BUTTON_POST_REPLY 121 berichten
Octagon 2008
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di dec 11, 2007 10:36 pm

    Kasper schreefColonOverigens vind ik het heel typerend dat deze vraag over financien vanuit Belgie komt, ik, en met mij keer op keer 500 andere Hollanders, hebben zich nooit bezwaard gevoeld over de hoogte van dit bedrag. :wink:


    Ik zou juist het omgekeerde denken. :wink: Ik ben er trouwens zeker van dat indien morgen de kempenrit zijn inschrijvingsgeld met 10 euro verhoogt serieus protest zou komen.
    Toen er sprake was van de Belgische wegentaks bv. (die ook 50 euro bedroeg imo) waren er al veel stemmen die spraken om dan niet meer aan Belgische events deel te nemen.
    Enfin, nogmaals, het weerhoudt mij er zeker niet van niet deel te nemen, ik vind het gewoon veel, tenzij die goodies (wat ze ook mogen zijn ????) het waard zijn uiteraard. Maar 50 euro voor een roadbook en rallyplaat zou er zwaar over zijn.
    Ik denk dat het feit dat de organisatoren er niet voor betaald worden heel logisch is. Er zijn er nog heel veel die dat ook kunnen zeggen, eigenlijk iedereen die zich inzet voor de MG-community, toch ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » di dec 11, 2007 10:43 pm

    Kasper schreefColonOverigens vind ik het heel typerend dat deze vraag over financien vanuit Belgie komt, ik, en met mij keer op keer 500 andere Hollanders, hebben zich nooit bezwaard gevoeld over de hoogte van dit bedrag. :wink:


    Mss zorgen al die contacten met onze noorderburen ervoor dat wij vlamingen een heel klein beetje ollands worden :wink: ;
    en als al die contacten nu ook omgekeerd werken ...
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » wo dec 12, 2007 1:50 pm

    ok 50 euro dus en je hoeft niet lid te zijn, dit is per auto of per persoon?
    (Ik denk dat dit mijn eerste tour gaat worden :lol: )

    enne wanneer en waar kan ik inschrijven...?
    MGF Britisch Racing Green met zwarte hardtop 1997
    Afbeelding
    Aangeschaft: 18/4/2007 " 94.093"
    Huidig: 17/8/2007 "107.000"
    Mods: tellen nieuwe banden ook?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo dec 12, 2007 7:45 pm

    lein schreefColonok 50 euro dus en je hoeft niet lid te zijn, dit is per auto of per persoon?


    Dit is per auto.
  • Daphne
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 208
    GeregistreerdCOLON do aug 26, 2004 9:11 pm
    WoonplaatsCOLON Almere (NL)

    door Daphne » wo dec 12, 2007 8:43 pm

    Tja, druk, druk, druk as always, subject "nu al" ondekt :oops: Gaan zeker weer meerijden dit jaar, neem aan dat de voorkeur uitgaat naar startplaats zo zuidelijk mogelijk (sorry Ad)? En nee, jullie kunnen niet allemaal bij mij logeren :lol: Maar zal eens kijken of ik voor 1 januari met een voorstel kan komen :wink:
  • Daphne
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 208
    GeregistreerdCOLON do aug 26, 2004 9:11 pm
    WoonplaatsCOLON Almere (NL)

    door Daphne » wo dec 12, 2007 8:43 pm

    Zucht..... dubbel gepost, en hoe verwijder je een bericht......... Ja, blond :oops: :oops:
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo dec 12, 2007 8:57 pm

    door op dat mooie kruisje rechts te klikken :P
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo dec 12, 2007 9:01 pm

    Daphne schreefColonEn nee, jullie kunnen niet allemaal bij mij logeren :lol:


    Je kunt toch zelf een hotel boeken of zo. Dan is er weer een slaapplaats extra beschikbaar. :lol:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do dec 13, 2007 12:29 am

    Kasper schreefColonOverigens vind ik het heel typerend dat deze vraag over financien vanuit Belgie komt, ik, en met mij keer op keer 500 andere Hollanders, hebben zich nooit bezwaard gevoeld over de hoogte van dit bedrag. :wink:


    Om e.e.a. weer in balans te krijgen zal ik dan ook maar verklaren dat ik het wel erg duur vind. Ook vind ik het minimaal discutabel dat mijn geld aan goodies besteed wordt. Dan bepaal ik liever zelf waar mijn geld naartoe gaat door b.v. deze goodies aan een kraampje te verkopen en de rit goedkoper te maken.
    Ook vind ik het net als Bruno vreemd dat de Octagon toer zo populair is gezien de kosten en de beperkingen.

    Volgend jaar MGF.be Dynojet €100,- maar dan krijg je wel een warme MGF.be fleece erbij en is het event verdeeld over 4 locaties en we delen je zelf in :P :wink:
    Building >200BHP K-series
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do dec 13, 2007 12:36 am

    Sander schreefColonen de beperkingen.


    Wat zijn dan de beperkingen ? ? ?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do dec 13, 2007 12:43 am

    De grootste beperking voor mijn gevoel is dat als ik met mijn maten een paar gezellige dagen wil hebben het niet mogelijk is er zeker van te zijn dat we in de zelfde groep rijden. Voor mij is het sociale van een rit belangrijker dan het rijden zelf.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do dec 13, 2007 12:52 am

    Sander bedoelt met beperkingen, het feit dat er maar een beperkt aantal wagens aan de start kunnen komen (slachtoffer van eigen succes), de verschillende startplaatsen die ook als spijtig kunnen aanzien worden, het mindere groepsgevoel daar iedereen eerder individueel rijdt en als het dan al in groep is, is het nog een beperkte groep van waarschijnlijk mensen die elkaar al lang kennen. M.a.w. t'is een minder sociaal gebeuren deze rit, en tot slot de hoge inschrijvingsprijs. Voor mij persoonlijk komt er ook nog bij dat het een 2-daags evenement is, wat soms moeilijk is met onze kleine spruit.
    Het possitieve is dan weer dat ik er heel veel goede dingen over hoor.
    T'is dus zeker niet dat ik betwijfel of de Octagon tour een evenement is dat de moeite loont, ik wou gewoon een antwoord op de vraag wat je allemaal krijgt voor 50 euro, wat ik veel vond. Daarop is de hele "discussie" ontstaan. Eigenlijk heb ik daarover trouwens nog steeds geen antwoord. Mijn vraag daarover heeft trowunes niks met gierigheid te maken, maar eerder met nieuwsgierigheid. Iedereen die mij een beetje kent weet immers dat ik nooit moeilijk doe om een paar euro meer of minder, integendeel.
    Sanders vergelijk vind ik trouwens wel goed gevonden. T'maakt duidelijk wat ik dus bedoelde.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do dec 13, 2007 12:53 am

    Sander schreefColonDe grootste beperking voor mijn gevoel is dat als ik met mijn maten een paar gezellige dagen wil hebben het niet mogelijk is er zeker van te zijn dat we in de zelfde groep rijden. Voor mij is het sociale van een rit belangrijker dan het rijden zelf.


    Ik denk dat het sociale van de Octagon voor de meesten belangrijker is dan het rijden zelf. Wil je met maten rijden dan is tijdig aanmelden van belang. De inschrijving start op 1 januari en het duurt meestal wel een week of twee voordat de eerste startplaatsen vol zijn.

    Waarom niet de mogelijkheid om per groep aan te melden zul je nu zeggen. Je weet net zo goed als mij dat in eerste instantie iedereen mee wil en als de datum dichterbij komt er allerlei redenen komen waardoor men niet van de partij kan/wil zijn.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do dec 13, 2007 12:55 am

    Klopt, maar daar hebben andere grote MG evenementen veel minder last van, daarom is het dan ook één van de beperking van de Octagon tour.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do dec 13, 2007 1:09 am

    Bruno schreefColonKlopt, maar daar hebben andere grote MG evenementen veel minder last van


    Kleine eendaagse evenementen niet ver van huis hebben daar minder last van. Grote evenementen qua afstand en kosten zeker wel. Als nu een lijst opgezet gaat worden voor MGFest08 ontstaat er zeker een hele lijst met namen. Als er daadwerkelijk een trein of boot geboekt moet worden dan wordt de lijst aanmerkelijk kleiner. Op zich is dat ook niet negatief bedoeld of zoiets maar dat is gewoon de praktijk.

    Ik wil nog wel even benadrukken de woorden van Kasper dat vrijwillgers er tijdens de voorbereiding zonder vergoeding veel tijd in steken. Tijdens de twee dagen zijn er zelfs tientallen vrijwillgers die er belangeloos aan meewerken.
BUTTON_POST_REPLY 121 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten