Zo weer een update van de racer :
Zoals jullie weten hebben we onder de racer Yokohama AD08 laten leggen, t.t.z. we hebben deze banden op de velgen laten trekken. Op de andere 2 stellen 16" wielen ligt eigenlijk alleen maar rommel qua banden, dus moesten de 17" velgen voorlopig dienst doen in combinatie met deze semi circuit banden (threadwear 180 + zeer zachte compound = fun verzekerd voor betrekkelijk budget). Echter, Murphy is dus nooit ver weg (de figuurlijke Murphy) en de banden waren dus te breed en pasten niet meer op de ZR vooraan (raken de veerpoten). Tot zover was de update gepost hier. Dus dachten we voorlopig (zolang de nieuwe ophanging niet binnen is) aan spacers van 1cm vooraan. Een spacer impliceert ook langere persbouten, dus moesten de oude er uit. Jammere is dat dit zomaar niet gaat, zonder het één en ander te demonteren :
- Remklauwen en schijven
- Vervolgens de moer van de kardan
- gevolgd door de fuseekogel van de onderste draagarm (maar daar zit de ring van de ABS voor in de weg, dus moet de draagarm zakken wat wil zeggen dat de stabilisator stang los moet
- Ook de "stuurchape" moest uit de draagarm
- Vervolgens moest ook de veerpoot los van de hub
- Daarna moet de ABS remsensor los
- Moest de lager uit elkaar worden geperst (ik heb deze uit elkaar geklopt omdat het geen perspassing is)
- Nu pas konden de persbouten uit de flens...
en dat allemaal 2X (en wetende dat alles vastgeroest zat).
- De flens moest uitgeboord worden (de persbouten zijn immers net dikker) en voor de zekerheid dienen deze vastgelast te worden achteraan op de flens.
En dan moet alles terug in elkaar (da's voor zondag)
Heel de voorkant dus uit elkaar om een bandenmaatje meer....

..."goe bezig !!!"
