Geen probleem, dat is de bedoeling van het forum

:
De distributieriem zorgt ervoor dat de beweging van je krukas 'waar de zuigers aan vastzitten) overgebracht wordt naar je nokkenas, die de kleppen bedient.
Als de distributieriem kapot gaat, blijft de nokkenas staan terwijl je krukas verder draait. Het gevolg is dat de zuigers tegen de openstaande kleppen stoten, met heel grote kosten als gevolg.
De Distributieriem is zowat de belangrijkste riem van een moderne motor.
Het is een getande riem, zodat de positie van de krukas en de nokkenas precies gelijkmatig blijft. Als je krukas 1 omwenteling maakt, doet je nokkenas precies een halve omwenteling (4-takt weetjewel)
De pipercam belt is een distributieriem die iets breder is dan de originele en daarom steviger, met minder kans op gebroken tanden en dus minder kans op brokken.
Piper is dus een merk, gespecialiseerd in nokken (assen) (cams)