Jongens, het is glad!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Jongens, het is glad!

    door Bruno » do dec 23, 2010 2:13 pm

    Helmet schreefColonPS: Bij het UCI (tegenover Huygens) kreeg ik mijn MGF op dinsdagavond NIET eens in een donut gedraaid. En dat in een niet gestrooid en stuk met sneeuwige rotzooi blubber.
    Winterbanden... Ze werken toch wel goed.


    zelfs met slikcks op een warme dag en op circuit-asfalt is een donut mogelijk...Op sneeuw en zand is voor sissi's :wink: :cry: :mrgreen:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Jongens, het is glad!

    door LEBLAR » do dec 23, 2010 5:01 pm

    Bruno schreefColonzelfs met slikcks op een warme dag en op circuit-asfalt is een donut mogelijk...Op sneeuw en zand is voor sissi's :wink: :cry: :mrgreen:


    :lol: :lol: :lol:
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    Re: Jongens, het is glad!

    door pim123 » di aug 16, 2011 10:40 pm

    Ik ben aan het inlezen op het forum dus stel soms vragen in hele oude topics...
    Ik lees hier over slippen, sneeuw en jammer genoeg ook schades en de afhandeling daarvan.
    Als ik slip in de sneeuw en schade rijd wordt dat toch betaald door mijn all-risk verzekering ?
    Hebben jullie geen all-risk ?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Jongens, het is glad!

    door Bruno » di aug 16, 2011 11:00 pm

    Niet op een wagen van 10 jaar oud uiteraard. All risk is slechts gunstig tot +/-4 jaar oud.
    Stel je betaalt nu veel geld elk jaar voor je all risk. Als je dan een ongeval hebt wordt hij al total loss verklaart als er een lampje stuk is, en krijg je nog juist geld, voor wat het oud ijzer tegen woordig staat. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    Re: Jongens, het is glad!

    door pim123 » di aug 16, 2011 11:38 pm

    Dat is waar maar als je een spatboard kapot rijd en je moet een nieuwe inclusief laten monteren en spuiten dan ben je al gauw EUR 1500,- kwijt en is hij nog niet total loss, dus dat word dan wel betaald.
    Ik betaal 54,- per maand bij de ANWB.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Jongens, het is glad!

    door ttdesign6 » wo aug 17, 2011 12:21 am

    Hoe oud ben je dan als ik vragen mag en hoeveel schadevrije jaren heb je? In mijn geval als 22 jarige is het in ieder geval onbetaalbaar en zou ik het sowieso niet doen wegens bovengenoemde reden.

    Vind ik trouwens wel heel erg aan de prijs, €1500,- voor een nieuw spatbord en in de lak. Dat kan je zelf doen en je bent met een dikke €200,- moet je zeker klaar zijn :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    Re: Jongens, het is glad!

    door pim123 » wo aug 17, 2011 12:47 am

    ummmm...ik ben 50 met iets van 80% no claim.
    En, ik geef toe, ik ben niet meer zo van het zelf repareren, vroeger genoeg aan motoren en auto's gesleuteld ...
    (jij bent toch jarig ? Moet je niet dronken aan feesten zijn dan om deze tijd ? :D , gefeliciteerd nog overigens)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Jongens, het is glad!

    door Bruno » wo aug 17, 2011 9:26 am

    Voor 1500 euro spuiten we in Belgie een complete wagen, dus inderdaad, da's wel duur. Langs de andere kant is 54 euro voor all risk wel heel goedkoop. Wat zit er allemaal in en heb je de kleine lettertjes gelezen ? :wink:
    Als het voor die prijs echt kan, hoef je uiteraard niet te twijfelen...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Jongens, het is glad!

    door RemcovanKuilenburg » wo aug 17, 2011 9:45 am

    Als de prijs goed is en je de auto vaak gebruikt zeker all risk. Enige nadeel is dat het een "oude" auto blijft die ze heel snel totalloss verklaren bij een aanrijding. Dus het is om het even denk ik. Mijn Fje waar ik maximaal 4000 km per jaar mee rij :oops: is puur voor mij een fun auto. Staat in de winter binnen en mijn risico is dus vele malen kleiner. Zoals Tom al aangeeft is het gemakkelijk zelf te doen bijvoorbeeld een scherm te repareren. Maar goed ieder zijn keuze.

    Mijn A gaat straks in de all risk. Maar dan kost een scherm alleen al 1000 euro en dan zit er nog geen verf op :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • AdT
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON di jun 07, 2011 10:25 pm
    WoonplaatsCOLON Blaricum

    Re: Jongens, het is glad!

    door AdT » wo aug 17, 2011 2:53 pm

    Niet om reclame voor Autoweek te maken, maar ik vind hun verzekering het meest interessant.
    Je kan zelf op hun site uitrekenen wat het alles je gaat kosten, maar vooral: je kan elk moment switchen van allrisk naar alleen w.a.
    Dus in de zomer voor mij allrisk en in de winterslaap alleen w.a.
    Grtz.

    Ad
  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    Re: Jongens, het is glad!

    door pim123 » wo aug 17, 2011 2:56 pm

    Dat is idd handig zeg, ik zal er eens naar kijken ! :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Jongens, het is glad!

    door etienne » wo aug 17, 2011 6:24 pm

    als je auto ouder is dan 10 jaar krijg je hem alleen nog maar wa verzekerd bij autoweek ...wat trouwens bij meerdere maatschappijen zo is ...
  • AdT
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON di jun 07, 2011 10:25 pm
    WoonplaatsCOLON Blaricum

    Re: Jongens, het is glad!

    door AdT » wo aug 17, 2011 8:38 pm

    etienne schreefColonals je auto ouder is dan 10 jaar krijg je hem alleen nog maar wa verzekerd bij autoweek ...wat trouwens bij meerdere maatschappijen zo is ...


    Ow dat had ik nog niet gezien.
    Tja mijn TF is uit 2002 en dus pas 9 8)
  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    Re: Jongens, het is glad!

    door pim123 » wo aug 17, 2011 10:15 pm

    Zowel mijn Mercedes als mijn Mgf zijn ouder dan 10 jaar en beide all-risk verzekerd bij de ANWB ...
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Jongens, het is glad!

    door ttdesign6 » vr aug 19, 2011 10:36 am

    @Pim, nog bedankt voor de felicitaties :thumbsup:

    Alhoewel ik nog erg jong ben ligt de tijd van veel zuipen al een tijdje achter me :mrgreen:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten