MGF 1.8 LTD 75 Edition uit 2001 / lekke koppakking
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » ma jun 23, 2008 10:12 am

Ik heb mijn F ook gekocht met de complete onderhoudshistorie, nu bijna 2 jaar geleden. Tot nu toe heb ik weinig problemen gehad met mijn F. Mijn remlichten bleven een keer branden tijdens het rijden, maar dat is makkelijk op te lossen. Verder heb ik normaal onderhoud aan mijn F gehad.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma jun 23, 2008 12:49 pm

Superboer schreefColonHallo allemaal,

Zijn er ook mg rijders die weinig of geen problemen hebben met de auto?. Ik krijg het gevoel dat er altijd wel iets mee is.

Met de onze hebben we eigenlijk vrijwel nooit serieuze problemen. Oké, de koppakking is vervangen, maar daar ontkom je niet aan als het nog nooit eerder gebeurd is. Verder alleen maar regulier onderhoud en zo af en toe eens een klein onderdeel vervangen.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » ma jun 23, 2008 1:56 pm

Wij hebben met beide MG's ook nooit echte problemen gehad behalve het reguliere onderhoud.
    Lotus Elise S2 111s
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » ma jun 23, 2008 3:51 pm

Niet vergeten dat we hier op het forum komen om probleempjes te bespreken. Ik heb zelf een redelijk stevig verwaarloosde F gekocht en net dankzij het forum gaat die helemaal ok komen.
    Het verhaal gaat inderdaad dat Britse auto altijd wel iets mankeren, maar uit ervaring weet ik dat andere dat ook doen. Het hangt er ook van af hoeveel je van je auto houdt en hoe betrokken je erbij bent.
    Franse auto's, duitse auto's, italiaanse auto's, amerikaanse auto's en russische auto's, ik wed dat je van alle wel de typische verhalen kent.
    Niet wanhopen dus!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » ma jun 23, 2008 4:33 pm

Carl schreefColonNiet vergeten dat we hier op het forum komen om probleempjes te bespreken. Ik heb zelf een redelijk stevig verwaarloosde F gekocht en net dankzij het forum gaat die helemaal ok komen.

Het is ook maar net waar je je F vandaan haalt zoals ik eerder schreef. Een goede F kan best iets meer kosten maar ook meer zekerheid geven.
    Lotus Elise S2 111s
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

door Superboer » ma jun 23, 2008 7:02 pm

Aan alle forumleden:

Wat een geweldig forum is dit! Plaats ik voor het eerst een posting en de reacties komen achter elkaar binnen. Echt super.

Heb besloten om morgen een proefrit te gaan maken en nog eens een goed gesprek te hebben met de verkoper.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn beslissing.
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    GeregistreerdCOLON za dec 29, 2007 9:59 pm
    WoonplaatsCOLON Heense Molen, NB, NL
    CONTACTCOLON

door SundayOnline » ma jun 23, 2008 7:43 pm

Kijk dat is al een eerste stap richting hopeloos verliefd worden :wink:

Alvast veel rijplezier morgen en we wachten de reactie af :wink: :wink:
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

door PieterV » ma jun 23, 2008 9:34 pm

Mooi topic om ff op de bank te lezen.
    Ook ik heb destijds veel aan de diverse kenners gehad, en nog !

Veel plezier morgen, super (de :?:) boer :!:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

door RSV » ma jun 23, 2008 9:49 pm

Superboer schreefColonAan alle forumleden:

Wat een geweldig forum is dit! Plaats ik voor het eerst een posting en de reacties komen achter elkaar binnen. Echt super.

Heb besloten om morgen een proefrit te gaan maken en nog eens een goed gesprek te hebben met de verkoper.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn beslissing.

Ik zou ook eens met een ander exemplaar een testritje maken om het verschil te voelen.
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Rick
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » ma jun 23, 2008 10:31 pm

RSV schreefColonIk zou ook eens met een ander exemplaar een testritje maken om het verschil te voelen.

Zeker verstandig om te doen.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » ma jun 23, 2008 11:49 pm

Superboer schreefColonHeb besloten om morgen een proefrit te gaan maken en nog eens een goed gesprek te hebben met de verkoper.

Maak er een leuke (lange) proefrit van. Op de foto's ziet de F er heel netjes uit. Omdat de onderhoudshistorie bekend is neem ik aan dat alle boekjes er netjes bij zitten en dat geeft ook wel een beetje aan dat de vorige eigenaar of eigenaren er keurig op gepast hebben.
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

door Superboer » ma jun 23, 2008 11:54 pm

Brooklands schreefColon
    Superboer schreefColonHeb besloten om morgen een proefrit te gaan maken en nog eens een goed gesprek te hebben met de verkoper.

Maak er een leuke (lange) proefrit van. Op de foto's ziet de F er heel netjes uit. Omdat de onderhoudshistorie bekend is neem ik aan dat alle boekjes er netjes bij zitten en dat geeft ook wel een beetje aan dat de vorige eigenaar of eigenaren er keurig op gepast hebben.

Klopt, onderhoudshistorie is bekend en de boekjes zitten er ook allemaal keurig bij.
    Ik kijk er dan ook zeer naar uit om er morgen een poosje mee te gaan sturen.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » di jun 24, 2008 12:01 am

Superboer schreefColonKlopt, onderhoudshistorie is bekend en de boekjes zitten er ook allemaal keurig bij.

Dat zal ook een reden zijn dat de vraagprijs misschien iets meer is dan gemiddeld. Dat mag in dat geval dan ook. Veel plezier morgen en we lezen graag je ervaring.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di jun 24, 2008 7:05 am

een verkoper die een F aanbied als een 75 LE, dat zit me toch niet helemaal lekker, als ik me niet vergis staat nergens in de boekjes dat een gewone F een 75 LE is of zou kunnen zijn.

Dus de verkoper heeft gewoon gedacht dat het beter verkoopt, of meer zou kunnen opleveren? Ik vind dat gewoon niet netjes, hoe aardig de man ook is.. het klopt niet..
    Ik zou toch nog maar eens navragen waarom hij hem zo heeft aangeboden, en vragen of hij iets met die prijs kan doen..

Want er zijn zat mooie F-jes, zeker voor die prijs...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di jun 24, 2008 7:09 am

Bruce schreefColonen vragen of hij iets met die prijs kan doen..

Heb ik ook voorgesteld.... doe maar alsof je echt op zoek bent naar een LE75 en dat deze dus, mee door zijn fout, niet voldoet. Hij gaat zeker de prijs moeten laten zakken om je over de streep te krijgen.
    Nadien vertel je hem dat die LE 75 hem xxx euro, de korting heeft gekost.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)