Trillingen!!!!
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    Re: Trillingen!!!!

    door Johan » di apr 19, 2011 11:28 pm

    Pas wel op dat de schokbrekers niet TE hard staan. Ik meen me e herinneren dat een aantal auto's hierdoor ergens iets losscheurden, ik weet alleen niet meer precies hoe en wat.
    MG ingeruild voor een boot en een onderwaterscooter
    http://www.diverspoint.com
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Trillingen!!!!

    door Cagivist » wo apr 20, 2011 6:18 am

    Als ik goed mee ben dan zijn daar speciale verstevegingselementen voor te koop mij mike satur!
    Nu ik heb nog niet zo lang geleden de voorste veranderd met originele en ga voor achteraan denk ik dezelfde plaatsen. Wie weet later als mod doorvoeren :roll:
    Maar éérst en vooral is op de brug zetten en kijken wat het probleem kan zijn.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Trillingen!!!!

    door RemcovanKuilenburg » wo apr 20, 2011 11:28 pm

    Johan schreefColonPas wel op dat de schokbrekers niet TE hard staan. Ik meen me e herinneren dat een aantal auto's hierdoor ergens iets losscheurden, ik weet alleen niet meer precies hoe en wat.


    Verhalen zijn er maar ik kan niemand aanwijzen die het heeft gehad of iemand die iemand kent die het gehad heeft. Dus het zal niet zo een enorme vaart lopen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Trillingen!!!!

    door Cagivist » wo mei 04, 2011 6:46 am

    Update!
    Ben gisteren met de F op de brug geweest en de garagist vond niks abnormaals wat betreft speling en dergelijke.

    Wel stelde we vast dat wanneer we de wagen heen en weer (Links- rechts) deden gaan, je de kaken van de Toyo's serieus zag bewegen. Banden spanning was nochtans correct volgens het boekje (1.8 vooraan en 2.0 achteraan)

    Dit zou te maken hebben zei hij door de zachte kaken van de banden.
    Iets wat door Bruno al werd aangegeven i.v.m het zachte rubber van de toyo's.

    We zijn nadien gaan proefrijden ( garagist reed uiteraard ) en hij vindt dat de wagen niks ongewoons doet.
    Wat ik ervaar als trillingen zou volgens hem zeer normaal zijn, deels omwille het een cabrio is en dus beetje moet bewegen en ook deels door de zachte banden.
    Ook door de strakke vering zou de wagen iets meer trillen op mindere wegen.

    Degelijke uitleg of niet want ik blijf toch met gemengde gevoelens zitten?
    Misschien dat ik verkeerde verwachtingen heb van de wagen ??
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Trillingen!!!!

    door Sander » wo mei 04, 2011 8:17 am

    Rij naar Bruno en laat hem een definitief oordeel vellen.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Trillingen!!!!

    door BlackFox » wo mei 04, 2011 1:25 pm

    Ik denk dat jij scuttle shake voelt dan. Lijkt het alsof het hele dashboard en stuur en dergelijke soms mee trilt?
    Dat is inderdaad een gebrek aan stijfheid doordat het een (oude) cabrio is.
    Zelf vind ik het ook vreselijk en ben ik op zoek naar dingen die effectief helpen daartegen. Maar echt storend is het meestal ook niet.

    Logischerwijze zou ik denken dat je met zachte banden er net minder van zou voelen, maar ik heb de indruk dat het bij mij ook meer merkbaar is sinds ik de Toyo's heb.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Trillingen!!!!

    door Cagivist » wo mei 04, 2011 3:10 pm

    Klopt, ervaar ik dus ook: dashbord, binnenspiegel en op sommige momenten het stuur dat trilt.Als bijrijder wordt ge dat niet gewaar , als rijder zelf is het op die momenten iets minder comfortabel :-s
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Trillingen!!!!

    door Bruno » wo mei 04, 2011 6:42 pm

    Wat is de druk op je systeem (ophanging) ? Eerlijk gezegd heb ik nog nooit het gevoel gehad wat je omschrijft als trillingen etc. Sterker nog voor een cabrio vind ik de F/TF zeer stijf.
    check even tabel in onderstaande lijst :
    http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/body/index.htm
    Niet verkeerd toch voor een cabrio van '95
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Trillingen!!!!

    door BlackFox » wo mei 04, 2011 8:23 pm

    Jij hebt dan ook die verstevigingen in je motorruimte van de TF ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Trillingen!!!!

    door Rob » wo mei 04, 2011 8:32 pm

    Ik heb in mijn leven al heel wat cabrio's gereden van (zeer) groot tot klein, je kunt veel zeggen over de F maar niet dat het chassis niet stijf genoeg zou zijn. Het is natuurlijk geen sedan maar ik heb bij andere merken heel andere ervaringen.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Trillingen!!!!

    door RemcovanKuilenburg » do mei 05, 2011 12:05 am

    En dat het aan de wangen van de Toyo's zou liggen is kul. Ik heb toyo's en nergens last van.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Trillingen!!!!

    door Cagivist » do mei 05, 2011 7:52 am

    Bruno schreefColonWat is de druk op je systeem (ophanging) ? Eerlijk gezegd heb ik nog nooit het gevoel gehad wat je omschrijft als trillingen etc. Sterker nog voor een cabrio vind ik de F/TF zeer stijf.
    check even tabel in onderstaande lijst :
    http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/body/index.htm
    Niet verkeerd toch voor een cabrio van '95


    Heb ik om eerlijk te zijn geen idee van.
    Ik heb het laten doen in een garage in Ukkel, ben hem s'avonds gaan halen en ben het vergeten vragen :oops: Het rare is dat ze niks hebben vermeldt over de trillingen terwijl ze er hebben mee gereden om hem te gaan laten uitlijnen in een bandencentrale :? Dit i.v.m het veranderen van lower arms en dergelijke.
    Maar voor zover het geheugen mij niet in de steek laat, spraken zijn van hoogte en niet van druk. Wat niet goed is heb ik begrepen van jullie!
    Dar zijn dus 2 verschillende garagisten die dus blijkbaar vinden dat alles ok is, ik vind van :no:

    Als je ooit is een vrij moment hebt Bruno mag ik dan is langskomen aub? Misschien dat jij dan is kan rijden en eventueel het probleem kan opsporen. Uiteraard moet ge u niet verplicht voelen hé, ik ben al blij dat jullie reageren en/of meedenken.
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Trillingen!!!!

    door Cagivist » do mei 05, 2011 7:58 am

    RemcovanKuilenburg schreefColonEn dat het aan de wangen van de Toyo's zou liggen is kul. Ik heb toyo's en nergens last van.


    Mijn éérste gedacht was dan toch ook meteen dat veel f/tf rijders hier dan zouden moeten over klagen! Wat niet het geval is.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: Trillingen!!!!

    door Bruce » do mei 05, 2011 1:34 pm

    Misschien even laten uitlijnen?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Trillingen!!!!

    door BlackFox » do mei 05, 2011 5:20 pm

    Uitbalanceren bedoel je, want uitlijning kan in principe niks te maken hebben met trillingen ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten