luchtfilter en throttle body
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » ma feb 11, 2008 9:12 pm

Coen schreefColonDaar hebben er wel meer last van aangezien de filter het mooist klinkt zo hoog mogelijk in de toeren. Je gaat er meer gas van geven.

Daar heb ik ook last van. :twisted:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma feb 11, 2008 9:32 pm

Niet de hoge toeren, maar wel een volledig geopende gasklep zorgen voor het mooie geluid. T'kan dus best ook mooi klinken in een hogere versnelling bij lage toeren en het gaspedaal helemaal ingeduwd, maar ook dat komt het verbruik dus niet ten goede :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma feb 11, 2008 9:35 pm

inderdaad, in een laag toerental vol gas dan vind ik hem het mooist klinken...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » ma feb 11, 2008 11:09 pm

Coen schreefColonIk heb ook nog iets anders voor jou wat ontbrak ;)

dank u. :lol: :lol: :lol:
    Ik had er nog steeds geen tijd voor. :oops:
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » wo feb 13, 2008 12:17 am

Bruce schreefColoninderdaad, in een laag toerental vol gas dan vind ik hem het mooist klinken...

Zeker weten :wink:
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » wo feb 13, 2008 11:26 am

Tukker schreefColonIk had er nog steeds geen tijd voor. :oops:

En ik wel! :lol:
    Lotus Elise S2 111s
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

door RSV » vr feb 22, 2008 1:02 pm

Mag men een open filter laten staan voor de technische controle?

En lower pins mag dit voor de tc?Of is het elk jaar even veranderen voor de controle?
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr feb 22, 2008 2:23 pm

RSV schreefColonEn lower pins mag dit voor de tc?Of is het elk jaar even veranderen voor de controle?

denk dat het eenvoudiger is om ze simpelweg voor de keuring ff hoger op te pompen dan elke keer de oem pins te plaatsen ;)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » za feb 23, 2008 10:56 pm

Pins zijn geen enkel probleem voor de TC, daarenboven zijn ze ontracebaar. Een MG die lager staat dan wat normaal minimum is toegelaten voor personenwagens, wordt meestal door de vingers gezien. Indei het toch een probleem zou geven (wat me ten zeerste zou verbazen) kan de wagen gewoon hoger worden gezet zonder iets te wijzigen aan de pins.

Een K&N is ook geen probleem, ondanks je anders zou vermoeden. De motor wordt trouwens zelfs niet eens bekeken op de TC bij een MG.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432

door RSV » zo feb 24, 2008 1:08 am

Bruno
    Wanneer mag ik eens naar den Berg :-) komen om pins te plaatsen?
    De luchtfilter twijfel ik nog wat over ..... want vindt mijn MG nu mooi draaien.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » zo feb 24, 2008 7:49 pm

Ik check de agenda even. Wedden dat je ook voor de K&N modificatie gaat, eens je de K&N gehoord hebt ?
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432

door RSV » zo feb 24, 2008 10:00 pm

Bruno schreefColonIk check de agenda even. Wedden dat je ook voor de K&N modificatie gaat, eens je de K&N gehoord hebt ?

Ik heb met die MGF van Herselt eens mee gereden,die een K&N steken had.Om af en toe eens te spelen zou ik het zeker doen.Maar om alledaags te gebruiken twijfel ik toch of het soms niet gaat iriteren.Zeker op bvb snelweg ritjes.De rijder(verkoper) deed natuurlijk wel moeite om met het geluid te imponeren..Ik weet wel niet of als je het gas niet bruusk intrapt het ook zo'n geluid geeft?Ik zou het zelf eens eerst willen uitproberen voor ik een beslissing neem.
    Wat betreft de lower pins....Mijn rij hoogte staat nu op +/- 36,5 cm maar vindt de wagen helemaal niet hard afgeveerd.Ook drempels nemen gaat zelfs vlotter als met mijn Audi A6(waar de beschermplaat snel de drempel raakt)Zou het miss kunnen dat op mijn MG al lower pins onder staan?Hoe kan ik dat eventueel opsporen? Want het zou wel zonde zijn om er te bestellen als ik er al heb :-)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma feb 25, 2008 12:49 am

De K&N hoor je alleen met gaspedaal volledig ingedrukt ( in elke versnelling), dus alleen als de gasklep volledig is geopend. Als je er normaal mee rijdt, is er bijna geen verschil qua sound. M.A.W sportieve sound bij sportief rijgedrag en niet bij gewoon rijgedrag. Zo moet het eigenlijk zijn op een dagdagelijkse wagen.

Als je een wagen met lowering pins op 36,8 zou zetten zou de wagen beenhard zijn, want dat zou in +500 PSI resulteren. 36,8 cm en lowering pins is IMO bijna niet verenigbaar, of zou iun ieder geval een slechte setup opleveren. Je kan het in ieder geval toch vragen aan de dealer waar je hem kocht ?
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432

door RSV » ma feb 25, 2008 1:09 am

die heeft die zeker niet geplaatst(moest het zijn)want hij kent zelfs geen lowering pins :o

De K&N heb je mij wel overtuigt :-) Die heb jij liggen toch?Anders eerst een K&N plaatsen en kan je ineens chekken of er geen pins opstaan.Dan bestel ik die wel en kan je ze later nog (als je tijd hebt) plaatsen.
    Ik bel je morgen wel om een afspraak voor de K&N
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432

door RSV » wo feb 27, 2008 1:50 am

Ben vanavond dus ook bij Bruno de K&N laten plaatsen en hij valt 100% mee :-) bij een normaal gebruik hoor je het idd geen verschil met de orginele filter.Als je het gas open zet...................sounds great :D
    De auto heeft er een heel ander karakter mee gekregen als je eens de sportieve toer op gaat.