Dat het langer duurt dat je motor warm wordt met kachel aan is een feit.
Het ging er volgens mij om wat er met de totale koelcapaciteit gebeurd als de kachel wordt bij geschakeld wanneer de auto op temperatuur is.
Mijn ervaring is dat ik zonder kachel met een lagere olie temperatuur rij dan met de kachel aan.
Uiteraard zou dit met een digitale meter moeten meten dus de laptop zal een keer mee moeten.
We hebben tenslotte niet voor niets een diagnose tool gekocht.
Ik kan dit alleen verklaren doordat de retour temperatuur uit de kachel hoger is dan uit de radiateur.
Als ik tijd heb ga ik dit meten want nu ben ik wel nieuwsgierig aangezien er meer meningen zijn.




