BUTTON_POST_REPLY 42 berichten
Snelheidsbegrenzer
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » wo jan 17, 2007 2:30 pm

    Bruce schreefColonIk denk dat we deze test eens zelf moeten uitvoeren...

    Ja leuk! moeten we doen! (Hoewel ik denk dat Bruno dit een te hoog Johnnie gehalte vindt hebben... maar dat is alleen omdat 'ie bang is om te verliezen... dat snap ik wel :wink: )

    Bruce schreefColon...
    ik heb zo'n gevoel dat we er wel een stuk vanaf zullen zitten..

    Welnee, ik heb aleens precies de tijd gehaald die in het boekje staat voor mijn wagen (8.8 sec)

    Bruce schreefColon...
    met een afgemeten stuk weg en de tijd die je er over doet, moet je toch de versnelling kunnen berekenen en dus de 0 tot 100 tijd... Pete??

    Euh... nee, dat gaat niet werken. Aangezien je dan van een lineaire versnelling uit gaat en dat haal je niet, aangezien je ergens ook nog moet schakelen... het is wel een goede methode om het verschil tussen auto's / coureurs te vergelijken (quarter of a mile test) Maar het gaat je niet een (nauwkeurig) getal opleveren voor je 0 tot 100 tijd.

    Beter is om beide te doen :)
    1. tegen elkaar racen op een lang stuk weg (quarter of a mile, having big fun!)
    2. een tijd / versnellings meting doen met een GPS of nog beter een laser (wie steelt even zo'n ding van de politie?) dan kunnen we (ik :? ) een dergelijk grafiekje maken met elkaars curve erin... ja leuk leuk!!!

    Afbeelding
    Dit is een meting die ik heb gedaan met mijn TF135, een geleende ZT160 en mijn Pug 406 2.0HDI stoomboot.

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo jan 17, 2007 5:26 pm

    Bruno dan ook nog even de cijfers van de 850 T5 en de Mini waar we het in Houten over hadden:

    Volvo 850 T-5 2.3i Turbo 20V
    topsnelheid 240 km/h
    acceleratie 0-100 km/h 7,4 s
    max. vermogen 166 kW (226 pk)

    Mini Cooper S Chili
    topsnelheid 225 km/h
    acceleratie 0-100 km/h 7,1 s
    max. vermogen 128 kW (175 pk)

    qua 0 tot 100 doen ze elkaar niet zoveel maar mijn buurjongen (die ook in de Mini had gereden) wou geen stoplichtsprintje doen, hij wist 100% zeker dat hij het ging verliezen en dat die Mini een stuk sneller was.
  • Avatar gebruiker
    wans
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON do sep 14, 2006 12:44 am
    WoonplaatsCOLON Eeklo-België

    door wans » wo jan 17, 2007 5:43 pm

    Bruno en anderen, alvast bedankt voor de enthousiaste reacties,
    ik kijk alvast uit naar de evenementen! Alleen dit lezen geeft me kriebels in de buik...stel je voor een hele rij MG's in de sprint...rrrrr
    Never drive faster than your Angels can fly...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jan 17, 2007 10:12 pm

    Wat de cijfers van de mini S betreft, als die kloppen, kunnen die van de F MPI niet juist zijn.
    Op Zandvoort kans gehad om te racen tegen meerder mini's waaronder zelfs enkele works mini's :shock: , t.t.z Sander heeft die kans gehad, en ik heb het op film vastgelegd. Er zijn dus bewijzen. Sander was met de MPI zeker niet trager, en zelfs meestal sneller.
    In mijn sessie reden er geen mini's, dus ik kon mijn F'je er niet mee vergelijken.

    Lang geleden, maar dit is het bewijs dus : http://www.mganton.nl/meeting/clubspecials/xpower.avi
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jan 17, 2007 10:18 pm

    Pete schreefColonJa leuk! moeten we doen! (Hoewel ik denk dat Bruno dit een te hoog Johnnie gehalte vindt hebben... maar dat is alleen omdat 'ie bang is om te verliezen... dat snap ik wel :wink: )


    Bang ? Zeker niet bang om te verliezen, want als dat zo zou zijn, moet je het licht in ander mans ogen ook kunnen zien. Je kan er alleen maar uit leren. Volgend jaar zal ik immers beslist van m'n troon gestoten worden, en dat maakt het juist heel leuk IMO.
    Anyway. Sprints en johnnie gehalte ? Zeker weten, behalve als ze op een afgesloten terrein worden gehouden. Op de openbare weg, vind ik het maar niks en schaadt het het imago van dit forum.
    Maar op een afgesloten terrein dus : Zeker weten , Count me in ! :twisted:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do jan 18, 2007 1:14 am

    OK, wie heeft er een landingsbaan in z'n achtertuin? :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jan 18, 2007 1:23 am

    Ik heb er 2 op mijn voorhoofd, maar daar zijn we niet veel mee.
    Ik denk dat we het moeten gaan zoeken op een dag dat we een trackday plannen of zo...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za jan 20, 2007 12:10 am

    Bruno schreefColonWat de cijfers van de mini S betreft, als die kloppen, kunnen die van de F MPI niet juist zijn.
    Op Zandvoort kans gehad om te racen tegen meerder mini's waaronder zelfs enkele works mini's :shock: , t.t.z Sander heeft die kans gehad, en ik heb het op film vastgelegd. Er zijn dus bewijzen. Sander was met de MPI zeker niet trager, en zelfs meestal sneller.
    In mijn sessie reden er geen mini's, dus ik kon mijn F'je er niet mee vergelijken.

    Lang geleden, maar dit is het bewijs dus : http://www.mganton.nl/meeting/clubspecials/xpower.avi


    Het filmpje heb ik eens bekeken en die eerste zwarte Mini is een Mini Cooper. Die heeft een acceleratietijd van 0-100 km/h in 9,2 seconden. Qua acceleratie e.d. ligt die dus gelijk aan een MGF.

    Maar! Later in het filmpje zegt Sander: "ja maar dat is een S, daar kom ik nooit voorbij". Dat ging dus over die die Cooper S Cabrio met zoals je zelf al zegt met die vent die niet kan rijden... Die is echter nog wel sneler dan de MPi F van Sander. Een cabrio is ook nog iets langzamer dan de standaard versie en heeft 5 pk minder. Het kan misschien aan mij liggen maar ik vond de Mini Cooper S die ik mee had (het nieuwe model dus met 175 pk) veel en veel sneller aanvoelen dan de Volvo 850 T5 van de buurjongen en de Volvo V70 T5 waar ik je wel eens de foto's van heb laten zien.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za jan 20, 2007 1:31 am

    Heu Coen, we waren erbij en die cabrio was zelfs een Works. :?
    Als je goed kijkt zie je dat Sander echt wel wat mini's pakt, en dus ook S'en. Misschien is niet alles op film te zien maar die is ook geknipt zeg maar. Voluit, kwamen de mini's er niet over hoor, tenzij in de bochten waar het niet mocht, maar die discussie wil ik niet terug gaan starten.
    Sandeeeer ?

    Wat je gevoel van de T5 zegt, ligt misschien eerder aan de rijder van de T5 dan aan de wagen zelf. Een kameraad van me heeft zo'n T5, en wedden dat je het gevoel hebt dat hij sneller is dan eender wat, als je er met mee rijdt ? T'ligt gewoon aan z'n rijstijl, en z'n kunde. Een gevoel daarenboven is ook maar een gevoel, en verder zegt dit niks natuurlijk.

    Anyway, we zijn hier serieus OT aan het reutelen geslagen :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za jan 20, 2007 2:57 pm

    Ik denk niet dat wat geschoten beelden van wat rondjes recreatief (want zo werd het toch genoemd) rijden op 't circuit kunnen besluiten welke auto het snelst is.

    Als ik de cijfers van beide auto's bekijk, kan ik enkel maar besluiten dat ze voor een sprint a&an elkaar gewaagd zijn. Zeggen wie sneller doet en wie trager, doe ik niet omdat de ene fabrikant niet de andere is.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za jan 20, 2007 4:07 pm

    ErikB schreefColonAls ik de cijfers van beide auto's bekijk, kan ik enkel maar besluiten dat ze voor een sprint aan elkaar gewaagd zijn.


    Dat denk ik er ook over, en dus trek ik de cijfers die Coen postte zwaar in twijfel.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za jan 27, 2007 6:03 pm

    De cijfers uit mijn post zijn gehaald van Autoweek.nl. De rijder van de V70 T5 is iemand die veel ervaring heeft met die auto. Hij heeft er echter niet in gereden maar ik heb vaak genoeg zelf met die auto gereden of met hem er naast gezeten. Die jongen van de 850 T5 had wel in de MINI gereden (we zaten er toen zelfs met z'n 4en in!) Hij was ook degene die zei dat die MINI sneller was dan zijn 850 T5.
BUTTON_POST_REPLY 42 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten