BUTTON_POST_REPLY 236 berichten
Info mods EXTRA
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma mei 01, 2006 11:15 am

    Jaded schreefColonGeen enkele andere fabrikant die zoiets maakt voor de F?


    nope
  • Jaded
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 680
    GeregistreerdCOLON zo apr 16, 2006 11:44 pm
    WoonplaatsCOLON NOYB te NOYB

    door Jaded » ma mei 01, 2006 11:20 am

    Remieme schreefColonnope

    Als ik het goed zie op de foto moet je zelf een gat boren in zo'n knopje.
    Is het mogelijk om er een gewoon led'je (en kleinere behuizing) aan te hangen?
    MG F mkII
    Cream/Walnut leather, wood & chrome pack
    +
    Brown & Gammons water level sensor kit
    280mm schijven ~ RVS nuts & bolts
    K&N 57i ~ 52mm TB ~ TF rear lights
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » ma mei 01, 2006 3:54 pm

    Dat lijkt me toch ook wel mogelijk. Bij Halfords, Heuts (Limburg NL) of andere autoonderdelen/electronica zaak hebben ze hier misschien een mooier exemplaar voor. Eventueel RVS (look).

    Volgens mij heb ik ook eens leds gezien die in de tellerbehuizing voor de watertemperatuurmeter geplaatst zijn? Ik kan zo snel niet een foto vinden.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma mei 01, 2006 4:27 pm

    Ben tot nu toe nog geen handige sleutelaar geworden en heb het hele setje bij de dealer laten inbouwen. Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn om het lampje te vervangen door een fraaier exemplaar. Voor het aanbrengen van een ledje in de watertemperatuurmeter of olietemperatuurmeter moet je wel een hele handige vogel zijn. Maar zal beslist uitvoerbaar zijn. :|
  • Jaded
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 680
    GeregistreerdCOLON zo apr 16, 2006 11:44 pm
    WoonplaatsCOLON NOYB te NOYB

    door Jaded » ma mei 01, 2006 4:40 pm

    Op de website van B&G staat dat je attent gemaakt wordt door middel van het lampje of een geluid.

    Hoe hard gaat dat geluid?
    Met andere woorden: kan je niet gewoon alles achter de middenconsole laten en op het geluid voortgaan?
    MG F mkII
    Cream/Walnut leather, wood & chrome pack
    +
    Brown & Gammons water level sensor kit
    280mm schijven ~ RVS nuts & bolts
    K&N 57i ~ 52mm TB ~ TF rear lights
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » ma mei 01, 2006 4:46 pm

    en nu ff serieus, je kan toch gewoon dat lampje eraf knippen en een nieuw exemplaar eraan solderen? lijkt me niet zo'n moeilijke klus..

    en lampjes/ledjes zijn bij elke doe-het-zelf zaak wel te koop.

    maar erik, heb je me PM nog gelezen m.b.t. mijn kit? :idea:
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma mei 01, 2006 4:51 pm

    Jaded schreefColonOp de website van B&G staat dat je attent gemaakt wordt door middel van het lampje of een geluid.

    Hoe hard gaat dat geluid?
    Met andere woorden: kan je niet gewoon alles achter de middenconsole laten en op het geluid voortgaan?


    Het geluid is behoorlijk hard. Piept 2x als contact wordt aangezet. Indien hij blijft piepen is het niveau te laag. Bij mij was het systeem niet helemaal goed ontlucht en dus ging het systeem 1 dagje later staan piepen. Neem maar van mij aan. het is een hard en irritant geluid, waar je snel vanaf wilt. Het werkt wat dat betreft perfect :wink:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma mei 01, 2006 5:18 pm

    Ik zal Adrian eens vragen, volgens mij heeft hij een gewone kleine led gemonteerd.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Info mods

    door Brooklands » ma mei 01, 2006 5:53 pm

    Remieme schreefColonOp speciaal verzoek :wink: Het lampje zoals hij is ingebouwd bij mijn MKII:


    Bij mij zit het lampje rechts (en daarom verscholen achter de versnellingspook voor de bestuurder) Zijn die plastic "fake" knopjes er eenvoudig uit te halen zodat ik hem naar links kan verwisselen? Of breekt er dan simpelweg iets af.
  • Jaded
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 680
    GeregistreerdCOLON zo apr 16, 2006 11:44 pm
    WoonplaatsCOLON NOYB te NOYB

    door Jaded » ma mei 01, 2006 5:59 pm

    Remieme schreefColonHet geluid is behoorlijk hard. Piept 2x als contact wordt aangezet. Indien hij blijft piepen is het niveau te laag. Bij mij was het systeem niet helemaal goed ontlucht en dus ging het systeem 1 dagje later staan piepen. Neem maar van mij aan. het is een hard en irritant geluid, waar je snel vanaf wilt. Het werkt wat dat betreft perfect :wink:

    Dan zou ik eerder gewoon het lampje achter de middenconsole laten/afknippen, niet inbouwen. Op het geluid voortgaan. Als het zo hard is, dan zal het wel door de middenconsole komen vermoed ik.

    Toch niet zo'n raar idee :?:
    MG F mkII
    Cream/Walnut leather, wood & chrome pack
    +
    Brown & Gammons water level sensor kit
    280mm schijven ~ RVS nuts & bolts
    K&N 57i ~ 52mm TB ~ TF rear lights
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma mei 01, 2006 7:08 pm

    volgens mij dient het "speakertje" of wat het piepje ook mag produceren vlak achter de bestuurder op de "hoedenplank" gemonteerd. Het piepje en het lampje staan dus volledig los van elkaar.

    Zoals ik al reeds vermelde, heb ik het niet zelf ingebouwd. Kan daarom geen zinnig antwoord geven, of de knoppen zich makkelijk laten verwijderen of verplaatsen :oops:
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    Re: Info mods

    door Ivan » ma mei 01, 2006 7:19 pm

    Brooklands schreefColon
    Remieme schreefColonOp speciaal verzoek :wink: Het lampje zoals hij is ingebouwd bij mijn MKII:


    Bij mij zit het lampje rechts (en daarom verscholen achter de versnellingspook voor de bestuurder) Zijn die plastic "fake" knopjes er eenvoudig uit te halen zodat ik hem naar links kan verwisselen? Of breekt er dan simpelweg iets af.


    Die zijn er redelijk makkelijk uit te halen. Natuurlijk voorzichtig zijn zodat er niets afbreekt.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Info mods

    door Brooklands » ma mei 01, 2006 7:22 pm

    Ivan (Vanio) schreefColonDie zijn er redelijk makkelijk uit te halen. Natuurlijk voorzichtig zijn zodat er niets afbreekt.


    Met een schroevendraaier eruit wippen (naar voren) :?:
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » ma mei 01, 2006 7:24 pm

    Remieme schreefColonvolgens mij dient het "speakertje" of wat het piepje ook mag produceren vlak achter de bestuurder op de "hoedenplank" gemonteerd. Het piepje en het lampje staan dus volledig los van elkaar.


    Het is natuurlijk wel een dubbele beveiliging. Het 'piepje' zit verborgen achter het opbergvak tussen de twee leuningen van de zetels. Bij mij toch en zo had ik het ook gelezen op de uitleg die erbij was. Het piepje is inderdaad wel een irritant en afdoend geluidje.
  • Jaded
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 680
    GeregistreerdCOLON zo apr 16, 2006 11:44 pm
    WoonplaatsCOLON NOYB te NOYB

    door Jaded » ma mei 01, 2006 7:29 pm

    Ivan (Vanio) schreefColonHet is natuurlijk wel een dubbele beveiliging. Het 'piepje' zit verborgen achter het opbergvak tussen de twee leuningen van de zetels. Bij mij toch en zo had ik het ook gelezen op de uitleg die erbij was. Het piepje is inderdaad wel een irritant en afdoend geluidje.

    Bij nader inzien dan toch beter de pieper weglaten en het lampje vervangen door een kleiner exemplaar...
    Maar zoals je zelf al aangeeft, het is natuurlijk een dubbele beveiliging.

    Spijtig dat ik zelf niet zo'n groot licht ben met dergelijke aanpassingen. :shock:
    MG F mkII
    Cream/Walnut leather, wood & chrome pack
    +
    Brown & Gammons water level sensor kit
    280mm schijven ~ RVS nuts & bolts
    K&N 57i ~ 52mm TB ~ TF rear lights
BUTTON_POST_REPLY 236 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten