

Bruno schreefColonBesparen in banden is dan weer het domste dat je zou kunnen doen

Bruno schreefColonElke MG heeft op de achterste trekstangen na enkele jaren een speling op zitten. Deze speling kan gaan tot bijna 1/2 cm. Opvullen met compliance washers is de oplossing, of gewoon nieuwe powerflex bushes plaatsen. De speling zorgt ervoor dat je da achterkant van de wagen minder "voelt". Check de achterwielen inderdaad op speling, maar zoek het zweven, in uw geval dus met een bijna 100% zekerheid in de banden, zoals we reeds aanhaalden.
Speling op de lagers kan uiteraard wel, maar komt bijna niet voor. Satbilisator stang vooraan ook gechekt ?



Bruno schreefColon:roll:
Powerflexen zijn echt geen wereldschokkende verbetering qua wegligging, maar zorgen ervoor dat je een direkter gevoel hebt (ik denk wel dat ik ondertussen weet waarover ik praat) . Als in jouw geval het een hele verbetering was, was het waarschijnlijk omdat jouw voorste bushes (bv. Stabilisator stang) gewoon volledig "rot" waren (verondschuldig me de woordkeuze). Het vervangen van deze door gewone nieuwe OEM exemplaren had ook een oplossing geweest. Dus om te zeggen dat Powerflexen je wagen een totaal nieuw gevoel geven, vind ik zwaar overdreven.
Besparen in banden is dan weer het domste dat je zou kunnen doen, omdat, iedereen weet dat een goede band zowat het belangrijkste is op een auto, en zeker op een Mg, waarvan iedereen weet dat het een listige kar is, die gewoon onbetrouwbaar is op slechte banden. Ik heb echter geen ervaring met Nexen, dus daar vel ik geen oordeel over. Als je tevreden bent met je banden is dat het belangrijkste, maar ik ga de gok ZEKER NIET wagen. Voor mij een kwaliteits band graag (4 dezelfde) op mijn F, omdat mijn F dit gewoon verdient.
Emile heb je al eens andere banden op je F gehad, ik denk dat je nog meer tevreden zou zijn van de baanligging van je wagen als je nu al bent.



Bruno schreefColonSander dacht ik heeft deze ooit besteld....en terug gestuurd. Ze zaten vol luchtbellen en waren slecht afgewerkt. Welke hardheid hebben ze trouwens ?
Als ik bushes zou plaasten (deed ik uiteraard ook), plaats ik de echte Powerflexen ofwel niks.



Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.