BUTTON_POST_REPLY 124 berichten
F zwaar in de problemen
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 3:22 pm

    flesh schreefColonVOOR dat er drastischer maatregelen van komen. :cry: :cry: :cry:


    Zoals ? Als jullie F de 22e maar in orde is ivm de Kempenrit 8)
    Building >200BHP K-series
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » wo aug 04, 2004 3:31 pm

    drastischer maatregel: nieuwe motor???
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 3:35 pm

    Omdat de dealer er niks van snapt ? Ik zou de F eerst eens naar een andere dealer brengen... Het is gewoon een `simpel` probleem wat steeds optreed...

    Heb je Paul al gebeld (MGZR160 hier op het forum) Vragen staat vrij...
    Building >200BHP K-series
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » wo aug 04, 2004 4:03 pm

    MGZR160 is gecontacteerd en zal vanavond het forum over dit onderwerp eens doornemen.

    Ander te checken mogelijk probleem zou verstopping van de bypass leiding van de radiator zijn. Ik wacht op reaktie van de dealer.
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » wo aug 04, 2004 6:34 pm

    Misschien iets dichterbij... weet niet waar je vandaan komt...

    Bel Lievaart is, dit is een Rover/MG dealer in Spijkenisse net onder Rotterdam en vraag naar Mojo met deze jongen heb ik goede ervaringen. Misschien kan hij je helpen als je het probleem voorlegd.

    Hoop voor jullie dat het snel is opgelost....

    Grtz Maurice

    Misschien is er iemand die goed technisch engels spreekt, die het probleem kan voor leggen op het BBS forum in engeland.

    www.mgcars.org.uk
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » wo aug 04, 2004 7:08 pm

    Volgens daeler is er geen klein bypass leiding ,dus deze kan ook niet verstopt zijn.
    later heeft dealer mij gecontacteerd met het volgende:
    Alles zou werken (thermo,radiator,sensoren......) alles gemeten met computer alle onderdelen werken zoals het moet.
    Voorstel van dealer :alle leidingen en alles wat te maken heeft met de koeling demonteren en nakijken op verstoppingen of dingen die er niet in thuis horen (veel werkuren hoge kost) kan zijn dat er niets gevonden wordt. Dan is er volgens hem maar 1 mogelijkheid: nieuwe motor!!!
    (3200€ zonder btw plus werkuren +- 30h + kosten die we al betaald hebben voor afvlakking 1600€ + radiator +sensoren alles samen 6000€ !!!

    Dus het grote probleem is de doorstroming zodra verwarming op, geen prob==>nooit prob me doorstroming gehad (60 OOO km)tot hij in de garage is gekomen !!! kan dit?? of kan dit veroorzaakt zijn door verkeerde montage ?
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » wo aug 04, 2004 7:19 pm

    Johan V schreefColonOw, man....als ik dit allemaal weer lees......denk ik echt wel eens, waarom heb ik geen jappanner gekocht...... :?


    Yep. Idd.
    Kun je een 1800 cc tenminste wel fatsoenlijk naar de >350 pk tunen :? .

    iig. suc6 en we horen graag wat het euvel uiteindelijk was...
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 7:21 pm

    Het spijt me zeer maar dit alles is BULLSHIT. Als je een verstopping hebt van het koelsysteem heb je continue last (!) VOORAL op hogere toeren waar jullie GEEN last hebben. Wat voor klote dealer raad er nu een ander blok aan voor zo'n "simpel" probleem ?!?!? Wie zegt dat de verstopping niet zit een leiding buiten het blok (het grootste deel loopt buiten het blok) ? die worden allemaal over gezet van het oude blok op een eventueel nieuw blok.....

    This is pissing me off.... :evil:

    Mijn advies: SNEL naar een andere dealer !!!! En contact opnemen met de importeur !!!

    Mijn mening blijft:
    * Ontluchting snappen ze niks van
    * Het thermostaat is defect

    Ik ben dan wel geen monteur maar dit vind allemaal ik wel erg ver gaan... Ik ben bijna blij met mijn dealer ;) (Roosendaal)
    Building >200BHP K-series
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » wo aug 04, 2004 7:31 pm

    delaer weet geen ander oplossing ,gn volledige verstoppig maar iet wat
    de doorstroming verminderd.
    thermostaat springt open op 102 gr.en zodeonde perfect werken.
    als er niets te vinden is in al de koel leiding kan er mar 1 oorzaak zijn
    een verstopping in het blok en dus nieuwe motor ....dat is zijn diagnose.
    ik ben een leek dus ik weet het zeker niet.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: F nog steeds in de problemen

    door Sander » wo aug 04, 2004 7:47 pm

    Zion schreefColonHet rare is dat de temp stijgt enkel wanneer de verwarming af staat en op stationair draaid,wanneer gas wordt gegeven (hoger toerental)daalt de temp weer



    Als dit nog steeds klopt:

    Er zijn IMO 3 mogelijkheden waardoor dit wordt veroorzaakt wordt (jaja; ik heb er één bij bedacht 8) )
    * verkeerd ontlucht (kans is klein bij dealer :?:)
    * thermostaat blijft hangen (voorwaarde is wel dat de waterpomp mechanisch is en de druk dus stijgt namate toerental stijgt; anders gaat mijn veer-theorie niet op)
    * Er is iets mis met de nieuwe waterpomp waardoor stationair de druk niet hoog genoeg wordt waardoor membraam van thermostaat niet open wordt gedrukt. (ik blijf erbij dat een thermostaat een bepaalde druk verwacht om goed open te kunnen schakelen op een bepaalde temperatuur; zie veer in de foto+ dit is letterlijk het thermostaat wat jullie hebben maar dan open geschroefd)


    Echter al deze punten hebben één oplossing onderverdeeld in 6 simpele stappen:
    1) Maak een afspraak bij een wilekeurige MG dealer
    2) Huur een auto-ambulance
    3) Plaats de F hierop
    4) Rijdt de F naar die andere dealer
    5) Plaats de F daar tussen een handje vol enthousiate monteurs
    6) Haal de volgende dag een 100% in orde werkende F op
    Building >200BHP K-series
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 7:57 pm

    Zion schreefColon
    een verstopping in het blok en dus nieuwe motor


    Het deel van het blok waar koelwater komt is enkel de kop, de waterpomp en het thermostaat. Voor dat geld (€3200 zonder btw plus werkuren +- 30h) laat je al die spullen 3x vervangen :s
    Building >200BHP K-series
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » wo aug 04, 2004 8:10 pm

    ik weet het echt niet meer. Volgens dealer werkt thermostaat voor 100%, gemeten met computer.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 8:25 pm

    Een thermostaat is 100% mechanisch: mag je dealer mij als elektrotechnicus vertellen hoe hij daar de stekker van zijn computer op aansluit. Temperaturen kan hij meten o.k. daaruit kan hij :!:afleiden:!: of het grofweg werkt. En dat doet het ook. (gewoon rijden geen probleem)

    Ik heb net nog even gebeld met een vriend (we hebben laatst samen een kompleet motorblok gereviseerd (we hebben zelfs de zuigers ivm veren enz. eruit gehad, een echte revisie dus, geen geprul), weliswaar een Daihatsu maar goed ;)) en ook hij (die vriend van me) kwam uit zichzelf met de lucht (in de leidingen naar de radiateur of de radiateur zelf) en het thermostaat wat zijn beste tijd heeft gehad....
    De Daihatsu in kwestie had trouwens een probleem in de zelfde categorie; het thermostaat was vast geslagen waardoor er een koelleiding was af geklapt doordat de druk te hoog was geworden meteen overhitting als gevolg.....

    Hou er rekening mee dat de gemiddelde monteur repareerd op ervaring en geen inzicht heeft waardoor zulke (simpele) problemen struikelblokken worden... Ik kan je voorbeelden geven waar je van achterover slaat....
    Building >200BHP K-series
  • Alexander M
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:39 pm
    WoonplaatsCOLON bij Gent, België
    CONTACTCOLON

    door Alexander M » wo aug 04, 2004 8:30 pm

    Ik ga akkoord met Sander, zoek zo SNEL mogelijk 'n andere dealer en breng 'm naar daar! En contacteer je importeur, eis missch. zelfs schadevergoeding (eerst luisteren wat de andere dealer zegt)!

    Dit kan gewoon niet!

    A
    '65 MGB with a twist
    '74 MGB GT V8 factory original, no modifications YET
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » wo aug 04, 2004 8:30 pm

    hallo

    ik heb het hier is aan het lezen geweest, het is nl allemaal moeilijk te zeggen als ik de mg niet voor mij heb maar die dealer heeft mischien wel gemeten met testbook dat het temp contact bij 102° de schroef aanstuurt maar heeft hij dan ook wel degelijk gekeken of de schroef draait, want bij een f zit het temp contact op het blok endradiator zit daar dan ong 1.5 m af wat toch een redelijke afstand is.
    ik zit eigenlijk toch ook een beetje in de richting van de thermostaat te denken die achter de waterpomp zit die moet nl al bij 88° opengaan en een doorstroming naar de radiator voorzien.
    mischien word het blok wel 102° maar de radiator vooraan niet waardoor hij heet loopt.
    hopende hiermee wat klaarheid op de zaak te brengen verblijf ik

    grtn

    paul MGZR 160
BUTTON_POST_REPLY 124 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten