Gekraak rechtsvoor
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di mei 18, 2010 5:58 pm

    Auto opkrikken, wiel afhalen, en dan simpelweg met siliconenspray op ALLES spuiten wat rubber is :)
    Goed laten indrenken en rondomrond inspuiten, ook in de kiertjes proberen te komen. Je draagarmen, stuurstangen, torsiestangen, alles maar dan ook echt alles wat kan bewegen en waar rubber op zit :)

    Je remschijf en blokken natuurlijk best niet inspuiten, dat zou wel eens voor verrassingen kunnen zorgen :lol:

    En als je de remmen ook zuiver wilt maken: er is 1 bout onderaan de remklauw (aan de binnenkant, dus vanachter als je recht naar de remschijf kijkt) die je los moet maken. Dan kun je de remklauw naar boven bewegen en zitten de remblokjes los.
    Kijk of deze voldoende speling hebben in hun houders en maak alles goed zuiver met remmenreiniger en een stalenborstel. Ook de remklauw zelf, waar de piston zit. Wel oppassen met de dichtingen daar.

    Dat zou het moeten zijn dan :)
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » di mei 18, 2010 11:44 pm

    BlackFox schreefColonAuto opkrikken, wiel afhalen, en dan simpelweg met siliconenspray op ALLES spuiten wat rubber is :)
    Goed laten indrenken en rondomrond inspuiten, ook in de kiertjes proberen te komen. Je draagarmen, stuurstangen, torsiestangen, alles maar dan ook echt alles wat kan bewegen en waar rubber op zit :)

    Je remschijf en blokken natuurlijk best niet inspuiten, dat zou wel eens voor verrassingen kunnen zorgen :lol:

    En als je de remmen ook zuiver wilt maken: er is 1 bout onderaan de remklauw (aan de binnenkant, dus vanachter als je recht naar de remschijf kijkt) die je los moet maken. Dan kun je de remklauw naar boven bewegen en zitten de remblokjes los.
    Kijk of deze voldoende speling hebben in hun houders en maak alles goed zuiver met remmenreiniger en een stalenborstel. Ook de remklauw zelf, waar de piston zit. Wel oppassen met de dichtingen daar.

    Dat zou het moeten zijn dan :)


    oké echt bedankt
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo mei 19, 2010 8:54 am

    Grote schoonmaak, goed idee...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » ma jun 14, 2010 3:02 pm

    En het is terug, 3x zo fel :lol:
    Had een week niet meer gereden met de auto, laatste keer was in de regen.

    Ik vertrek bij mij op school, rij over zo'n irritant bultje zoals je ook in parkeergarages vindt en opeens hoor ik iets raars kraken.
    Zal wel in mijn verbeelding zitten dacht ik. Beetje verder draai ik af en rij ik door en hoor ik weer vanalles kraken, maar deze keer klonk het zoals mijn uitlaat wanneer de motor nog koud is... maar die was nog warm ??
    En toen hoorde ik het tegoei onderweg, de hele ophanging zat weer te kraken, deze keer klonk het alsof er iets afgebroken was en de 2 afgebroken stukken metaal zaten tegen elkaar te schrapen :shock:

    Meteen gestopt aan de kant van de weg, viel echter wederom niks abnormaals te zien. Ook tijdens het rijden was alles normaal, op het gigantische gekraak na :|


    Zal nog maar eens een paar liter siliconenolie uithalen zeker...
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma jun 14, 2010 5:19 pm

    Ik heb qua techniek niet echt veel verstand van de zaak, maar ik ga toevallig mijn F vanavond wegbrengen. De fuseekogel wordt oa vervangen. Met de keuring, ongeveer 12.000 km geleden moest dit op termijn gebeuren.

    Ik hoor ook licht gekraak of trilling of hoe je het wil omschrijven. Ook hoor ik dit als ik op lage snelheid rij erg goed. Geen idee of het ook maar ergens in de buurt van jouw probleem komt, het is maar een tip :wink:

    Gr,

    Tom
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » ma jun 14, 2010 6:07 pm

    Gekraak op lage snelheid komt alvast overeen ja :)

    Voelbare trilling zijn er in ieder geval niet, qua weggedrag merk ik niet meteen iets dat niet klopt...
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma jun 14, 2010 6:15 pm

    Ik heb er ook geen last van onder het rijden, maar ik voel gewoon dat de kogel aan vervanging toe is :P
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » ma jun 14, 2010 6:17 pm

    Nu vraag ik mij toch wel af welke dat is :mrgreen:

    Is het dat ding aan de stuurstang waar het spoor mee geregeld wordt?
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma jun 14, 2010 8:01 pm

    Afbeelding


    Misschien heb je hier wat aan. Geen MG trouwens op de foto :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di jun 15, 2010 11:36 am

    Yup, dat had ik in gedachten :D

    Die is recent vervangen geweest, want die was compleet vastgeroest, konden ze dus niet meer uitlijnen :lol:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » di jun 15, 2010 12:38 pm

    Aah oke :wink: ...

    Wat zou het dan zijn....
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di jun 15, 2010 12:42 pm

    Zo meteen eens proberen uit te vogelen weer!
    Dat wiel is er al vaker af geweest dan het dak denk ik :lol:
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di jun 15, 2010 2:56 pm

    Ben compleet ten einde raad nu :lol:

    Alle rubbers nogmaals ingespoten, gekraak is er nog. Met de auto omhoog gekrikt en het wiel eraf de beweging van de ophanging proberen na te doen door een krik onder/achter de remschijf te plaatsen en zo te krikken... niks te horen.

    Wiel erop, auto op de grond -> gekraak.
    De schokdemper ook losgemaakt en zonder de schokdemper nog eens geprobeerd -> gekraak.

    Hij kraakt alleen bij korte en trage bewegingen heb ik de indruk, dus bij traag rijden (<50km/h) over de minste hobbel in de weg. Over vluchtheuvels is het niet zo fel aanwezig, tenzij ik er wederom echt traag over ga.

    Het lijkt mij, afgaand op het gehoor, te komen van de hydragasbol....
    Kan dat? Zou ik dan ook nog andere symptomen moeten merken?

    Ik vrees dat ik hulp moet inroepen van de experts...

    Bruno, crazywolf of anderen in de buurt... hulp? :mrgreen:
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di jun 15, 2010 3:25 pm

    Ik zie net dit...

    Afbeelding

    Bij mij sluiten die 2 rubbers (waar die oranje ring zit) niet aan, volgens mij heb ik zelfs die oranje ring niet... ik zie daar wel een geoxideerde pin zitten...


    *edit: nee toch wel, maar de rubber lijkt wel veel lager te zitten...

    Afbeelding

    Links en rechts ziet het er echter ongeveer hetzelfde uit...
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » wo jun 16, 2010 12:05 am

    Wat een gedoe :evil:

    Succes!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten