BUTTON_POST_REPLY 41 berichten
Welke koelvloeistof?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Welke koelvloeistof?

    door Bruno » do feb 24, 2011 11:43 pm

    ttdesign6 schreefColonEn is deze verkrijgbaar bij de betere auto shops?



    Weet ik niet, ik heb het steeds in een vat van 60 liter.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Welke koelvloeistof?

    door ttdesign6 » do feb 24, 2011 11:48 pm

    Ik had al even gezocht, maar ik kan het zo niet vinden. Nouja, ik ga morgen de vloeistof halen, en zolang het maar G/D12 is in ieder geval.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Welke koelvloeistof?

    door ttdesign6 » vr feb 25, 2011 7:16 pm

    Zo straks naar Heuts waar ik de juiste vloeistof vond. Er stond geen prijskaartje bezig dus maar gaan afrekenen. Daar mocht ik €70,- aftikken dus ze zijn meteen retour gegaan.

    Ik ga morgen naar Halfords waar ik longlife rode vloeistof koop. Beschrijving:

    - Geschikt voor alle koelsystemen
    - Voorkomt oververhitting
    - Voorkomt bevriezing tot -38 °C
    - Beschermt tegen corrosie van metaal, incl. aluminium
    - Voldoet aan Volkswagennorm: TL-VW 774 C (G12+)
    - Geen water toevoegen, kant-en-klaar product
    - Inhoud: 5 liter

    Ik neem aan dat dit gewoon goed is. Voor €18,- per 5 liter vind ik dit wel goed te doen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Welke koelvloeistof?

    door ttdesign6 » di maart 01, 2011 12:17 am

    Inmiddels zit het RVS hier onder de auto, met dank aan Benny (blackfox) en de put in zijn garage. Alles is goed gegaan en heb gisteren voor de laatste keer een klein beetje bijgevuld waarna het nu keurig op niveau blijft staan.

    Mijn oude pijpen waren echt serieus aan vervanging toe. Op sommige plaatsen kon ik er zowat met een schroevendraaier doorheen duwen als ik een beetje kracht zou zetten. Dit rijdt toch weer een stuk geruster :thumbsup:

    Uiteindelijk vond ik zaterdag bij Halfords de geschikte vloeistof die voldoet aan de punten in dit topic.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Welke koelvloeistof?

    door Ultimate » di maart 01, 2011 8:15 am

    Netjes!
    Snel gefixt?
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Welke koelvloeistof?

    door ovi » di maart 01, 2011 9:12 am

    Zowel in mijn Lotus als in mijn Tiger Cat zit "Koelvloeistof “Type D” - G12 Rood Nieuwe koelvloeistof op basis van mono- ethyleenglycol."

    Heb dit produkt leren kennen toen ik 3 jaar geleden tijdens de vroemdag met kokende (groene) koelvloeistof in de pits stond met mij A310 en mij iemand vertelde dat ik beter die rode koelvloeistof zou gebruiken omdat die haar kookpunt hoger zou liggen? :thumbsup:
    Als de injectiemotor die ik nu aan het bouwen klaar is komt hier dus ook de rode in! :wink:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Welke koelvloeistof?

    door ttdesign6 » di maart 01, 2011 10:33 am

    ovi schreefColonZowel in mijn Lotus als in mijn Tiger Cat zit "Koelvloeistof “Type D” - G12 Rood Nieuwe koelvloeistof op basis van mono- ethyleenglycol."

    Heb dit produkt leren kennen toen ik 3 jaar geleden tijdens de vroemdag met kokende (groene) koelvloeistof in de pits stond met mij A310 en mij iemand vertelde dat ik beter die rode koelvloeistof zou gebruiken omdat die haar kookpunt hoger zou liggen? :thumbsup:
    Als de injectiemotor die ik nu aan het bouwen klaar is komt hier dus ook de rode in! :wink:



    Ik heb inderdaad nu ook die rode Type G12 op basis van ethyleenglycol. Mijn oude goedje was denk ik groen...al leek het een beetje blauw.


    @Mike, het ging in vergelijking met de F van Blackfox wel iets sneller ja, maar uiteindelijk toch zo'n 3 uur bezig geweest met alles incl. onluchten.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Welke koelvloeistof?

    door BlackFox » di maart 01, 2011 7:37 pm

    Ik vond het veel te vlot gaan!

    Maar was het toch 3u, ja?

    Ging inderdaad vlotter dan bij mijn auto, bij mij deed mijn bodemplaat moeilijk :lol:
    Ontluchten daarentegen ging bij mijne dan weer vlotter. Blijkbaar heeft er altijd iets gescheeld met de ontluchting van je verwarmingselement aangezien je nu pas fatsoenlijk hete lucht hebt in het interieur?

    En jouw oud goedje was groen-blauw-zwart :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Welke koelvloeistof?

    door RemcovanKuilenburg » di maart 01, 2011 11:23 pm

    Of de 2e keer weet je meer hoe het moet en dan gaat het sneller. Eerste keer ben je altijd langzamer
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Welke koelvloeistof?

    door ttdesign6 » di maart 01, 2011 11:26 pm

    Klopt, in ieder geval super dat ze eronder zitten! :thumbsup:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Welke koelvloeistof?

    door BlackFox » di maart 01, 2011 11:32 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonOf de 2e keer weet je meer hoe het moet en dan gaat het sneller. Eerste keer ben je altijd langzamer

    Spreekt uiteraard voor zich. Maar bij mij kwam de bodemplaat effectief moeilijker los, en ging het ontluchten sneller :lol:

    Over het algemeen was het uiteraard sowieso sneller.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
BUTTON_POST_REPLY 41 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten