BUTTON_POST_REPLY 44 berichten
Piepende ophanging...
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Piepende ophanging...

    door captainflurk » do jan 20, 2011 9:03 pm

    :oops:
    En wat was de tijd?

    Een haalbare kaart voor de doe-het-zelver?
    Zijn er zaken die ik ineens erbij kan pakken als het dan allemaal open ligt?
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Piepende ophanging...

    door BlackFox » do jan 20, 2011 9:07 pm

    Bruno schreefColonNee, nog nooit gedaan ....
    :wink:

    Wat denk je zelf ? Het halve forum is er van voorzien, en we deden voorig jaar op de Berg nog een rekord poging.

    Heb je het nu over die poly bussen, of over de lowering pins? :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Piepende ophanging...

    door Bruno » do jan 20, 2011 9:09 pm

    lowering pins en eerlijk gezegd, ik weet niet meer hoeveel we er op één dag hebben geplaatst.
    Zelf te doen, kan, maar je hebt uiteraard een pomp nodig die vacuum kan trekken en de eerste keer doe je er 10X zo lang over.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Piepende ophanging...

    door BlackFox » do jan 20, 2011 9:19 pm

    captainflurk heeft het over bushes, niet de lowering pins ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Piepende ophanging...

    door Bruno » do jan 20, 2011 9:25 pm

    Dhoow, uiteraard, dat heb je als je in sneltreinvaart 1001 gemiste postings probeert bij te lezen van een week niet op het forum te komen, dan lees je andere dingen dan er staan, maar om op je vraag te antwoorden, ja t'kan zelf, maar een brug of put is aangewezen. De achterste bussen gaan vrij vlot, maar voor de voorste bussen moet het subframe zakken en da's wel wat werk. Reken toch op een dagje werk in totaal als je het nog nooit deed en met het juiste (lees goed) materiaal inc. brug of put.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Piepende ophanging...

    door BlackFox » do jan 20, 2011 9:39 pm

    Ik denk trouwens ook dat ze hier op de Belgische keuring niet zo dol zijn op paarse poly bussen?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Piepende ophanging...

    door Bruno » do jan 20, 2011 10:30 pm

    Ik heb daarom voor de zekerheid er zwarte laten maken door Powerflex. De paarse hoeven echter geen probleem te zijn, want Carl heeft hiervoor GOCA serieus op stelten gezet. Hij kan er beslist zelf meer over vertellen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Piepende ophanging...

    door captainflurk » vr jan 21, 2011 3:46 pm

    Ik heb soms toch bedenkingen bij de keuring. Je maakt de wagen toch veiliger? En het valt nog eens op dat ze nieuw zijn ook. What's the problem zou ik dan denken maar ja.... typisch Belgisch.
    Wat zijn dan de opties om zever te vermijden?
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Piepende ophanging...

    door BlackFox » vr jan 21, 2011 3:49 pm

    Zoals Bruno zwarte bestellen, of ze zelf zwart spuiten (in de mate dat dat gaat houden natuurlijk)...
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Piepende ophanging...

    door GhostRider » vr jan 21, 2011 3:52 pm

    Mijn Alfa Romeo 147GTA had hetzelfde probleem en omdat ik toch lekker aan het modden was, daar meteen voor en achter alles laten vervangen voor zwarte (achter) en paarse (voor) Powerflex bushes. Resultaat is directer gedrag op de weg, maar wel meer bijgeluiden, en stugger veren. Lekker voor op de weg, maar op straatwerk en kasseien minder comfortabel. En dat bleek niet aan het merk auto te liggen.... :wink:
    Biesheuvel heeft hele kits, maar Bruno vast ook wel. :D
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Piepende ophanging...

    door ovi » do maart 10, 2011 2:32 pm

    captainflurk schreefColonIk heb soms toch bedenkingen bij de keuring. Je maakt de wagen toch veiliger? En het valt nog eens op dat ze nieuw zijn ook. What's the problem zou ik dan denken maar ja.... typisch Belgisch.
    Wat zijn dan de opties om zever te vermijden?


    Veiliger liggen ze op de keuring niet van wakker! :roll:
    De A310 van mijn vriend afgekeurd omdat hij stalen remleidingen had ! :evil: Ook zijn uitleg dat de remtest volledig oke was en dat het al het 5° jaar was dat ze er op stonden hielp niet! Hij heeft de chef er nog bij gehaald maar dat hielp ook al niet.
    Hij heeft hem dan ineens laten keuren als oldtimer en ze allemaal "den boom" ingestuurd! :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Piepende ophanging...

    door etienne » wo mei 30, 2012 9:46 pm

    Gisteren een heerlijk ritje naar oostende gemaakt met de MGF maar op de terugweg had ik last van een erg irritant gepiep afkomstig van de ophanging links achter ... nu zie ik hier dat er meerdere die ervaring hebben gehad maar ik zie nog geen oplossing!!
    Iemand een idee waar het vandaan kan komen?
    Het geluid komt ook wanneer ik de linker kant van de wagen naar beneden duw.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Piepende ophanging...

    door philipvanv » wo mei 30, 2012 10:07 pm

    probeer de rubber van de anti-rolstang eens in te spuiten met siliconespray. Dat helpt bij mij....
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Piepende ophanging...

    door etienne » vr jun 01, 2012 6:27 am

    ik heb eens alles nagekeken en ingespoten en ik kon verder niets zien of vinden... het geluid is wel weg maar ik ben er niet gerust op of het weg blijft.
BUTTON_POST_REPLY 44 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten