BUTTON_POST_REPLY 91 berichten
Bruno's pk's
  • Hoeveel PK's heeft Bruno ?

160pk
    0
    Geen stemmen
    165pk
    0
    Geen stemmen
    170pk
    6
    24%
    175pk
    7
    28%
    180pk
    5
    20%
    185pk
    6
    24%
    190pk
    1
    4%

Totaal aantal stemmenCOLON 25
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma okt 09, 2006 8:23 pm

Vandaag contact opgenomen met Lotus. Er wordt naar een oplossing gezocht. Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, maar ik ben voorlopig nog hoopvol...
    Ik zou zelf niet weten hoe dit probleem op te lossen, daar het lijkt alsof de nokkenassen een beetje verdraaid zouden liggen t.o.v. vroeger, wat natuurlijk niet is, maar het lijkt gewoon zo. Een vervroegde ontsteking zou ook een oplossing kunnen bieden, maar ik hoop dat men eerst eens uitzoekt, hoe het kan dat al de gedane mods slechts zo weinig pk's opleveren, is er ergens een andere bottelneck ?
    T'is dan wel zo dat de wagen zeer goed rijdt, en 170 pk zeker geen laag vermogen is voor een F, maar t'zou dus veel beter moeten kunnen, en dat zoeken we dus nu uit.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » ma okt 09, 2006 8:39 pm

Remieme schreefColon:( valt inderdaad tegen. Ben benieuwd of ze bij Lotus de boel kunnen fine-tunen voor de beloofde Pk's

Wat houdt dit dan in ??
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma okt 09, 2006 8:47 pm

Bruno schreefColon...ik zou zelf niet weten hoe dit probleem op te lossen...

Hoe het opgelost gaat worden weet ik dus ook niet. Ontsteking vervroegen met behulp van een Emerald of zo is geen oplossing IMO...De bottleneck moet gezocht worden, of beter nog de reden dat de motor niet presteert zoals het zou moeten en dat is tussen de 175 en 185 pk.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma okt 09, 2006 8:50 pm

Maar dat soort dingen daar is de Dynojet toch voor? ik dacht juist dat dat de reden was dat je eerder ging, omdat je hem eens goed wou laten checken, afstellen.. ?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331

door lucas » ma okt 09, 2006 8:55 pm

Bruno schreefColon
    Bruno schreefColon...ik zou zelf niet weten hoe dit probleem op te lossen...

Hoe het opgelost gaat worden weet ik dus ook niet. Ontsteking vervroegen met behulp van een Emerald of zo is geen oplossing IMO...De bottleneck moet gezocht worden, of beter nog de reden dat de motor niet presteert zoals het zou moeten en dat is tussen de 175 en 185 pk.

Als ik het goed begrepen heb, zijn er dus inderdaad motoren die met deze mod tot 185 pk kunnen bereiken ? Is dat dan de max of kan objectief nog meer gehaald worden met je motor ? Doe je dan de motor an sich geen "pijn"?? Ik ga ervan uit dat er toch een "grens" is ?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma okt 09, 2006 8:57 pm

Op de dynorun kunnen we alleen het mengsel en de vermogens-koppel curve zien. Het mengsel konden we bijregelen op de FPR, want dat stond inderdaad een beetje arm. Nu staat de benzinedruk bij mij zelfs op 4 bar. Dit lijkt veel, want normaal is 3,5 bar optimaal en 3 bar standaard, maar 4 bar is voor mijn opzet het beste, verder kan er natuurlijk niks worden bijgeregeld, spijtig genoeg ! :(
    Alle hoop ligt nu bij Lotus.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma okt 09, 2006 8:59 pm

goed, dan had ik dat van Sander verkeerd begrepen, ik dacht dat je ook naar dingen als timing enzo kon kijken...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331

door lucas » ma okt 09, 2006 9:00 pm

Bruno schreefColonOp de dynorun kunnen we alleen het mengsel en de vermogens-koppel curve zien. Het mengsel konden we bijregelen op de FPR, want dat stond inderdaad een beetje arm. Nu staat de benzinedruk bij mij zelfs op 4 bar. Dit lijkt veel, want normaal is 3,5 bar optimaal en 3 bar standaard, maar 4 bar is voor mijn opzet het beste, verder kan er natuurlijk niks worden bijgeregeld, spijtig genoeg ! :(
    Alle hoop ligt nu bij Lotus.

Wat kan "Lotus" nog meer aanbieden ? Gaat het dan om een nog fijnere en juistere afstelling van je motor ? Of dienen er nog "andere'" aanpassingen te gebeuren om je motor tot het gewenste resultaat PK's te brengen ?
    of the record :
    Zoals je weet rij ik met een LE 75 1.8 MPI motor (120 pk). Tot welk PK niveau kan deze motor aangepast worden ?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma okt 09, 2006 9:04 pm

lucas schreefColonAls ik het goed begrepen heb, zijn er dus inderdaad motoren die met deze mod tot 185 pk kunnen bereiken ? Is dat dan de max of kan objectief nog meer gehaald worden met je motor ? Doe je dan de motor an sich geen "pijn"?? Ik ga ervan uit dat er toch een "grens" is ?

175 tot 180 pk is een reel cijfer voor mijn opzet. 185 is vrij veel, maar moet in optimale omstandigheden mogelijk zijn.
    Met behulp van een Emerald kan alles nog gefine-tuned worden en multiple tb's boven deze mod kunnen van 190 to +200 pk's leveren. De grens voor het onderblok ligt echter eerder op 185 pk. Dit was ook mijn grens, dus ik moet nog 10 a 15 pk's zoeken, of beter nog Lotus mag dat doen.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma okt 09, 2006 9:05 pm

Lucas,

Dat ligt geloof ik aan je portomonee...
    als ik het goed heb ligt de grens van de gewone K serie bij 200 pk, maar daar moet je goed voor investeren..

Of je zou kunnen denken aan een S....

Supercharger
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331

door lucas » ma okt 09, 2006 9:10 pm

Bruce schreefColonLucas,

Dat ligt geloof ik aan je portomonee...
    als ik het goed heb ligt de grens van de gewone K serie bij 200 pk, maar daar moet je goed voor investeren..

Of je zou kunnen denken aan een S....

Supercharger

200 PK zeg je voor een MPI ??
    Hoe verklaar je dan dat het voor een VVC (die start toch reeds vanaf 140 PK) niet zo eenvoudig is om de gewenste PKs te behalen ?
    En wat bedoel je concreet met het financiele aspect ervan ? Praten we dan over mods van + 3000 € ? Welke mods dienen absoluut voorrang te krijgen om bijvoorbeeld tot 160 PK te komen ? Kan je me even berichten?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma okt 09, 2006 9:12 pm

Bruno,

Die jongens bij Lotus hebben toch redelijk wat ervaring met de K-serie en ook met het oppeppen ervan.. of is dat voornamelijk in de UK?
    Je gaat inderdaad vermoeden dat er ergens een botleneck zit... maar ja waar zou dat kunnen zijn..
    Gaan ze erover denken of er ook daadwerkelijk naar kijken? Moet je met je F bij ze langs?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma okt 09, 2006 9:14 pm

Lucas,

200 pk heb ik van het Engelse forum en als ik het goed heb had ghostrider voor ongeveer 10.000 euro in zijn F geinvesteerd en had die de Potentie voor 200 pk, maar waren de Mods nooit goed op elkaar afgestemd..
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331

door lucas » ma okt 09, 2006 9:23 pm

Bruce schreefColonLucas,

200 pk heb ik van het Engelse forum en als ik het goed heb had ghostrider voor ongeveer 10.000 euro in zijn F geinvesteerd en had die de Potentie voor 200 pk, maar waren de Mods nooit goed op elkaar afgestemd..

Amaai zeg, + 10000 € ; dat is voor mij toch wel een aantal bruggen te ver.
    Eerder denk ik aan 140/150 PK.
    Is dit feilloos en zonder motorische problemen haalbaar ?
    Kostenplaatje bij benadering ?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma okt 09, 2006 9:27 pm

tja, dat zouden we eigenlijk aan Sander moeten vragen denk ik die zit nu d8 ik op of rond de 140..

Maar ik denk dat je een K&N en een 52 mm TTB nodig hebt dat is de ingaande lucht.. een sportuitlaat en een 4-2-1 zou je dan de 140 PK al halen?? ik denk dat je een heel eind in de buurt komt... en dan heb je het over ongeveer 1500 euro??
BUTTON_POST_REPLY 91 berichten