de banden er al op zitten. Het houd wel in dat ik morgen om 8 uur bij hem moet zijn dus op tijd mijn mandje uit. Ik laat jullie weten als er wat uit komt.

    Remco
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do sep 25, 2008 5:02 pm

    Hoeveel Km staat er op de nieuwe banden ? Banden hebben niets met geometrie (uitlijning) te maken. Wel kunnen ze iets wat al niet lekker is versterken.
    De Toyo banden voelen minimaal de eerste 500km erg "vettig" aan. Na 2 tanken benzine moet dit weg zijn.

    Mijn advies: Rondom 0 graden, 5min Toe-in.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » do sep 25, 2008 5:12 pm

    Rij jij maar250 km op een tank :lol: :lol: Zit er een gaatje in of zo.

    Nu is het bij mijn auto zo dat ik van 15 naar 16" ben gegaan. En van 185/55/15 naar 195/45/16 en achter ben ik dus ook breder gegaan. Er is nu niet te rijden met de auto. Zweverig net of er wind staat en als je gas geeft trekt hij naar links. Je voelt de auto zoeken op de weg en het is net of je een tram bestuurd.

    De waarde die jij nu opgeeft is weer anders dan ik al had gekregen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do sep 25, 2008 6:51 pm

    MINIMAAL 500 km, na 2 tanken (1000km) MOET het weg zijn. De bandenmaat is origineel en wat er bij mij ook op ligt. (ook Toyo T1-R)

    Ik rijd altijd met 0 graden 5 minuten toe-in zonder problemen. Dit voorkomt voor een deel het scheef slijten van de voorbanden op een verlaagde F.
    Eventueel kan je achter gewoon toe-in 0 graden 5 minuten en vooraan parallel zetten (dus 0 graden) voor (relatief) minder gevoelig voor spoorvorming te zijn, ten kosten van gevoel in de bochten.

    Als je nog niet 1000km op je banden hebt staan deed ik vooralsnog helemaal niks omdat je anders niet goed het verschil kan merken voor/na het uitlijnen.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » do sep 25, 2008 8:20 pm

    Sander schreefColonMINIMAAL 500 km, na 2 tanken (1000km) MOET het weg zijn. De bandenmaat is origineel en wat er bij mij ook op ligt. (ook Toyo T1-R)

    Ik rijd altijd met 0 graden 5 minuten toe-in zonder problemen. Dit voorkomt voor een deel het scheef slijten van de voorbanden op een verlaagde F.
    Eventueel kan je achter gewoon toe-in 0 graden 5 minuten en vooraan parallel zetten (dus 0 graden) voor (relatief) minder gevoelig voor spoorvorming te zijn, ten kosten van gevoel in de bochten.

    Als je nog niet 1000km op je banden hebt staan deed ik vooralsnog helemaal niks omdat je anders niet goed het verschil kan merken voor/na het uitlijnen.


    Maar bij een beetje pech kunnen je banden na 1000km wel scheef afgelopen zijn,en dan heeft uitlijnen imo ook nog weinig zin :?
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » do sep 25, 2008 9:55 pm

    Ik rijd altijd met 0 graden 5 minuten toe-in zonder problemen. Dit voorkomt voor een deel het scheef slijten van de voorbanden op een verlaagde F.


    Er staat een verlaagde F en die van mij is standaard hoogte. Dus ik ga morgen de auto op hoogte zetten zoals eerder aangegeven. Het is niet zo dat mijn auto raar voelt omdat het vettige banden zijn. Het is zo dat hij reageerd op de weg. Dus veel correctie. Als je gas geeft dan trekt hij naar links. Neem aan dat dat niets te maken heeft met de vettige banden.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » do sep 25, 2008 10:08 pm

    Neen, ophang rubbers of uitlijning. Ik had rondom 0 en hij zweefde alle kanten op, nu heb ik voor 3 en het probleem is weg. Als ik alle rubbers vervangen heb en nieuwe banden ga ik naar rondom 5 zoals hier geadviseerd wordt.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do sep 25, 2008 10:27 pm

    remcovankuilenburg schreefColonNeem aan dat dat niets te maken heeft met de vettige banden.


    Toch wel, maar je hebt nog altijd niet aangegeven hoeveel km er op die banden staan.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » vr sep 26, 2008 7:07 am

    Ik heb nu net 600 km gereden met de banden maar wil niet verder gaan aangezien ze verkeerd slijten nu. En er is niet mee te rijden. Ik ga nu naar de uitlijner en leg de instellingen voor aan hem. Wie weet kan hij wat zeggen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » za sep 27, 2008 1:58 am

    Conclusie 1 x rechter stuurkogel naar de klote en stond verkeerd in lijn. Beide kanten vervangen en het is nu veel beter geworden alleen moet ik nog even terug omdat mijn stuur scheef staat. Het trekken bij gasgeven is nog steeds. Maar de rubbers aan de achterkant zijn aan de oppige kant. Dus powerflex er op volgende week. En dan weer opnieuw uitlijnen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
BUTTON_POST_REPLY 44 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten