BUTTON_POST_REPLY 42 berichten
The Darkside
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Zedelgem [B]

door Cédric » ma apr 24, 2006 11:59 pm

Inderdaad ik vind optrekken ook belangrijker dan topsnelheid maar met een close ratio zou je veel te snel moeten schakelen, moest je 250kg minder gewicht hebben zou je met de standaard bak sneller optrekken als met een close ratio in een standaard F/TF
    MGF
    Brooklands
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » di apr 25, 2006 12:00 am

Tweehonderdvijfentwintig!!!!
    Ben je al lang levensmoe?
    Ik vind dat boven de 180 de auto niet stabiel meer aanvoelt. Hij zweeft dan over de weg... Ik heb de 200 grens nog niet overschreden hoewel de gelegenheid er wel meer dan eens is geweest. Het voelt gewoon niet lekker.... ligt dat aan mijn auto? (of ben ik een watje, dat kan natuurlijk ook :? )

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Zedelgem [B]

door Cédric » di apr 25, 2006 12:03 am

Daarom net deden ze hem weg. Het in en uitstappen is nogal "onhandig" als je een dagje ouder wordt...
    Wat er in de plaats komt weten ze zelf nog niet goed ze hadden het al over TVR maar die blijkt ook niet goed om elke dag te gebruiken en nu spreken ze over OMG een Porsche (ze gaan de verkeerde kant op maarja...)
    MGF
    Brooklands
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » di apr 25, 2006 12:03 am

Pete schreefColonTweehonderdvijfentwintig!!!!
    Ben je al lang levensmoe?
    Ik vind dat boven de 180 de auto niet stabiel meer aanvoelt. Hij zweeft dan over de weg... Ik heb de 200 grens nog niet overschreden hoewel de gelegenheid er wel meer dan eens is geweest. Het voelt gewoon niet lekker.... ligt dat aan mijn auto? (of ben ik een watje, dat kan natuurlijk ook :? )

Pete

We zaten er met z'n 2en in dus misschien nog hij nog 5 km/h harder wanneer je er in je eentje in zit. Levensmoe ben ik gelukkig nog niet. Je bent gewoon een watje ;) Boven de 200 ben ik al best wel vaak geweest, alleen met de MG maar 1 keer.
    Lotus Elise S2 111s
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » di apr 25, 2006 12:06 am

Cédric schreefColonDaarom net deden ze hem weg. Het in en uitstappen is nogal "onhandig" als je een dagje ouder wordt...
    Wat er in de plaats komt weten ze zelf nog niet goed ze hadden het al over TVR maar die blijkt ook niet goed om elke dag te gebruiken en nu spreken ze over OMG een Porsche (ze gaan de verkeerde kant op maarja...)

Nou een Porsche is zeker niet de verkeerde kant op gaan. Als je een mooie 993, 996 of 997 hebt... Een TVR is natuurlijk ook leuk. Welke zou het dan worden? Een Chimaera, een Griffith, Tuscan of een Sagaris?

Best apart eigenlijk die TVR Sagaris met al die luchtinlaten.

Afbeelding
    Lotus Elise S2 111s
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di apr 25, 2006 10:58 am

Oe ja, dat vind ik er ook wel erg stoer uitzien..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di apr 25, 2006 11:22 am

my all time favorit !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » di apr 25, 2006 11:24 am

Bruno schreefColonmy all time favorit !

Heb je toen nog meegereden op Zolder met die Sagaris?
    Lotus Elise S2 111s
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di apr 25, 2006 2:43 pm

Om even samen te vatten komen alle 'on topic' antwoorden op het volgende neer (correct me if...):
    - gewicht besparen en reduceren
    - wegligging verbeteren (hogere bochtensnelheid, dus ook sneller de bocht uit) door verlaging, bushes, dempers, banden, velgen, ...
    - remmen verbeteren (om later te kunnen remmen)
    - de lagere toerentalzones vermijden

Persoonlijk zou ik voor een trackbeestje de volgende aanpassingen doen bovenop de hoger vermelde dingen:
    - andere nokkenasjes met een deftig ademende kop
    - een verlicht vliegwiel
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di apr 25, 2006 2:51 pm

Ik heb op discovery een programma gezien over hoe je moet remmen en dan als het gewicht naar voren duikt de bocht moet inzetten zodat je meer druk (grip) op je voorwielen hebt. Voor een F en TF heel belangrijk lijkt me. Te vroeg of te laat remmen betekend dus niet de juiste druk en over of onderstuur.. toch?
    Ze lieten het verschil zien... indrukwekkend...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » di apr 25, 2006 3:35 pm

Een TVR is natuurlijk ook leuk. Welke zou het dan worden? Een Chimaera, een Griffith, Tuscan of een Sagaris?

Een Tamora!

Afbeelding

8)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » di apr 25, 2006 4:49 pm

ErikB schreefColonOm even samen te vatten komen alle 'on topic' antwoorden op het volgende neer (correct me if...):
    - gewicht besparen en reduceren
    - wegligging verbeteren (hogere bochtensnelheid, dus ook sneller de bocht uit) door verlaging, bushes, dempers, banden, velgen, ...
    - remmen verbeteren (om later te kunnen remmen)
    - de lagere toerentalzones vermijden

Persoonlijk zou ik voor een trackbeestje de volgende aanpassingen doen bovenop de hoger vermelde dingen:
    - andere nokkenasjes met een deftig ademende kop
    - een verlicht vliegwiel

Ik ga op dieet, kan toch al makkelijk een kilo of tien schelen.... :lol: en er komt niemand meer in de passagierstoel, zo kan die er ook al uit.
BUTTON_POST_REPLY 42 berichten