BUTTON_POST_REPLY 37 berichten
advies aluminium inlaat plaatsen
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: advies aluminium inlaat plaatsen

    door ErikB » ma maart 20, 2017 2:02 pm

    Het porten langs de inlaat heeft blijkbaar een voelbaar effect. Ik ben benieuwd naar de cijfers, want ik vind dit toch indrukwekkend.

    Mooie samenvatting Tukker !!
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: advies aluminium inlaat plaatsen

    door Tukker » ma maart 20, 2017 6:34 pm

    ErikB schreefColonHet porten langs de inlaat heeft blijkbaar een voelbaar effect. Ik ben benieuwd naar de cijfers, want ik vind dit toch indrukwekkend.


    Vraag mij alleen af hoe betrouwbaar is de data tussen verschillende testbanken. Volgens mij moet je meten-ombouwen-meten om tot een goede vergelijking te kunnen komen.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: advies aluminium inlaat plaatsen

    door Kasper » di maart 21, 2017 8:16 am

    Tukker schreefColon
    ErikB schreefColonHet porten langs de inlaat heeft blijkbaar een voelbaar effect. Ik ben benieuwd naar de cijfers, want ik vind dit toch indrukwekkend.


    Vraag mij alleen af hoe betrouwbaar is de data tussen verschillende testbanken. Volgens mij moet je meten-ombouwen-meten om tot een goede vergelijking te kunnen komen.

    En daarbij een en dezelfde testbank gebruiken.

    (En eigenlijk ook onder 100% identieke omstandigheden: temperatuur, luchtdruk en luchtvochtigheid)
    Alleen dan weet je dat de laatste extra pk er ook een is.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Diesel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 36
    GeregistreerdCOLON di maart 21, 2017 3:04 am
    WoonplaatsCOLON Westmaas

    Re: advies aluminium inlaat plaatsen

    door Diesel » vr maart 31, 2017 5:21 pm

    Los schreefColonKlopt wat je opmerkt Tom, ook mijn bak is gereviseerd en krijgt regelmatig nieuwe olie en een filter.
    Ik rij ook zelden topsnelheden, al wil ik wel graag de bak zijn toeren laten draaien.
    Het is ook niet zo dat ik enige vorm van tuning afwijs, het lijkt me zelfs leuk om de grenzen op te zoeken.
    Mijn F heeft een 52 mm throttle body en TF 135 injectoren, loopt ook prima en ik wil echt niets anders.



    wat is verschil van injectoren dan, en is dat zo te plaatsen? die 52mm heb ik al en wil ook luchtfilterbox van een tf er op zetten die heeft 2 inlaten?
    Vandaag niet dan morgen
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: advies aluminium inlaat plaatsen

    door Tukker » di aug 08, 2017 10:28 pm

    voor de liefhebber. Porten K serie door Wheeler Dealers.
    https://www.youtube.com/watch?v=sFezcDpZ_e8&t=1220s

    Inmiddels de F getest in de Schotse hooglanden. 4000 km en hellingen tot 30%.
    De auto reed perfect en bijna alle helling volgas naar boven gereden, (de enige belemmering was mijn vrouw :devil-( )

    Voor vertrek had ik nog 5mm profiel op de achterbanden maar bij thuiskomst was het canvas duidelijk zichtbaar.
    De binnenzijde compleet kaal gereden terwijl voor vertrek de slijtage gelijkmatig was. Door de benodigde trekkracht gaan je achterwielen behoorlijk naar binnen staan. Afijn, nieuwe banden gestoken en iets minder toe-spoor achter. :D

    Conclusie: aluminium inlaat met grote poorten is zeker de moeite waard. :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: advies aluminium inlaat plaatsen

    door schrokke » do aug 24, 2017 6:45 pm

    Tukker schreefColonDe binnenzijde compleet kaal gereden terwijl voor vertrek de slijtage gelijkmatig was. Door de benodigde trekkracht gaan je achterwielen behoorlijk naar binnen staan. Afijn, nieuwe banden gestoken en iets minder toe-spoor achter.


    Als je banden aan de binnenkant slijten heb je dan al niet te veel uit-spoor staan?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: advies aluminium inlaat plaatsen

    door Tukker » do aug 24, 2017 7:34 pm

    Nee, heeft waarschijnlijk met de camber te maken, ik heb mijn afstelling nu op 0 staan achter.

    75% had ik al versleten zonder schuin af te slijten, pas na een agressievere rij stijl begon de binnenzijde te slijten. Ik denk ondanks de poly bushes de wielen behoorlijk naar binnen gaan staan bij vol gas.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
BUTTON_POST_REPLY 37 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten