BUTTON_POST_REPLY 41 berichten
Tectyleren
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » vr jun 20, 2008 6:55 pm

    Zoals je op deze foto ziet gebruikte ik eerst ook nog een ander product, maar die kleur was .....
    Afbeelding

    Daarna dus nog maar een zwarte laag er over gezet.
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Tectyleren

    door Arjan » di sep 15, 2009 11:31 pm

    Rick schreefColonZijn er ook mensen die de onderkant van hun F/TF hebben getectyleerd?


    Ja, ik. Sins vandaag en ik heb het laten doen door de garagist :D Na een probleemloze APK werd het mij geadviseerd omdat er op enkele plaatsen al roestvorming te zien was. (Dat liet hij mij ook zien) Het middel wat ze als voorbewerking gebruikten heet Tectyl ML. Ik kon het wel zelf doen maar zij hebben er meer kennis van en ik heb daar wel vertrouwen in. Het is een stukje preventieve bescherming tegen roestvorming in holle ruimtes (o.a. in het subframe, onder de versterkende vloerplaat, tussen de naden van de draagarmen en koelbuizen) en aangezien ik met de TF ook in de winter rij, verleng je een stukje levensduur. Na deze behandeling moest de onderkant goed uitdrogen en is deze zwart afgedekt met 1 spuitbus Tectyl Bodysafe Het spul ruikt zeer sterk, al helemaal door de hete uitlaat, maar dat is tijdelijk :wink:
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Tectyleren

    door Brooklands » wo sep 16, 2009 12:24 am

    Arjan schreefColonJa, ik. Sins vandaag en ik heb het laten doen door de garagist :D Na een probleemloze APK werd het mij geadviseerd omdat er op enkele plaatsen al roestvorming te zien was. (Dat liet hij mij ook zien)


    Best wel een aardig onderwerp waar we (en ook ik) niet al te aandacht aan besteden. Bruno zal de aandachtspunten ongetwijfeld kennen bij de MG maar ik denk dat voor de meesten zelf doen toch geen geen optie is. Het gaat toch echt niet alleen over een mooie zwarte onderkant van de F of TF.
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » wo sep 16, 2009 2:02 am

    tectyleren is zo gedaan maar de voorbewerking zoals roest wegwerken en gronden van de plekken , afplakken waar geen tectyl op mag komen zand en moder verwijderen enz.

    ben al 3 dagen bezig met een cadillac 1963

    gebruik eerst tectyl en daarna stone chip = evt overschilderbaar

    merk = Motip
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do sep 17, 2009 11:04 pm

    Stonechip op Tectyl :shock:
    Eerst verwijder je uiteraard de roest, met een stalen bortsel al dan niet op een slijptol, of je gebruikt een pneumatische bic-hamer, of ook schuurpapier is perfect. Ik gebruik hiervoor persoonlijk een MBX. Daarna zet je grondverf op het blanke metaal van het type (gavaniser, zinkspray, of verf met staalpigment zoals HCR van Kent). Als je het echt perfect wil, zet je hieronder zelfs eerst een ETCH of Wash primer.
    op de grondverf kan je nu je Stonechipcoating zetten. Combineren met Tectyl lijkt me een hele rare en onzinige behandeling.
    Tectyl is immers in mijn ogen een op bitumen-basis wax die in holle ruimtes wordt gebruikt, zoals deuren, stijlen en balken, bij Kent noemen we het waxcoating. Onder Een stonechipcoating wordt het echter nooit gezet, integendeel, het komt de hechting van de stonechip of ondercoating niet ten goede.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do sep 17, 2009 11:40 pm

    Bruno schreefColonmet een stalen bortsel al dan niet op een slijptol

    Doe maar gewoon op een boormachine met variabel toerental, dat is een stuk veiliger.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do sep 17, 2009 11:53 pm

    Met de slijptol bedoel ik dus de MBX die ik gebruik (wat uiteraard geen slijptol is, maar er wel een beetje zo uit ziet)
    Afbeelding
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do sep 17, 2009 11:55 pm

    OK, een slijptol die geen slijptol is mag :wink:
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » vr sep 18, 2009 1:35 pm

    Wel oorbescherming dragen bij het gebruik van dat erg effectief maar superlawaaierig werktuig
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » vr sep 18, 2009 2:09 pm

    Bruno schreefColonStonechip op Tectyl :shock:
    Tectyl is immers in mijn ogen een op bitumen-basis wax die in holle ruimtes wordt gebruikt


    Tectyl (Valvoline) heeft toch ook gewoon bodysafe producten voor de onderzijde?
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » vr sep 18, 2009 11:46 pm

    Bruno schreefColonStonechip op Tectyl :shock:
    Eerst verwijder je uiteraard de roest, met een stalen bortsel al dan niet op een slijptol, of je gebruikt een pneumatische bic-hamer, of ook schuurpapier is perfect. Ik gebruik hiervoor persoonlijk een MBX. Daarna zet je grondverf op het blanke metaal van het type (gavaniser, zinkspray, of verf met staalpigment zoals HCR van Kent). Als je het echt perfect wil, zet je hieronder zelfs eerst een ETCH of Wash primer.
    op de grondverf kan je nu je Stonechipcoating zetten. Combineren met Tectyl lijkt me een hele rare en onzinige behandeling.
    Tectyl is immers in mijn ogen een op bitumen-basis wax die in holle ruimtes wordt gebruikt, zoals deuren, stijlen en balken, bij Kent noemen we het waxcoating. Onder Een stonechipcoating wordt het echter nooit gezet, integendeel, het komt de hechting van de stonechip of ondercoating niet ten goede.


    mij lijkt het een zeer zinnige behandeling , daarom heb ik hem ook toegepast. :whistle) :thumbsup:

    Mooie matte kleur :love: na opdroging en nog afneembaar of overschilderbaar ook.

    twee lagen zoals ik hem toepas is natuurlijk wel erg luxe :proost: , maar ook goed beschermend en dempend.

    Zit rotsvast en niks blijkt van een slechte hechting , integendeel het is versmolten tot 1 geheel.

    Dit is een nieuwe techniek van tectyleren op hoog duurzaam niveau , en is nog niet erg bekend onder de amateur tectyleerders . :O))

    kijk even op de site van rusbusters voor de juiste tips roestbehandeling.

    http://www.rustbuster.nl/index.html


    Afbeelding

    Afbeelding
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 41 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 4 en 0 gasten