BUTTON_POST_REPLY 32 berichten
Krakende koppeling...
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Krakende koppeling...

    door Carl » ma sep 12, 2011 11:04 am

    Zijn jullie er zeker van dat de mastercilinder onverdacht is?
    Een slave cilinder die defect is die lekt bijna zeker, een master cilinder die defect is houdt geen druk maar lekt meestal niet.

    Meestal zijn er beschadigingen aan de mastercilinder ter hoogte van het begin van de zuiger, zodat er enkel in het laatste gedeelte druk opgebouwd wordt, met eenzelfde resultaat.

    Wat betreft het warm stoken : is dit effectief nodig? loop je niet het risico dat de nog aanwezige smering wegloopt? Lijkt mer een goed idee om het probleem aan te pakken met kettingvet in spuitbus. Dit vet is erg vloeibaar bij gebruiken, maar wordt na verdampen van de verdunner veel dikker, zodat het op z'n plaats blijft. Ik heb dit nog niet gebruikt, maar zie het wel als een iets betere oplossing van het probleem.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Krakende koppeling...

    door BlackFox » ma sep 12, 2011 12:50 pm

    Zou ik dan geen andere symptomen hebben ook?

    Koud heb ik er geen last van, op een beetje gekraak na (enkel hoorbaar met motor uit).
    Zodra alles op temperatuur is begint de laatste centimeter of 2 van het pedaal stijver te worden en voel je echt een gekraak/gewring door het pedaal. Ook duidelijker hoorbaar als je de koppeling induwt met de motor uit.


    Dit weekend nog eens de vlam erop gezet en laten baden in olie, maar dit lijkt voorlopig weinig effect te hebben.
    Hopelijk krijg ik geen olie op de koppelingsplaten :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
BUTTON_POST_REPLY 32 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten