Na een paar "Red Bulls" ben ik wellicht iets verder..
Alle hitteschilden zaten netjes vast.
Toen maar even de "klopklop-proef" tegen de einddemper.
Daar resoneert ' ie weer, dus dan moet het de uitlaat zijn.
Komt wel van achter, dus naar verwachting niet de downpipe.....?
Hitteschild zit ook goed vast. Morgen dan maar weer even de brug op...
Truste...
(Kan nu wel slapen na dit effe gechecked te hebben...)
Heb ook wel is gehoord dat de schotjes in je demper zelf los kunnen gaan..... Misschien weet iemand hier meer vanaf.
PS mijn voorkeur gaat naar de spagheti heb wel airco, wie weet of het dan past. Ik heb zoiets hoe langer de pijp dus des te meer bochten hoe beter.......
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
Zo Marten bellen voor een 4-2-1 header en een nieuwe uitlaat, voor prijsinfo etc..... Weet ik het vast. Ziet er naar uit dat het de uitlaat zelf is ... Kan er zelf niets anders van maken.
Jullie horen het morgen wel.
Hopelijk komen er goeie tips binnen na het horen van het rateltje...
Waarschijnlijk is er een tussenschotje losgebroken in je demper zelf, wat een garage wel is doet is de lokatie van de rammel opsporen en een klein deukje in de demper slaan op de plaats van de rammel met een beetje geluk sla je hem vast.
Sander hoorde geen rateltje. Maakt de uitlaat waarschijnlijk toch wel een beetje kabaal.... Rateltje overstemd??
Ga mijn uitlaat met de apk erafhalen, als de cat er toch onder moet. Effe luisteren of ik wat hoor.... Zie dan wel hoe of wat. Voorlopig ben ik nu mijn F toch een tijdje kwijt....
Een koppeling die rammelt, daar heb ik ook al dikwijls van gehoord, echter nog niet bij een een F .
Als ik me niet vergis, kon je Luc's koppeling horen.
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
Als je een after-market sportdemper hebt, worden er vaak ZEER dunne, ijzeren, schotjes in de uitlaat geplaatst om door de TUV te komen in verband met geluidsnormen. Deze kunnen echter snel weg roesten zodat het volle vermogen vrijkomt en het geluid beter wordt.