BUTTON_POST_REPLY 37 berichten
Airco werkt niet
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

Re: Airco werkt niet

door Carl » wo jul 31, 2013 12:14 am

Heb jij al zo'n ultrasoonreiniger Bruno ?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo jul 31, 2013 11:21 am

Kan ik voor zorgen, laat maar weten wanneer
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » wo jul 31, 2013 6:22 pm

Dat heb ik dus nog nooit hoeven doen omdat mijn verdamper droog is als ik de auto uit zet. Daardoor treedt er geen schimmel/stank op.
    Daarom blijf ik de airco lekker uitzetten 5 a 6 minuten voor ik thuis ben met de blower nog aan en eventueel een standje hoger. Helpt echt!
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » wo jul 31, 2013 11:01 pm

Inderdaad. Even van te voren uit doen en droogrijden, betekend geen vocht waardoor schimmel kan groeien. Ik snap je opmerking hier dan ook toch echt even niet Bruno.....
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do aug 01, 2013 10:48 am

Omdat het theoretisch logisch lijkt is het in praktijk niet altijd zo. De meeste problemen ondervinden we bij mensen die hun airco bijna nooit gebruiken, en deze toch stank geeft als hij dan een keertje wel wordt gebruikt. Bacterieen en schimmels vormen zich immers net als de verdamper niet te koud is. De vorming wordt dus veroorzaakt door 3 factoren :
    · Vocht (is er inderdaad vooral tijdens de werking, maar ook als de airco af staat heb je lichte condens vorming) -> hiervoor staat de airco best af, inderdaad.
    · Warmte -> hiervoor staat de airco dan weer beter aan.
    · Gebrek aan licht waarbij aan of uit stand dus niet uitmaakt.

Veel hangt ook af van de architectuur van de verdamper behuizing en diens plaats. Sommige wagens zijn er dusdanig dan ook gevoeiliger aan dan andere. Dat in combinatie met het gebruik ervan en de weersfactoren (luchtvochtigheid en temperatuur en de staat van de pollenfilter), bepaalt de vervuiling en jammer maar helaas, maar de truuk van uitzetten kan evengoed niet helpen hierin, dan wel helpen. Wat wel echt afdoende helpt, beschreef ik hierboven reeds.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » do aug 01, 2013 10:56 am

Is zowiezo het beste hem regelmatig te gebruiken.
    Wat mogelijk het beste in alle omstandigheden werkt is dan een knijper.... ;-)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » za aug 24, 2013 5:06 pm

Zodra de compressor ok is kom ik wel ff af bruno :-)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
BUTTON_POST_REPLY 37 berichten