Gisteren dus met Jos, de trackday banden (Advan ED08) op één van de velgensets laten trekken en als je denkt dat er niks verkeerds kan gaan met banden op velgen laten te trekken ....
De banden die een maatje breder waren pasten niet meer op de voorste wielen, daar ze aanliepen tegen de veerpoot. Achteraan was er gelukkig geen probleem. Daar stonden we dan, met een wagen op de brug, zonder wielen om er op te monteren, want de andere velgen lagen nog ten huize Erik. Gelukkig wilden Erik en Fran ons komen depaneren met de velgen naar "de Berg" te brengen, waardoor de wagen alsnog terug van de brug kon (bedankt alweer, Erik & Fran).
Dan maar spoorverbreders en langere bouten besteld voor de voortrein, zodat deze het bandenprobleem voorlopig oplossen. De nieuwe ophanging zal immers net te laat binnenkomen voor de trackday (De banden zullen waarschijnlijk tegen deze veerpoten niet aanlopen wegens compactere veerpoot). Dankzij de spacers zal er toch kunnen gereden worden in mei alvast.
De nieuwe ophanging zal er tegen Juni opstaan. Elke trackday wordt de wagen dus beter en beter en sneller m.a.w.
Tegen volgend seizoen komen er dan slicks en regenbanden op de andere velgen, komen er plexie-ramen in de wagen en gaan polyester carrosserie delen dan sommige gewone carrosserie delen vervangen. De wagen zal opnieuw beletterd worden en daarenboven komt de 2de stoel er dan in (circuit taxi). De remmerij moet dan ook nog een upgrade krijgen... het houdt dus niet op.
Sterker, we spelen al met het idee een 2de racer erbij te nemen, maar eerst dus stappen en dan lopen.