Tuning K-series en Turbo onzin ;P
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » vr maart 17, 2006 10:23 am

    Bruce schreefColon...niet een grote vermogens winst, slechts een paar pk’s toch? Maar dit doe je (net als het K&N) ook voor het geluid.....

    En voor het koppel
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr maart 17, 2006 11:24 am

    ER is in engeland inderdaad een MG die een honda motor heeft. Dit mag dan ook geen MGF meer heten: GElukkig maar. is een MGH.
    Jammer dat er de letters MG nog in staan.

    Het betreffende exemplaat is eigenlijk in niets nog een MGF. Bij MGF10 moest de eigenaar deze auto helemaal achteraan het rijtje van gemodificeerde auto's plaatsen.
    Gezien de hoeveelheid modificaties die aan de auto zijn gemaakt denk ik dat het 2 liter honda blok alleen (type r civic of zo) niet alle credits kan krijgen voor de geclaimde perforamance.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr maart 17, 2006 3:02 pm

    Wat ik me ook afvraag. Zo'n Honda VTEC typr-R past blijkbaar in het motorcompartiment, maar heb je nog fatsoenlijke toegang in geval van reparaties?

    Bij een dealer zal je ook niet meer terecht kunnen. Kan wel, maar eer die erachter is wat en waar er allemaal inzit, ben je al een vermogen aan arbeidsloon kwijt. Daarna moeten ze het euvel nog verhelpen :?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr maart 17, 2006 3:19 pm

    Niet vergeten dat die MGH of GoldenWheels aanwezig was op de Kempenrit... het eerste evenement in Europa waar deze man aan deel nam (en daar ben ik best wel fier op).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » vr maart 17, 2006 3:22 pm

    Kasper schreefColon....de geclaimde perforamance.


    Wat is die geclaimde performance dan?

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr maart 17, 2006 3:35 pm

    moet eerlijk bekennen dat ik er wel over heb nagedacht om zo'n Honda motor te laten plaatsen i.p.v. een gereviseerd K-engine blok. 't was omdat ie een stuk duurder was en er nogal wat bij komt kijken voor ie erin ligt. :oops:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr maart 17, 2006 5:29 pm

    Klopt Erik, jullie zijn er terecht fier op dat je mensen van zover buiten Vlaanderen naar jullie evenement toe krijgt.
    Ik ben zelf van mening dat je met een MGF zeker The Dark Side mag betreden maar om er nu juist een honda blok in te plaatsen gaat mij wel erg ver. (ik zou er ook niet aan moeten denken om er een bmw blok in te schroeven) Juist MG-Rover heeft er zijn best voor gedaan om met de ontwikkeling van de diverse K-blokken een sterk en prijsgunstig alternatief voor de honda blokken die men moest inkopen te leveren. Let wel het VVC systeem van de MG-Roverblokken is veruit superieur aan het twee standen systeem van honda. Wat inventiviteit betreft hebben de Engelsen met dit blok de wereld laten zien dat ze het vakmanschap nog goed in de vingers hebben.
    Logisch dat een groter blok een groter vermogen geeft ik meen dat men uit dat vtec blok zo'n 210-220 PK peutert. Nu doet men het overkomen dat dat blok superieur is aan wat er uitgekomen is, dat lijkt mij niet terecht. Respect heb ik danook voor mensen die in hun MGF een K6 blok stoppen!

    Overigens viel het mij op dat dat honda blok wel erg netje, diep onderin de motorruimte ligt. Absoluut heeft de samensteller van de auto een knap stukje werk gedaan.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr maart 17, 2006 6:10 pm

    Maar waarom rijdt GW altijd met de hard top op? Is de lucht scoop bovenop echt noodzakelijk?

    En het wordt binnenin wel erg warm heb ik gehoord.

    Ik herinner mij nog een levendige conversatie hierover op een of andere BBS
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr maart 17, 2006 6:47 pm

    Wel zonde om altijd met een hardtop te rijden. Daar koop je tenslotte geen cabrio voor. Zo'n hardtop is noodzakelijk kwaad om je softtop in de wintermaanden te beschermen, meer niet :(
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr maart 17, 2006 8:34 pm

    Nuja, ik heb dan ook nog niemand dit horen bevestigen hoor. ´tis maa dat ik zie dat er een lelijke luchtleiding loopt tpv de "hoedenplank". Ik veronderstel dat die noodzakelijk is. Trouwens er staat nog een knoert van een ventilator boven de motor. Dus hij heeft blijkbaar vééél koeling nodig
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » vr maart 17, 2006 9:14 pm

    Ik vind het inderdaad ook terecht om er trots op te zijn dat mensen van zo ver naar de Kempenrit komen. Maar kan er niet bij dat mensen een Honda in een mg steken. Ieder zijn ding natuurlijk en ik snap ook dat je zoveel mogelijk pk's uit je kar wil halen maar toch niet met een Honda motor ( zelfs ook niet met een andere motor).
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr maart 17, 2006 10:58 pm

    Ik denk dat het er hem enkel om te doen is het "te kunnen", het "te hebben", gewoon een soort van kick. Een Caterham 7 komt ook in een bouwpaket aan je deur aan en je kan kiezen uit Duratec, Rover en nog wat andere motoren. Trouwens bij de Elise adepten is de Audi 1.8T motor evenzeer geliefd. Tja, waarom wil je 1000pk onder je gat als je op de snelweg maar 120 mag. De Thrill zeker :?:
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za maart 18, 2006 1:16 am

    Om bij een stoplichtsprintje niet het snot voor de ogen gereden te worden door een of andere Diesel TDI :cry:

    Vindt de prestaties van een standaard 1.8 mpi wat tegenvallen. De meeste wagens met een 1.8 motor kunnen gewoon bijhouden. Had wel wat meer pit verwachten van een sportwagen als de MGF.
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » za maart 18, 2006 7:21 am

    Remieme schreefColonOm bij een stoplichtsprintje niet het snot voor de ogen gereden te worden door een of andere Diesel TDI :cry:

    Vindt de prestaties van een standaard 1.8 mpi wat tegenvallen. De meeste wagens met een 1.8 motor kunnen gewoon bijhouden. Had wel wat meer pit verwachten van een sportwagen als de MGF.


    Dat is ook zo. Ik kan mijn zelfs mijn Ford Focus (Tdci)niet volgen denk ik.
    Maar aan ons om daar iets aan te doen maar dan met de mgf motor. :wink:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » za maart 18, 2006 12:12 pm

    Remieme schreefColon Vindt de prestaties van een standaard 1.8 mpi wat tegenvallen. De meeste wagens met een 1.8 motor kunnen gewoon bijhouden.


    Nou en dat vind ik dus ook.. Ik heb een mooie F, met een geweldig geluid met dat open luchtfilter, maar als ik bij het stoplicht naast een VW passaat sta moet ik het afleggen..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten