Skylimit Super Sunday
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

Re: Skylimit Super Sunday

door ErikB » di mei 28, 2013 9:57 am

Moet nog ergens details hebben van de Mintex-en, van helemaal in het begin.
    Ik zoek wel even.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » di mei 28, 2013 5:55 pm

camiel456 schreefColonJa, we zaten er over te geinen met zn allen en zeiden "gelukkig hebben we de foto"s nog!"

Voor de run Chris ;)
    Afbeelding

Hierbij de foto na de run :wink:
    Afbeelding

Heb je de bumper er al afgehaald Chris?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » di mei 28, 2013 6:04 pm

Yep, staat all terug op model met andere pinker en nieuwe stootbalk achter de bumper en wat gepolierd voor de ergere strepen thumbsup

Ga morgen als ik tijd heb even lang bij onze spuiter voor te kijken voor de bumper te lassen en te spuiten, hoop dit ergens volgende week te laten doen :wink:

De schade viel goed mee, het ergste was de stootbalk/crashbox maar deze had ik nog liggen van toen een vrouw tegen met auto had gereden (had toen enkel de crashbox vervangen). Het was nu toevallig de andere kant dus kon ik gewoon de balk en de andere crashbox monteren.

Dit was rond 8uur ofzo allemaal al in orde op de dag zelf :whistle)
    Stefan heeft er normaal een foto van op zijn gsm :-)}
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Rick
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » di mei 28, 2013 8:52 pm

Goed om te horen dat het mee valt.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di mei 28, 2013 9:09 pm

ErikB schreefColonMoet nog ergens details hebben van de Mintex-en, van helemaal in het begin.
    Ik zoek wel even.

ontvangen, tnx, maar heb ze al besteld voor Silverstone, en dan de full race versie, zoals onder de 114 staat. Ik heb ook deze blokjes opnieuw besteld voor de 2de 114, omdat ik er zo tevreden van ben. Tevens 4 slicks voor de ZR besteld, hopelijk krijgen we die mee in de koffer.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di mei 28, 2013 10:12 pm

4 banden (of combo met velgen) nemen altijd meer plaats in de koffer in dan dat je verwacht. Ik zal een lens minder meenemen ... alhoewel ;-)
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » wo mei 29, 2013 1:46 pm

OK, eerst had ik een vermoeden, toen ik tussen de regels doorlas, maar nu zie ik het bewijs Chris en Camiel... :-(
    Ik wil graag details en links naar filmpjes (eventueel) waar en hoe het "mis" ging....
    Had je een ABS momentje waardoor je meer meters maakte dan je over had?
    Of simpelweg onderstuur?
    Dit valt gelukkig zat mee trouwens, maar het doet evengoed pijn aan mijn ogen... auw..
    Oh, ik wil ook wat tijden weten van allen, ook Bruno thumbsup
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo mei 29, 2013 11:56 pm

Probleem bij Crazywolf was, te vroeg insturen, te hard rijden en daardoor wat moeten bijremmen, wat resulteerde in een spin in de muur.
    Mijn best-tijd vorige woensdag was rond de 2.02 sec, en wegens technische problemen op zondag eerder 2.04 sec. Eens de problemen zijn opgelost en het volle vermogen er is, moet sub 2 min perfect haalbaar zijn.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697

door crazywolf » do mei 30, 2013 10:57 am

Yep iets te hevig met te weinig ervaring..... :whistle)

Op het einde ging het wel wat beter maar het tempo dat ik wil doen kan mijn auto niet aan, de olie temp/remmen waren er eraan voor de moeite na +-4rondes. De F zal niet meer op circuit gaan, wil ik hem niet meer aandoen, ik kan me namelijk niet inhouden heb ik al gemerkt dus als ik op circuit ga zal het zijn met een auto die ik kan vertrouwen op koeling en remmen (de mini die ik wil bouwen kan dit normaal).
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Bastuck sport exhaust
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » do mei 30, 2013 7:47 pm

Je moet je snelheid aanpassen aan wat binnen het bereik ligt van de auto EN van je eigen ervaring met dit alles. Dat moet je zeker rustig opbouwen en liefst proberen op een iets vergevings gezinder circuit zoals Assen. Zo kun je perfect de grenzen verkennen maar ook verleggen. Bedenk dat het vertrouwen in je auto en eigen stuurmanskunst groeit naarmate je het vaker doet. Ik had het niet verwacht, maar was dit jaar ook 8 seconde sneller op Zandvoort dan de jaren er voor.
    Je kunt het ook omdraaien trouwens, als er iets onverwacht mis ging en je leek totaal de controle kwijt te zijn, dan loopt dat opgebouwde vertrouwen ook weer een klein deukje op, maar tegelijkertijd groei je daar ook weer van.
    Van wat je vertelde bij de dyno vond ik wel dat je olie temperatuur behoorlijk snel aan de hoge kant is. Heb je wel de kachel nog vol aan geprobeert op Zolder?
    Met alle mods op je auto kan er misschien nog een oliewarmtewisselaar tussen, dat zal het olie probleem oplossen.
    Jouw Trophy heeft nooit een HGF gehad toch, als e.e.a. niet goed schoon is wordt koeling ook meer een probleem.
    Had Camiel geen last met zijn remmen?
    Ik vind het jammer voor je dat het voorgevallen is, maar wel goed dat je het ge probeert hebt.

Bruno, mooie camera voor goede prijs voor in de racer: http://www.sublub.nl/winkel/intova-cameras-c-28_295.html
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » do mei 30, 2013 10:37 pm

Zijn olie werd erg hoog ja, tegen de 150 aan.
    Die van mij bleef stabiel net als op zandvoort.
    En mijn remmen deden het goed, alleen vind ik dat het erg snel went en dat ik best wel een setje veel en veel betere remmen zou willen.
    Ook al zegt iedereen die mee rijdt dat hij knetter goed en hard remt, ik wil toch een keer upgraden denk ik.
    - Mini Cooper S R56

(A.K.A. Koos MG Loos....)
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697

door crazywolf » do mei 30, 2013 10:43 pm

Gaat er niet om dat ik geslipt ben eigenlijk....

Gaat er gewoon om dat de remmen MIJN limiet niet gaan aankunnen... me aanpassen aan de remmen/motor.. nuja vind ik niet de oplossing want ik ga me toch niet inhouden en circuit aanpasingen op de trophy zodat ik remmen moet opwarmen op een gewone weg vind ik ook maar niks. Als ik rij wil ik het laatste mogelijk rempunt nemen zoals het hoort (die bruno me heeft laten zien) en dat kunnen standaard remmen gewoon niet aan. Ik ga niet op een circuit rondtouren dat vind ik maar niks.

Olie temp moet ik wel oplossen... hij is namelijk +-10-15c hoger tegen 130-140km/h dan bv de tf160 van stefan. Kan zijn dat door het flowen enz de efficentie te goed is geworden waardoor mijn motor dat iets extra temp ontwikkeld... dus moet eens kijken naar een andere oliekoeler ofzo 8)

De mini die ik ga bouwen moet normaal het wel aankunnen zeker kwa motor want deze gaat/moet een stuk sneller zijn als mijn trophy ;). De remmen hierop zijn all veel zwaarder als stock dus deze gaan toekomen voor zo een lichtgewicht :D
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Bastuck sport exhaust
    -K&N 57i
    -Lowering pins
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr mei 31, 2013 12:19 am

@ Amon, we gebruiken een Go pro hero 3 HD.
    Hier een filmpje vanuit de 114, een filmpje van de strijd tussen de 114 en een Puma racer. Op 9.47 duikt de ZR ook op in de spiegels.
    https://www.youtube.com/watch?v=cIVgNkM ... r_embedded
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » vr mei 31, 2013 9:00 am

Leuk Bruno, ga ik vanavond even uitvoerig bekijken. Jullie moeten wel wat doen aan het camera standpunt (of de sticker ;-) ) zodat we de auto's en meer van het circuit voor ons zien.
    Camiel en Chris, wat waren jullie richttijden op Zolder dan?
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

door Bart-K » vr mei 31, 2013 2:47 pm

Ik vind het camerapunt prima, je kunt nu precies in de rechterspiegel kijken wat er achterop komt.
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

You can be a child once, but immature all your life...

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/