BUTTON_POST_REPLY 41 berichten
Problemen met de ECU bij de garagehouder....
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » do jul 13, 2006 12:45 pm

    Update:

    De originele MEMS blijkt wel in orde. Alleen,..., ze krijgen de startonderbreking niet uitgeschakeld, dus wil de motor niet starten.

    Ik weet niet wat die gasten gedaan hebben hoor. Ze raken er maar niet uit.

    Kan je de immobilizer gewoon afkoppelen? Dan rij ik wel verder zonder alarm

    Erik, heb jij die offerte van de verdeler van Efi van een tijdje terug?
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr jul 14, 2006 11:50 pm

    DRIEWERF HOERA voor de mannen van MG-SP. De dealer stond erbij en keek ernaar :lol:
    Na, met vereende krachten, 1,5uur alle verbindingen en zekeringen te hebben doorgemeten (met pin-out en kleurcode bij de hand) werd het probleem gelocaliseerd.
    De dealer had het relais van de MEMS niet aangesloten. Probleem opgelost, Fke start terug, ik kan op verlof.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za jul 15, 2006 9:50 am

    En wat heb je nu geleerd ?
    Building >200BHP K-series
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za jul 15, 2006 10:09 am

    wel, daar hebben we het gisteren al uitvoerig over gehad :lol:

    2 dingen

    1e: ´t is leuker met 2 en meer

    Probleem is dat ik andere mensen niet wil lastig vallen. Meer specifiek als ze redelijk ver weg wonen. Dus flik ik alles in m´n uppie.
    Nu blijkt dat het met z´n drieën veel leuker is. De ideeën komen van drie man en de euforie op ´t einde ook. Zeer leuk als je dat kan delen.
    Ja er slaakten kreten van overwinning,
    Ja er was een (regen)dans
    Staat allemaal een beetje lullig als je op je eentje in een rondje staat te draaien. Ik vermoed dat je vrij snel in een dwangbuis wordt gewikkeld?

    2e: dealers hebben niet de wijsheid in pacht

    Die mannen hebben 15 auto´s staan die wachten op onderhoud en reparatie. In principe moeten ze voor elke auto dezelfde grondelijkheid a/d dag leggen. Maar het is begrijpelijk dat dat niet kan.
    Maar daar mag de klant niet onder lijden. (Ja er vielen enkele sappige opmerkingen te noteren, die achteraf een nog leuker bijklank kregen)
    Ze zijn ook niet altijd eerlijk. wbt de problemen die zich voordeden werd gedesinformeerd. Zo weet je als klant ook niet altijd hoe je kan meehelpen. Je wordt immers op het verkeerde been gezet en dan nog met vastberadenheid. Ik moet dus nog de eerste "perfecte" dealer tegenkomen. Om dit flagrante probleem op te lossen moet je echter niet perfect zijn hoor.

    Duidelijk Sander? :wink:

    ´t is kwestie dat ik af en toe een schop onder mijn kont krijg.

    EDIT: hoe kan ik mijn toetsenbord grondig kuisen en niet met een spuitbuske
    Laatst bijgewerkt door 1 op Jupilerman, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za jul 15, 2006 10:22 am

    :lol: :lol: :lol: :lol: Duidelijk ;)

    Mijn ervaring is dat je beter een nieuw toetsenbord koopt, die hebt je al vanaf €5,- tegenwoordig ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za jul 15, 2006 12:10 pm

    @Jupilerman: 'k zal u ne keer een nieuw meebrengen. Welke aansluiting heb je aan je toetsenbord hangen ?

    Wat er bijgeleerd is... eigenlijk heel wat. We hebben het probleem grondig geanalyseerd en deftig aangepakt, waardoor we toch weer wat meer inzicht hebben gekregen in de internals van de F. Kabeltjes doormeten van voor tot achter in de F; de massa en positive feed aan de ECU verifiëren... door al die dingen stap voor stap te controleren en doordacht te werk te gaan, kwamen we tot een besluit... en daar was dan ook de oplossing te vinden.

    Jupilerman had vandaag de eer om z'n dealer in te lichten.... die keek immers maar raar op dat er daar een stel kerels aan het bricoleren waren op z'n parking (met zijn toestemming). Laat staan dat ze het dan nog es oplossen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » za jul 15, 2006 12:13 pm

    Jupilerman schreefColonEDIT: hoe kan ik mijn toetsenbord grondig kuisen en niet met een spuitbuske


    in een sopje, daarna goed uitspoelen met gedestileerd water en laten drogen. Zo heb ik al menig GSM toetsenbord weer aan het werk gekregen.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za jul 15, 2006 12:50 pm

    ErikB schreefColon@Jupilerman: 'k zal u ne keer een nieuw meebrengen. Welke aansluiting heb je aan je toetsenbord hangen ?


    AZERTY en een USB stekker. :D

    ErikB schreefColonWat er bijgeleerd is...

    kon eigenlijk niet beter verwoord worden



    ErikB schreefColonJupilerman had vandaag de eer om z'n dealer in te lichten

    en zo geschiedde 8) Ik sloeg twee vliegen in één klap. De hoofmechanieker stond er ook bij. Ze waren nog met iemand anders bezig en voelden nattigheid. Ze rokken de gaande conversatie daaaanig. :lol: Leedvermaak dat ik had. Ik stond te popelen.
    En toen... . Neen niet direct de uitslag, maar het verhaal dat Erik hierboven beschreef zorgde voor wel èrg zure gezichten. "Hoe weet die dat allemaal" en "dat wij daar niet op gedacht hebben,g*dverd*mm*" zag je ze denken. Als enig antwoord kwam er "euh, ja dat is zoekwerk hé" :lol:
    Dan de rekening :wink: "Ik doe het wel zonder BTW" zei de eigenaar. Ik terug "neen neen, doe maar mét BTW en zonder werkuren" :wink:
    Ik had natuurlijk de eerste factuur ter hande moeten nemen, maar dat heb ik niet gedaan. :cry: Hij beweerde dat er 7 manuren in totaal instaken. Hij rekende er mij 3 aan (airco bijvullen en testen, hydralastic, lichten, remtest). Vond ik te veel zei ik, maar ja, hij wilde hierop niet afwijken, dus vroeg ik een bus olie voor op de versnellingsbak. Kwam hij aan met een bus van 5L, 35€ excl BTW. Ik:"hevel maar 2l over in een andere bus". Komt hij daarmee aanlopen en zie ik zijn lippen naar het cijfer 15 € bewegen, waarop ik nog rapper dan tellen repliceer dat die olie dan voor mijn opgelopen leed is en dat eigelijk de ganse factuur dat zou moeten zijn. Dus olie meegegritst, alsook een ECU die nog in mij auto lag.
    Als ze me hierover bellen, vind ik die toch wel niet meer terug.
    Hierop wil ik de T4 goeroes enige testen laten uitvoeren in combinatie met mijn motor. Projectje, weet je.

    Allez, ik ga mijn deurgrepen verder afwerken, de benzinefilter vastzetten :wink: hier en daar nog een paar plastic klepjes opzetten, een grondige opfrisbeurt (int en ext, underbonnet, in boot) en dan de overzet naar UK bestellen.

    Allen bedankt voor de hulp en morele steun,
    david

    AAAAH MANNEN DAT VOELT TOCH GOED OM TERUG IN DE F TE RIJDEN.
    TE GEKKE SCHEURKAR EIGENLIJK.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za jul 15, 2006 12:55 pm

    MGF_TV schreefColon
    Jupilerman schreefColonEDIT: hoe kan ik mijn toetsenbord grondig kuisen en niet met een spuitbuske


    in een sopje, daarna goed uitspoelen met gedestileerd water en laten drogen. Zo heb ik al menig GSM toetsenbord weer aan het werk gekregen.


    Meent ge dat nu? In een sopke. Dus gewoon in de vaatwasser kan ook?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » za jul 15, 2006 1:16 pm

    vaatwasser is een beetje overdreven. Gedestileerd water is niet geleidend. De geleidende eigenschappen worden veroorzaakt door verontreinigingen. Als je je toestenbord gewoon met wat water en zeep wast en dan grondig spoelt met gedestileerd water denk ik niet dat er iets fout kan gaan, behalve als het ding samengezet is met wateroplosbare lijm natuurlijk.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za jul 15, 2006 1:44 pm

    Knap werk mannen. Goede zaak om "vakmensen" weer eens te laten zien dat ze de wijsheid niet in pacht hebben :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 41 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten