door Jean » vr jan 13, 2006 2:14 pm
Ik
had last van het slecht starten van mijn F. Ik had echter geen tijd om er naar te kijken, maar hij heeft me weer een keer laten staan toen het nat en koud was (gelukkig in het weekend en ik kon de auto van mijn vriending nemen). Normaal starte hij wel als ik wat langer probeerde, maar nu weigerde hij aan te slaan. Soms wilde hij op 1 cilinder, maar verder kwam ik niet. Wel ik heb nu tijd gehad/gemaakt.
Hierbij heb ik de bougiekabels vervangen voor nieuwe. De blauwe van magnecour (als ik het goed schrijf) en de bougie's na gekeken. Hierbij viel me op dat er 1 redelijk los zat. Hierbij was het witte (keramische)gedeelte net boven de metalen rand zwart.

Verder hadden de andere 3 een gelige kleur rond het metaal. Verkeerde bougie?
Dus het liep niet echt lekker. Ik had geen nieuwe bougies liggen dus ik heb de oude er weer ingedraaid. Ik moet zeggen dit scheelt merkbaar met starten en rijden.
Ondertussen liggen er al 4 nieuwe klaar voor als ik weer tijd heb.
Dus heren het zal bij mij een combinatie zijn geweest van slechte bougiekabels en een losse bougie.
MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:
TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.