BUTTON_POST_REPLY 38 berichten
Banden - voor breder dan achter?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo jul 18, 2007 4:52 pm

    ErikB schreefColon
    Remieme schreefColonbanden van de bandencentrale zijn op zich prima. echter uitlijnen/richten e.d. kan je beter door de experts laten doen.

    Toch maar even checken of diezelfde experts niet achter je rug naar de bandencentrale toegaan.

    Ik leg m'n vertrouwen bij de bandencentrale... ze lijnen dagelijks auto's uit.


    laatst bij de kwikfit hadden ze mijn velgen anders flink van lood voorzien. notabene tegenover elkaar, waardoor het effect zich weer ophefte :shock:

    door de garage voor de apk opnieuw laten balanceren. overigens is die MG garage tevens een profile-centre :P
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 18, 2007 5:29 pm

    En sinds wanner catalogeren we Kwikfit onder de bandencentrale.
    Ik catalogeer Kwikfit onder een bedrijf dat geld wil verdien door eenvoudige klusjes aan auto's uit te voeren en zelfs daar niet in slaagt wegens geen kennis terzake.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo jul 18, 2007 5:39 pm

    mijn idee, maar ze leveren de GoodYear Eagle F1 D3's wel aan de goedkoopste prijs.

    Maar na de laatste keer mogen ze ook bij mij geen nieuwe sloffen meer leggen. :roll:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do jul 19, 2007 8:08 am

    Inderdaad Kwikfit e.d. is niet direct een referentie. Als je Kwikfit de bandencentrale noemt, dan noem ik Auto5 de garage.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » do jul 19, 2007 11:30 am

    Ik denk dat allen gelijk hebben.
    Mijn ervaring is dat als je de garagist wat laat verdienen, je er aardig wat voor in de plaats krijgt. Steeds naar de laagste prijs gaan levert inderdaad niet steeds de beste service.
    Garages geven ook kortingen op banden, en de MGF garage leverde en plaatste de banden zelfs goedkoper dan de bandencentrale
    Waar hij ze vandaan haalde is niet echt mijn probleem (ze waren nieuw)
    maar het klopt dat hij ze niet in voorraad had. Een paar dagen moeten wachten, maar dat had ik er graag voor over.
    Sindsdien gun ik deze garage dan ook alle "kleinere" zaken zoals ruitenwissers, klein en groot onderhoud, banden, vloeistoffen edm
    het ene plezier is het andere waard. (ik wordt daar misschien ooit nog een goede klant, wie weet)
  • rvdm
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 114
    GeregistreerdCOLON zo jun 24, 2007 10:09 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door rvdm » za jul 21, 2007 8:41 pm

    Even een update.

    We hebben inmiddels de banden verwisseld; voor ligt nu 185, achter 195. Verder zitten er nieuwe remblokjes op, achter - mijn eerste sleutel-ervaring, gelukkig ondersteund door de garage-eigenaar.
    Erg leuk om met zo'n auto te knutselen. In de toekomst is de distributierie aan de beurt, dus dan krijg ik nog wat oefening.

    Het zal velen hier niet verbazen, maar het verschil (brede banden achter ipv voor) is bizar groot. Ik weet in ieder geval zeker dat als ik meer ervaring had gehad, me dit vele malen sneller was opgevallen, en dat ik 'r ook een stuk minder lang mee had doorgereden.
    M'n F-je rijdt nu (weer) helemaal top, ik ben genietend teruggereden - en hoop dat ik de flitspalen heb gemist :)

    Allen dank voor de steun en info!
    1.8Mpi Brooklands LE + hardtop
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo jul 22, 2007 12:47 am

    rvdm schreefColonen hoop dat ik de flitspalen heb gemist :)

    Check even je voorbumper voor eventuele restanten :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • rvdm
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 114
    GeregistreerdCOLON zo jun 24, 2007 10:09 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door rvdm » zo jul 22, 2007 1:07 am

    ErikB schreefColon
    rvdm schreefColonen hoop dat ik de flitspalen heb gemist :)

    Check even je voorbumper voor eventuele restanten :wink:


    Heb alles er direct afgepoetst na ik thuis kwam ;)
    1.8Mpi Brooklands LE + hardtop
BUTTON_POST_REPLY 38 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten